Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
Fredrikstad71mod skrev (3 minutter siden):

Hun har også sagt at hun følte seg like flott når hun var større, men hun snakker i mot seg selv hele tiden. 

🙏🏼 bra skrevet generelt av ditt innlegg .. men ...det du siterer der det er vel år å dag siden 😅

Mulig det 😅 men kroppsfokuset hennes har eksplodert de siste månedene. Synes ikke det var like ille før 🤔 ble så lei av de konstante selvmotsigelsene som kom hele tiden og  i dag rant begeret over for min del 🙈 har full respekt for jobben hun har gjort med vektnedgangen, men nå har hun et så overdrevent fokus på kroppen sin at jeg blir helt dårlig. Det har jo dessverre gått helt i hodet på henne 🙁 Tror uansett ikke et svangerskap "ødelegger" kroppen hennes noe nevneverdig når hun allerde har vært 50 kg tyngre, og det er uansett veldig trist at hun lar det prege henne så mye i en tid der fokuset normalt sett burde vært et annet sted. Hun har jo også påstått at strekkmerker og arr ikke har noe å si 🤔 Og så sier hun at hun er redd for at Mats som likte henne når hun også var 50 kg tyngre, plutselig skal synes hun er uattraktiv. Hvor er logikken? Og tror hun virkelig så lite om han? Hun er så sykelig opptatt av størrelse og kropp nå. Aldri sett noen som er så opptatt av hvordan kroppen ser ut i alle mulige vinkler. Og hun var SÅ stolt over at babymagen ikke syntes forfra. Det delte hun flere ganger 😳 Håper hun finner andre gleder i livet. For dette er direkte trist og til tider provoserende å se på. Skjønner at hun sliter nå, men å dele uhemmet det ekstreme kroppsfokuset er ikke bra. Når det er sagt ønsker jeg henne alt godt, og håper hun får det bra med seg selv. 

• Liker 29
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette tenkte jeg på når hun offentligjorde at hun var gravid, at hun kanskje kom til å slite med endringene som skjer med kroppen, vektoppgang, stor mage, mye hormoner, føler seg ufresh osv. 

En ting er sikkert, det er at mannen helt sikkert syns hun er nydelig som gravid. Det gjør så å si alle menn,ett svangerskap gir bare mannen større og sterkere følelser for kjæresten 😊

• Liker 13
Skrevet

HURRA! Gratulerer! Dere hadde rett - hun hadde dårlig selvbilde og ønsket å gå ned i vekt OGSÅ pga hun ville være slankere. Er dere fornøyd nå? Dere hadde rett. Nå kan vi kanskje la det ligge i stedenfor å GNI det inn hver eneste dag?

Det er helt naturlig at man blir usikker når man går opp i vekt i svangerskap når man nylig har gått ned i vekt. Og alle følelser rundt det forsterkes av hormoner og at hun forbereder seg på en stor omveltning i livet. 

• Liker 7
Skrevet (endret)
Omo skrev (4 timer siden):

HURRA! Gratulerer! Dere hadde rett - hun hadde dårlig selvbilde og ønsket å gå ned i vekt OGSÅ pga hun ville være slankere. Er dere fornøyd nå? Dere hadde rett. Nå kan vi kanskje la det ligge i stedenfor å GNI det inn hver eneste dag?

Det er helt naturlig at man blir usikker når man går opp i vekt i svangerskap når man nylig har gått ned i vekt. Og alle følelser rundt det forsterkes av hormoner og at hun forbereder seg på en stor omveltning i livet. 

Hun deler et sykelig kroppsfokus i mine øyne. Skyld gjerne på graviditetshormoner, men hun har fortsatt et stort ansvar for hva hun deler når hun har tusenvis av følgere og per. definisjon er en influenser. Hun har gått hardt ut mot andre influensere med et usunt fokus på kropp. Men det vel ikke så farlig med hva hun selv deler kanskje? 🤷🏼‍♀️ Et så ekstremt fokus på kropp og størrelse som hun helt ukritisk deler for tiden er dessverre smittsomt. Min intensjon har aldri vært å snakke ufint om henne for at hun skal føles seg dårlig, men jeg håper hun blir mer bevisst på hvordan hun fremstiller egne verdier og holdinger rundt kropp. Hun er et stort forbilde for veldig mange, og hun kan fint ta opp vanskelige temaer knyttet til kropp og graviditet uten alt det konstante fokuset på størrelen hennes.

Endret av Hedda00
  • Liker 24
Skrevet
Hedda00 skrev (18 minutter siden):

Hun deler et sykelig kroppsfokus i mine øyne. Skyld gjerne på graviditetshormoner, men hun har fortsatt et stort ansvar for hva hun deler når hun har tusenvis av følgere og per. definisjon er en influenser. Hun har gått hardt ut mot andre influensere med et usunt fokus på kropp. Men det vel ikke så farlig med hva hun selv deler kanskje? 🤷🏼‍♀️ Et så ekstremt fokus på kropp og størrelse som hun helt ukritisk deler for tiden er dessverre smittsomt. Min intensjon har aldri vært å snakke ufint om henne for at hun skal føles seg dårlig, men jeg håper hun blir mer bevisst på hvordan hun fremstiller egne verdier og holdinger rundt kropp. Hun er et stort forbilde for veldig mange, og hun kan fint ta opp vanskelige temaer knyttet til kropp og graviditet uten alt det konstante fokuset på størrelen hennes.

🙏🏼Så sant så sant 

• Liker 3
Gjest Lin11
Skrevet
Omo skrev (5 timer siden):

Men hvorfor i all verden deler hun dette midt i et svangerskap? Og klart at dette skaper engasjement. Personlig syns jeg det å gå gravid og kalle alt det medfører for å «ødelegge» kroppen er kroppspress. 

Skrevet
Lin11 skrev (6 timer siden):

Men hvorfor i all verden deler hun dette midt i et svangerskap? Og klart at dette skaper engasjement. Personlig syns jeg det å gå gravid og kalle alt det medfører for å «ødelegge» kroppen er kroppspress. 

Ja, særlig da man er mange og 30... Og den kommentaren er kanskje også ekstra spesiell når det kommer fra en med hennes historikk. 

• Liker 11
Gjest Supero
Skrevet
Omo skrev (19 timer siden):

Klart det, men hun har hele tiden hevdet at hun ikke higer etter å bli tynn og at hun elsker kroppen sin slik den er. Og plutselig så sier hun at hun alltid har hatt et ønske om å være tynn og ha perfekt kropp. Det er det folk reagerer på - ikke at hun har dårlig selvbilde. Det har vi visst hele tiden, selv om hun hele tiden også har hevdet noe annet. 

Skrevet

Men kringkaster dere for alle dere kjenner at dere har dårlig selvtillitt, at dere skulle ønske dere var slankere, at dere sliter med psyken da? At du er redd for at mannen din ikke finner deg attraktiv lenger? Legger dere det ut på facebook? 

Nå som hun er åpen om at hun sliter med ting så får hun jo bare kritikk for det også, for da syter og klager hun, og er negativ hele tiden. Og det er så slitsomt å høre på. 

Det er jo en ganske vanlig overlevelsesmekanisme å late som alt er bra selv om det ikke er det. Kanskje man. ikke vil innrømme enkelte ting for seg selv en gang. Kanskje man tenker at hvis man sier det mange nok ganger (at man er fornøyd med kroppen), så vil det til slutt føles sånn også. 

Jeg synes dere er ekstremt harde mot en som har jobbet hardt for å gå ned i vekt og som har forskjellige utfordringer i forbindelse med dette. Hadde dere selv orket å stå i en sånn storm? 

• Liker 10
Gjest Supero
Skrevet
Omo skrev (1 minutt siden):

Men kringkaster dere for alle dere kjenner at dere har dårlig selvtillitt, at dere skulle ønske dere var slankere, at dere sliter med psyken da? At du er redd for at mannen din ikke finner deg attraktiv lenger? Legger dere det ut på facebook? 

Nå som hun er åpen om at hun sliter med ting så får hun jo bare kritikk for det også, for da syter og klager hun, og er negativ hele tiden. Og det er så slitsomt å høre på. 

Det er jo en ganske vanlig overlevelsesmekanisme å late som alt er bra selv om det ikke er det. Kanskje man. ikke vil innrømme enkelte ting for seg selv en gang. Kanskje man tenker at hvis man sier det mange nok ganger (at man er fornøyd med kroppen), så vil det til slutt føles sånn også. 

Jeg synes dere er ekstremt harde mot en som har jobbet hardt for å gå ned i vekt og som har forskjellige utfordringer i forbindelse med dette. Hadde dere selv orket å stå i en sånn storm? 

Nei, og derfor bretter jeg ikke ut privatlivet mitt på internett. Dette tror jeg gjelder for de fleste av oss. 

Gjest Lin11
Skrevet
Omo skrev (2 minutter siden):

Ingen ber om at HD skal kringkaste noe som helst. Det er et valg hun tar, hver eneste dag. 

Skrevet
Supero skrev (Akkurat nå):

Nei, og derfor bretter jeg ikke ut privatlivet mitt på internett. Dette tror jeg gjelder for de fleste av oss. 

Men selv om hun deler fra livet sitt på internett har hun ikke plikt til å dele alt. Hun har ikke plikt til å dele sine innerste og vonde tanker, bare for at vi skal vite at hun faktisk har slitt med kroppsbildet sitt. 

• Liker 5
Skrevet
Lin11 skrev (Akkurat nå):

Ingen ber om at HD skal kringkaste noe som helst. Det er et valg hun tar, hver eneste dag. 

Men dere ber jo henne om at hun skal si fra starten av at hun ikke liker kroppen sin. Ellers er jo hun en løgner. 

• Liker 5
Gjest Supero
Skrevet
Omo skrev (Akkurat nå):

Men selv om hun deler fra livet sitt på internett har hun ikke plikt til å dele alt. Hun har ikke plikt til å dele sine innerste og vonde tanker, bare for at vi skal vite at hun faktisk har slitt med kroppsbildet sitt. 

Ingen har sagt at hun har plikt til noe som helst. 

Omo skrev (Akkurat nå):

Men dere ber jo henne om at hun skal si fra starten av at hun ikke liker kroppen sin. Ellers er jo hun en løgner. 

Hvor har noen bedt om det? 

Skrevet
Supero skrev (1 minutt siden):

Ingen har sagt at hun har plikt til noe som helst. 

Hvor har noen bedt om det? 

Her ber du henne om det:

Supero skrev (4 timer siden):

Klart det, men hun har hele tiden hevdet at hun ikke higer etter å bli tynn og at hun elsker kroppen sin slik den er. Og plutselig så sier hun at hun alltid har hatt et ønske om å være tynn og ha perfekt kropp. Det er det folk reagerer på - ikke at hun har dårlig selvbilde. Det har vi visst hele tiden, selv om hun hele tiden også har hevdet noe annet. 

• Liker 5
Gjest Albbas
Skrevet (endret)
4 hours ago, Supero said:

Og plutselig så sier hun at hun alltid har hatt et ønske om å være tynn og ha perfekt kropp. 

Det var da ikke det hun sa? Hun sa at hun kjenner på følelsene fra den tiden da hun ønsket å være tynn. Og den perioden har hun vært HELT åpen om, så jeg fatter ikke hva det reageres på egentlig. Altså, enig i at hun utleverer for mye om dagen, men at hun har hatt perioder med dårlig selvtillit og ønske om å være tynn er jo en kjent sak for alle som har fulgt henne noen år. Denne perioden fant sted lenge før slankeoperasjon. 

Hun har IKKE hele tiden hevdet noe annet. Da lyver du rett ut, eller har ikke fulgt henne lenge nok (og da bør du ikke uttale deg så bombastisk). 

Endret av Albbas
Gjest Supero
Skrevet
Omo skrev (Akkurat nå):

Her ber du henne om det:

Jeg skrev det jeg skrev - at folk reagerer på at hun plutselig sier at hun alltid har hatt lyst på tynn kropp, når hun hele tiden har hevdet at hun ikke har det. Så jeg har ikke bedt henne om noe som helst... Det var et svar på ditt innlegg hvor du mente at vi bare er ute etter å ha rett(?). 

Skrevet
Omo skrev (Akkurat nå):

Vi er jo flere her som har anbefalt Helene å trekke seg litt tilbake og holde ting mer privat nå fordi hun er såpass krass i sine svar at hun skader sitt eget omdømme. Dette kommer fra et godt sted hos oss. Helene har valgt å eksponere seg som influencer, men det er lov å holde sårbare ting for seg selv. 

Personlig er jeg ikke så glad i diskusjonen ang hennes selvbilde, jeg tror det er en sammensatt og vanskelig historikk der, men det er den ekstreme utleveringen av egen person som setter fyr på disse diskusjonene. Jeg skulle ønske hun satte større skiller mellom hva hun holder privat og hva hun deler på sin bedriftskonto for når hun deler så mye hun ikke tåler tilbakemelding på så blir forsvarstalene hennes og svarene i kommentarfeltet veldig krasse og rett og slett stygge. Dette skader ryktet hennes enda mer og spekulasjonene blir verre og det går ut over egen psyke.

Jeg håper virkelig ikke at økonomien deres krever at hun må utlevere seg mer enn hun tåler, for hun bør virkelig ta seg en pause nå som hun er hormonell i tillegg. 

• Liker 18
Gjest Albbas
Skrevet
1 minutt siden, Supero said:

Jeg skrev det jeg skrev - at folk reagerer på at hun plutselig sier at hun alltid har hatt lyst på tynn kropp, når hun hele tiden har hevdet at hun ikke har det. 

Hvorfor lyver du? Eller vet du bare ikke bedre? 

Gjest Lin11
Skrevet
Omo skrev (9 minutter siden):

Jeg reagerer på økt kroppsfokus etter at hun ble gravid. Og det er ikke positivt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...