Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Helene har jo melket denne graviditeten siden den ble avslørt. Rett etter det begynte hun med den poseringen der hun holder en hånd øverst på magen og en nederst for en illusjon av en gravidmage (dette er flere uker siden, så det er ingen kritikk av at hun viser magen nå). Man må nesten regne med meninger og kommentarer når man eksponerer seg slik, og stadig selv legger ut innlegg som omhandler kropp. Det betyr ikke at man skal være ufin, men... 

Bedriften Helene rakker også ned på andre, gir uriktige opplysninger, bryter loven og svarer følgere frekt. Det er ikke så mye bedre. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes hun har et poeng i det hun skriver på Story i dag, men samtidig er hun ekstremt kroppsfiksert og gjør ikke stort annet enn og vise frem og snakke om kropp selv, så.. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supero skrev (På 26.2.2021 den 18.31):

Det er fort gjort at man kommenterer kroppen hennes når innholdet hennes går i kropp, kropp, kropp. Helt enig. Likevel syns jeg man kan holde seg borte fra body shaming og drive å rakke ned på andres kropper. Da bør man heller rette fokuset på kroppsfokuset og ikke selve kroppen som er i fokus. 

Ekspander  

Dette!!🙌🏻 

Endret av Birdo
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falkefugl skrev (På 26.2.2021 den 13.50):

Jeg skjønner ikke alle disse poseringene med henda foldet under magen - hun har jo ikke tydelig gravidmage? For meg ser det bare ut som en dame med litt "ekstra på magen", hun ser ikke gravid ut.

Blir så krampeaktig.

Ekspander  

Alle gravide ser ut som en dame med litt ekstra på magen de første månedene. Uansett størrelse. Jeg syns hun virkelig kler å være gravid, hun ser nydelig ut. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutten skrev (På 27.2.2021 den 7.33):

Alle gravide ser ut som en dame med litt ekstra på magen de første månedene. Uansett størrelse. Jeg syns hun virkelig kler å være gravid, hun ser nydelig ut. 

Ekspander  

Hele mitt poeng var at jeg synes poseringene er ganske teite, fordi magen er ikke stor nok til at den ser gravid ut og da er det krampeaktig og kleint å stå slik.

Så ble det dratt ut til en body shaming debatt som jeg mener er helt feil, fordi det handler om poseringene og ikke kroppen hennes, men folk vil tolke ALT i verste mening. 

Det må være lov å tulle med kleine poseringer uten at folk skal si "åååh, du body shamer henne for å ikke ha riktig gravidkropp". Det var ikke mitt poeng, men jeg kan ikke kontrollere folks vilje til å bli krenket på andres vegne.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutten skrev (På 27.2.2021 den 7.33):

Alle gravide ser ut som en dame med litt ekstra på magen de første månedene. 

Ekspander  

Nå er det du som generaliserer. Det gjelder ikke alle. Og som falkefugl sier, det handler om poseringene. Gravidmagen starter ca ved navlen i uke 20. Livmoren har ikke kommet høyere enn det med en baby i magen.....

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for spekulasjoner, krenkende kommentarer, kommentarer til moderering og svar til disse. 

Sol, admin.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (På 26.2.2021 den 17.21):

Kort på vei? Hun er halvveis! Det er mange uker siden livmoren var "så vidt over" skambeinet. 

Denne tråden har virkelig nådd nytt bunnivå. Fy. Faen. Jeg blir kvalm. 😨😱

Ekspander  

Enig!

Folk tenker heller ikke på alt som orginalt tar opp plass der livmoren er, som flyttes på rundt i kroppen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Summeer skrev (På 27.2.2021 den 8.33):

Nå er det du som generaliserer. Det gjelder ikke alle. Og som falkefugl sier, det handler om poseringene. Gravidmagen starter ca ved navlen i uke 20. Livmoren har ikke kommet høyere enn det med en baby i magen.....

Ekspander  

Oki, jeg kjenner to gravide i henholdsvis uke 19 og 21. Hun i 19 er mer synlig gravid enn hun 21. Vet du hvorfor? Vi er forskjellige og ungene ligger ulikt til. Jeg var nesten 5 måneder på vei sist jeg gikk gravid, da fortalte jeg det på jobb,  ingen hadde mistenkt noe. Gangen før der var jeg synlig gravid etter tre måneder. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bobleplasten

Åååh spar meg. 

Dette er bare en ny variant av "overvektige mennesker har ikke lov til å glede seg over graviditeten".

Tynne folk gjør poseringer med hjerter foran bittesmå mager hele tiden, og slipper å bli dissekerte på nett om de ser tilstrekkelig gravide ut eller bare tjukke.

Det er helt meningsløst at du sier at dette er noe som tolkes i verste mening når det er ordrett det du sier. Dette er bodyshaming, uansett om du vil definere deg bort. Det er like hensiktsmessig som å si at vann ikke er vått.

Falkefugl skrev (På 27.2.2021 den 8.14):

Hele mitt poeng var at jeg synes poseringene er ganske teite, fordi magen er ikke stor nok til at den ser gravid ut og da er det krampeaktig og kleint å stå slik.

Så ble det dratt ut til en body shaming debatt som jeg mener er helt feil, fordi det handler om poseringene og ikke kroppen hennes, men folk vil tolke ALT i verste mening. 

Det må være lov å tulle med kleine poseringer uten at folk skal si "åååh, du body shamer henne for å ikke ha riktig gravidkropp". Det var ikke mitt poeng, men jeg kan ikke kontrollere folks vilje til å bli krenket på andres vegne.

Ekspander  
  Falkefugl skrev (På 26.2.2021 den 13.50):

Jeg skjønner ikke alle disse poseringene med henda foldet under magen - hun har jo ikke tydelig gravidmage? For meg ser det bare ut som en dame med litt "ekstra på magen", hun ser ikke gravid ut.

Blir så krampeaktig.

Ekspander  
Endret av Bobleplasten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

alix skrev (På 1.3.2021 den 12.14):

Game of bones på hjemmekontor? 🙈🙈

Ekspander  

La merke til den jeg også. Og kommentaren "ny video på vei!" Så lo jeg godt. Er det PH hun laster opp på og promoterer? 🤣🤣🤣

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Tråden er ryddet for krenkende innlegg, avsporinger og svar. 

Sol, admin.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol Rampelyset skrev (På 1.3.2021 den 19.17):

Tråden er ryddet for krenkende innlegg, avsporinger og svar. 

Sol, admin.

Ekspander  

@Sol Rampelyset er virkelig alt som står igjen nå innafor? 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaymie skrev (På 1.3.2021 den 19.45):

@Sol Rampelyset er virkelig alt som står igjen nå innafor? 

Ekspander  

Skjønner ikke denne ryddingen jeg, fortsatt står det jo igjen mye ugreit 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...