Gjest Bobleplasten Skrevet 31. januar 2021 #5341 Del Skrevet 31. januar 2021 FotbaIlflua skrev (På 29.1.2021 den 22.43): Jeg kjenner meg ikke igjen i dette. Poenget er at de har planlagt/prøvd å få barn helt siden spleisen hvor de ikke engang klarte å skrape sammen de kronene de trengte for operasjon av hund. De måtte få penger av ukjente fordi de ikke fikk penger andre steder. Det er mange måter å få tak i penger på, feks lån fra familie, bank, arbeidsgiver, forbrukslån osv. Spleis var siste utvei. Om det står så dårlig til med økonomien blir den ikke akkurat bedre av å få barn. Hun har fått jobb, men hun har hatt flere jobber på kort tid og ikke fast jobb hele denne prøveperioden. Fast jobb fikk hun etter hun ble gravid. Alt må ikke være på stell økonomisk for å få barn, men en liten buffer til faste utgifter er lurt å ha. Hun er en influencer og legger ut om både privatliv og økonomi. Da må hun (og dere som blir krenket by proxy) også tåle at dette blir diskutert med et kritisk blikk. Det var veldig mange ord for å si akkurat det samme som jeg skrev i innlegget mitt. Fattige/folk med dårlig råd burde ikke få barn. Du er jo ikke alene om slike holdninger men trenger ikke pakke det inn i «bekymring» for det er det ingen mennesker som kjøper. Ingen er krenket, men denne tråden er et overflødighetshorn av fordommene folk har mot alt fra overvektige, enkelte yrkesgrupper og hobbyer og ikke minst folk med dårlig råd. Og det er veldig gjennomsiktig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 31. januar 2021 #5342 Del Skrevet 31. januar 2021 Caram skrev (13 timer siden): I denne tråden er tydeligvis alt lov! Som vanlig 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 31. januar 2021 #5343 Del Skrevet 31. januar 2021 Lin11 skrev (21 timer siden): Tenker at debatten er helt på trynet, og jeg kan virkelig ikke skjønne at dette er noe å diskutere. Jeg mener at hun er slank, og det er min mening. Selvsagt kan du mene det, men ikke presenter din mening som fakta. Om du oppriktig mener at Helene er i kategorien slank trenger du å kalibrere synet. Ingen som bruker den størrelsen er slanke, det er fakta. Om budskapet hennes ikke var kropp er det unaturlig å kommentere dette. Hovedbudskapet hennes er faktisk kropp, det budskapet må være lov å diskutere. Faktum er at de færreste i Norge pr i dag går under kategorien slank. Det betyr ikke noe negativt, det betyr bare at man ikke hører til i en definert kategori. Slik mange skriver her skulle man tro at det å ikke være slank er et skjellsord. Det er det på ingen måte ikke. Man kan være både sunn og vakker uten å være slank, og mange er det. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 31. januar 2021 #5344 Del Skrevet 31. januar 2021 FotbaIlflua skrev (6 minutter siden): Selvsagt kan du mene det, men ikke presenter din mening som fakta. Om du oppriktig mener at Helene er i kategorien slank trenger du å kalibrere synet. Ingen som bruker den størrelsen er slanke, det er fakta. Om budskapet hennes ikke var kropp er det unaturlig å kommentere dette. Hovedbudskapet hennes er faktisk kropp, det budskapet må være lov å diskutere. Faktum er at de færreste i Norge pr i dag går under kategorien slank. Det betyr ikke noe negativt, det betyr bare at man ikke hører til i en definert kategori. Slik mange skriver her skulle man tro at det å ikke være slank er et skjellsord. Det er det på ingen måte ikke. Man kan være både sunn og vakker uten å være slank, og mange er det. Ærlig talt så kunne jeg ikke bry meg mindre om kroppen til HD. Men den fatshamingen som noen driver med i denne tråden er drøy. Enda drøyere er det at ikke tråden er ryddet enda. Å skal diskutere om noen er feit eller tynn er bare noe av det mest hjernedøde jeg kan tenke meg. Forklar meg gjerne de skadelig aspektene av det som presenteres av kropp, så kan vi snakkes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 31. januar 2021 #5345 Del Skrevet 31. januar 2021 (endret) Lin11 skrev (2 minutter siden): Ærlig talt så kunne jeg ikke bry meg mindre om kroppen til HD. Men den fatshamingen som noen driver med i denne tråden er drøy. Enda drøyere er det at ikke tråden er ryddet enda. Å skal diskutere om noen er feit eller tynn er bare noe av det mest hjernedøde jeg kan tenke meg. Forklar meg gjerne de skadelig aspektene av det som presenteres av kropp, så kan vi snakkes. Det er IKKE fatshaming å si at noen ikke er slank. Alvorlig talt. Det er faktisk ikke sånn at man enten er slank eller feit, man er ikke automatisk feit om man ikke er slank. Det var du som mente at hun var slank i utgangspunktet, den videre diskusjonen kom i kjølvannet av din kommentar. Din påstand er ikke korrekt og ble korrigert. Det er ikke fatshaming. Endret 31. januar 2021 av FotbaIlflua 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 31. januar 2021 #5346 Del Skrevet 31. januar 2021 (endret) FotbaIlflua skrev (15 minutter siden): Det er IKKE fatshaming å si at noen ikke er slank. Alvorlig talt. Det er faktisk ikke sånn at man enten er slank eller feit, man er ikke automatisk feit om man ikke er slank. Det var du som mente at hun var slank i utgangspunktet, den videre diskusjonen kom i kjølvannet av din kommentar. Din påstand er ikke korrekt og ble korrigert. Det er ikke fatshaming. Jeg venter fortsatt på diskusjonen om de ugreie aspektene ved HD sin fronting av kropp? Og ikke om definisjonen av tynn? Endret 31. januar 2021 av Lin11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 31. januar 2021 #5347 Del Skrevet 31. januar 2021 (endret) Lin11 skrev (1 time siden): Jeg venter fortsatt på diskusjonen om de ugreie aspektene ved HD sin fronting av kropp? Og ikke om definisjonen av tynn? Det står side opp og side ned om dette tidligere, det vet du som aktiv deltaker i tråden. For å oppsummere; det er ugreit å fronte kropp uansett hvordan kroppen ser ut. Hvorfor vil du ikke anerkjenne at de siste innleggene du har svart på ikke er fatshaming slik som du påstår at det er men velger å bytte tema istedenfor? Btw; tynn og slank er heller ikke det samme. Fint om vi kan slutte å rote med de ulike begrepene for å kunne holde debatten ryddig. Endret 31. januar 2021 av FotbaIlflua 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 31. januar 2021 #5348 Del Skrevet 31. januar 2021 (endret) FotbaIlflua skrev (8 minutter siden): Det står side opp og side ned om dette tidligere, det vet du som aktiv deltaker i tråden. For å oppsummere; det er ugreit å fronte kropp uansett hvordan kroppen ser ut. Hvorfor vil du ikke anerkjenne at de siste innleggene du har svart på ikke er fatshaming slik som du påstår at det er men velger å bytte tema istedenfor? Jeg er ikke aktivt i tråden, men når folk diskuterer om folk er feite eller ikke så er det ganske så provoserende, uavhengig av hvem det er. Når det gjelder fatshaming så har det gjennomsyret denne tråden over flere år, samme gjelder sladringen og spekulasjonene. Jeg antar at du tror at jeg fremhever dine innlegg som driver med fatshaming? Det stemmer ikke. Det er ikke dine innlegg jeg reagerer mest på. Å fronte kropp er absolutt ugreit uansett, der er vi enige. Jeg mener at det er nok å ta tak i, når det gjelder HD og hennes forretningsvirksomhet. Om hun er feit etter dagens standard er ikke en av de. Endret 31. januar 2021 av Lin11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 31. januar 2021 #5349 Del Skrevet 31. januar 2021 Denne tråden er virkelig stygg! Jeg har tidligere forsvart HD her, og fulgte henne også en stund. Avfulgte da jeg ble lei av hele opplegget, men det er en annen sak. Jeg synes folk burde tenke seg om før de spyr ut kommentarer om livssituasjonen deres, og mene noe om de burde få barn eller ikke. Ærlig talt, det er det virkelig ingen som har noe med! Det normale er å gratulere de vordende foreldre, og glede seg på deres vegne. Men neida, her skal økonomi og vekt diskuteres sønder og sammen. Alt HD gjør er visst kritikkverdig, ser det ut som, og moderatorene lar det stå. Utrolig. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 31. januar 2021 #5350 Del Skrevet 31. januar 2021 Era Vulgaris skrev (41 minutter siden): Denne tråden er virkelig stygg! Jeg har tidligere forsvart HD her, og fulgte henne også en stund. Avfulgte da jeg ble lei av hele opplegget, men det er en annen sak. Jeg synes folk burde tenke seg om før de spyr ut kommentarer om livssituasjonen deres, og mene noe om de burde få barn eller ikke. Ærlig talt, det er det virkelig ingen som har noe med! Det normale er å gratulere de vordende foreldre, og glede seg på deres vegne. Men neida, her skal økonomi og vekt diskuteres sønder og sammen. Alt HD gjør er visst kritikkverdig, ser det ut som, og moderatorene lar det stå. Utrolig. Ingen her har ment noe om de bør få barn eller ikke, annet enn innbitte forsvarere som leser tråden som fanden leser bibelen. Det som deles på bedriftskontoen er åpent for diskusjon. Om de ikke ønsker at privatøkonomi osv skal diskuteres så trenger de ikke å eksponere den delen av livet sitt på sosiale medier og blogg. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 31. januar 2021 #5351 Del Skrevet 31. januar 2021 (endret) s.h skrev (På 29.1.2021 den 23.26): Er vel ikke noe å være sjokkert over med dårlig evne til å håndtere egen økonomi når det gjelder henne. Man ser jo det samme med henne i forhold til kosthold/trening. Det er lite selvdisiplin og veldig jojo. Sånn er det ofte med slikte mennesker, lite struktur i hverdagen med mye planer og lite handling. Hun kommer aldri til å bli slank, og det er greit nok det. Men hun kunne med fordel droppet dette sunnhetsfokuset hun til tider har, når hun åpenbart ikke ser sunn ut. Vi kjenner vel alle noen som har slankeoperert seg, blitt relativt mye slankere, for så å bli tjukk igjen. Det er helt vanlig. Det er hodet sitt de må behandle. Akkurat som de superovervektige man ser på TLC med dr. Now. Mener du at dette er innafor @FotbaIlflua? Endret 31. januar 2021 av Lin11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 31. januar 2021 #5352 Del Skrevet 31. januar 2021 Era Vulgaris skrev (1 time siden): Denne tråden er virkelig stygg! Jeg har tidligere forsvart HD her, og fulgte henne også en stund. Avfulgte da jeg ble lei av hele opplegget, men det er en annen sak. Jeg synes folk burde tenke seg om før de spyr ut kommentarer om livssituasjonen deres, og mene noe om de burde få barn eller ikke. Ærlig talt, det er det virkelig ingen som har noe med! Det normale er å gratulere de vordende foreldre, og glede seg på deres vegne. Men neida, her skal økonomi og vekt diskuteres sønder og sammen. Alt HD gjør er visst kritikkverdig, ser det ut som, og moderatorene lar det stå. Utrolig. Alt får stå i denne tråden , det er så innmari trist . Den styggeste tråden av de alle 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 31. januar 2021 #5353 Del Skrevet 31. januar 2021 Lin11 skrev (16 minutter siden): Mener du at dette er innafor @FotbaIlflua? Klart fotballflua mener det, alt er innafor i følge brukeren 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 31. januar 2021 #5354 Del Skrevet 31. januar 2021 Lin11 skrev (48 minutter siden): Mener du at dette er innafor @FotbaIlflua? Det er et poeng i innlegget og det er ikke feil det som står der. Hun har vist over mange år at hun er flink til å starte men ikke like flink til å fullføre det hun starter på. Det har også blitt tatt flere ukloke avgjørelser når det gjelder økonomi. Pr i dag virker det som om hun har mer på stell enn hun har hatt (dvs vist fram i sosiale medier) noen gang før. Det er kjempebra! Innlegget kunne med fordel blitt redigert, tatt bort noen usaklige setninger samt blitt formulert på en annen måte for å få fram poenget på en mindre aggressiv måte. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 31. januar 2021 #5355 Del Skrevet 31. januar 2021 Orly skrev (36 minutter siden): Klart fotballflua mener det, alt er innafor i følge brukeren Det er helt feil. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finnwife Skrevet 1. februar 2021 #5356 Del Skrevet 1. februar 2021 Man reiser vel da vitterlig ikke på jobb når man kan, og er pålagt til, å ha hjemmekontor?? 🤯 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hebi Skrevet 1. februar 2021 #5357 Del Skrevet 1. februar 2021 Såvidt det vises at man er gravid og allerede klar for å få tilbake kroppen sin? 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 1. februar 2021 #5358 Del Skrevet 1. februar 2021 Hun har ikke synlig babymage, den er ikke i veien for noe i det hele tatt.... 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 2. februar 2021 #5359 Del Skrevet 2. februar 2021 Hebi skrev (17 timer siden): Såvidt det vises at man er gravid og allerede klar for å få tilbake kroppen sin? Der leste du det slik du ville selv. Hun mente nok ikke nødvendigvis fasongen på kroppen, men å få kroppen for seg selv igjen. Det er utrolig krevende for kroppen å faktisk gro et nytt menneske. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hvordan kroppen så ut da jeg gikk gravid, men jeg gledet meg utrolig mye til å få kroppen for meg selv igjen. Slippe hormoner, vondter og det å være så ekstremt trøtt og sliten hele tiden.. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaymie Skrevet 2. februar 2021 #5360 Del Skrevet 2. februar 2021 Birdo skrev (17 minutter siden): Der leste du det slik du ville selv. Hun mente nok ikke nødvendigvis fasongen på kroppen, men å få kroppen for seg selv igjen. Det er utrolig krevende for kroppen å faktisk gro et nytt menneske. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hvordan kroppen så ut da jeg gikk gravid, men jeg gledet meg utrolig mye til å få kroppen for meg selv igjen. Slippe hormoner, vondter og det å være så ekstremt trøtt og sliten hele tiden.. Slik tolket jeg det også. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå