Jaymie Skrevet 16. januar 2021 #5221 Del Skrevet 16. januar 2021 Finnwife skrev (30 minutter siden): Vel nå er hun gravid og har ikke akkurat kreft og er under livsnødvendig behandling. Graviditet er selvvalgt og ingen sykdom. Helene har bestandig vært hårsår på kritikk men en av de første og hardeste på å dele ut selv.. Hun fortjener ingen skånsomhet med mindre hun faktisk kan gå ut med noe ydmykhet og faktisk vise til at andre mennesker også betyr noe.. men åpenbart ikke... Jeg synes også at Helene normalt er altfor hårsår på kritikk, det ser du om du har sett mine innlegg her inne. Men, hun har også vært ydmyk til tider så det er tydelig at kritikk på noe som står henne nært er for sårt til at hun holder seg saklig. Nå virker det som det meste er sårbart og jeg tenker det er litt hormonelt. Jeg har ikke tenkt å verne henne i hele graviditeten, men jeg velger å ikke henge meg på kritikken for småting nå i starten. Vi vet alle at Helene får vite hva som står her og jeg unner henne all glede akkurat nå etter et år med prøving, og at hun slipper stresset rundt tips og kritikk osv. Et godt tips over her var å stenge story for meldinger, det hadde jeg gjort. Alle vet at jeg er kritisk til hennes kostholdsmarkedsføring, men hun har oppfølging av klinisk ernæringsfysiolog gjennom graviditeten og har gått ut med dette offentlig, så da legger jeg mine bekymringer for dette på hylla. Min småkritikk av bedriften skal hun få slippe akkurat nå. Jeg synes du er litt streng når du sier at hun ikke viser til at andre mennesker betyr noe da, hun fronter mye fint om og for andre, selv om det ikke alltid treffer like bra så tror jeg det er godt ment. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lirah Skrevet 17. januar 2021 #5222 Del Skrevet 17. januar 2021 (endret) Det kan bli morsomt å følge med på stories fremover. Hun fikk et spørsmål angående hvor mange barn de ønsker seg. Svaret var "kan jeg ikke få en først før jeg tar stilling til spørsmål om flere?" og så svarer hun da at de i teorien ønsker kun ett barn. Om nivået er DER, akkurat nå, så kommer det til å bli veldig tungt for henne å drive med sosiale medier fremover. Det var et uskyldig, enkelt spørsmål i en spørsmålsrunde der man kan spørre om alt. Men noen ting er tydeligvis ikke greit å spørre om. Det kan være lurt å lage en liste over spørsmål du ikke vil ha da, Helene.... Hadde lyst å sende henne en melding om dette, for det er ærlig talt ikke nødvendig å være så passiv aggressiv og frekk. Men beit det i meg og tenkte på det @Jaymie skrev, å gi henne litt slakk. Så da skriver jeg heller her, for nekter å tro at Mats forteller henne hva vi skriver her inne når hun er gravid. Og leser hun her selv så er hun ekstremt selvdestruktiv, for kan tippe hodet eksploderer over kritikken her. Endret 17. januar 2021 av Lirah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaymie Skrevet 17. januar 2021 #5223 Del Skrevet 17. januar 2021 Lirah skrev (35 minutter siden): Det kan bli morsomt å følge med på stories fremover. Hun fikk et spørsmål angående hvor mange barn de ønsker seg. Svaret var "kan jeg ikke få en først før jeg tar stilling til spørsmål om flere?" og så svarer hun da at de i teorien ønsker kun ett barn. Om nivået er DER, akkurat nå, så kommer det til å bli veldig tungt for henne å drive med sosiale medier fremover. Det var et uskyldig, enkelt spørsmål i en spørsmålsrunde der man kan spørre om alt. Men noen ting er tydeligvis ikke greit å spørre om. Det kan være lurt å lage en liste over spørsmål du ikke vil ha da, Helene.... Hadde lyst å sende henne en melding om dette, for det er ærlig talt ikke nødvendig å være så passiv aggressiv og frekk. Men beit det i meg og tenkte på det @Jaymie skrev, å gi henne litt slakk. Så da skriver jeg heller her, for nekter å tro at Mats forteller henne hva vi skriver her inne når hun er gravid. Og leser hun her selv så er hun ekstremt selvdestruktiv, for kan tippe hodet eksploderer over kritikken her. Ja lett å bli provosert spesielt mtp hvordan hun har vært tidligere. Jeg tenker dette roer seg litt når hun blir vant med hormonene i kroppen jeg, også er det for så vidt ikke store tingen å lage en prinsippsak av akkurat nå 😊. Jeg gleder meg til å se denne gravidfotograferingen når Helene får sånn søt babymage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sydenkupp Skrevet 17. januar 2021 #5224 Del Skrevet 17. januar 2021 Jeg er rimelig sikker på at det dukker opp en sponset vogn der på lik linje som hos mange andre influensere. Og hun kommer sikkert til å være like ræva på merking som Helene Olafsen og Stine Hartmann. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisiaflisa Skrevet 17. januar 2021 #5225 Del Skrevet 17. januar 2021 Å få/ha barn er langt fra billig, så ser for meg endel spons ja 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 18. januar 2021 #5226 Del Skrevet 18. januar 2021 Skjønner Helene godt jeg; det er ikke noe som er mere irriterende når man som gravid får tusenvis av tips og råd ang graviditet, for ikke å snakke om alle skremselshistorier om skrekkfødsler som varer i mange døgn der man revner fra A til Å. Og det at folk skal blande seg bort i kostholdet hennes; å kutte sukker er ikke farlig, ei heller å holde seg lavt på karbohydratene. Dessuten går nok Helene på svangerskapskontroller som alle andre gravide og lege/jordmor vil si i fra hvis noe er helsefarlig for den lille i magen. Likedan alle som skal blande seg etter fødselen om hva man må gjøre og ikke gjøre i nyfødtperioden og tiden etter. Bare la vær! Og å spørre en som er gravid om hun vil ha flere barn er like dumt som å mase og spørre de som ikke har barn om de snart har tenkt å få barn. Mange strever med å bli gravide, derfor kan folk spare seg for slike spørsmål. Som Helene sier; la de først bli ferdig med denne graviditeten, en ting om gangen. Og dette mener jeg gjelder alle, ikke bare bloggere/Influensere/kjendiser. La folk få finne ut av graviditet/fødsel/spebarnstid selv. Det finnes kvalifisert helsepersonell som følger opp den gravide under svangerskapet, fødsel og tiden etterpå. Hadde søren meg blitt grinete jeg også 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caram Skrevet 18. januar 2021 #5227 Del Skrevet 18. januar 2021 skruf skrev (1 time siden): Skjønner Helene godt jeg; det er ikke noe som er mere irriterende når man som gravid får tusenvis av tips og råd ang graviditet, for ikke å snakke om alle skremselshistorier om skrekkfødsler som varer i mange døgn der man revner fra A til Å. Og det at folk skal blande seg bort i kostholdet hennes; å kutte sukker er ikke farlig, ei heller å holde seg lavt på karbohydratene. Dessuten går nok Helene på svangerskapskontroller som alle andre gravide og lege/jordmor vil si i fra hvis noe er helsefarlig for den lille i magen. Likedan alle som skal blande seg etter fødselen om hva man må gjøre og ikke gjøre i nyfødtperioden og tiden etter. Bare la vær! Og å spørre en som er gravid om hun vil ha flere barn er like dumt som å mase og spørre de som ikke har barn om de snart har tenkt å få barn. Mange strever med å bli gravide, derfor kan folk spare seg for slike spørsmål. Som Helene sier; la de først bli ferdig med denne graviditeten, en ting om gangen. Og dette mener jeg gjelder alle, ikke bare bloggere/Influensere/kjendiser. La folk få finne ut av graviditet/fødsel/spebarnstid selv. Det finnes kvalifisert helsepersonell som følger opp den gravide under svangerskapet, fødsel og tiden etterpå. Hadde søren meg blitt grinete jeg også Er helt enig med deg! Det verste er de som kommenterer størrelsen på magen, og mener du er for stor/liten i forhold til termin. Eller det supersmarte «skal du ha tvillinger?»🤦♀️ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobleplasten Skrevet 18. januar 2021 #5228 Del Skrevet 18. januar 2021 Finnwife skrev (På 16.1.2021 den 21.35): Vel nå er hun gravid og har ikke akkurat kreft og er under livsnødvendig behandling. Graviditet er selvvalgt og ingen sykdom. Helene har bestandig vært hårsår på kritikk men en av de første og hardeste på å dele ut selv.. Vær så god, si det til folk med hyperemesis eller bekkenløsning. Fordelen til Helene er jo at hun har hatt noen som har ment noe om kroppen hennes og livsførselen hennes uansett hva hun har gjort i årevis. Det er vel heller folk med mer normale liv som får sjokk når de plutselig får kjeft av kolleger for hva de spiser eller fremmede mennesker tafser på dem fordi de plutselig er blitt fødekvinne. Ellers enig at hun burde skru av kommentarer på story. Men problemet er vel at hun følger influenser-mantraet om at man skal ha så mye dialog med følgerne sine og interaksjon, og hun ikke tør. I dette tilfellet burde hun gjort det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hei2016 Skrevet 18. januar 2021 #5229 Del Skrevet 18. januar 2021 skruf skrev (2 timer siden): Skjønner Helene godt jeg; det er ikke noe som er mere irriterende når man som gravid får tusenvis av tips og råd ang graviditet, for ikke å snakke om alle skremselshistorier om skrekkfødsler som varer i mange døgn der man revner fra A til Å. Og det at folk skal blande seg bort i kostholdet hennes; å kutte sukker er ikke farlig, ei heller å holde seg lavt på karbohydratene. Dessuten går nok Helene på svangerskapskontroller som alle andre gravide og lege/jordmor vil si i fra hvis noe er helsefarlig for den lille i magen. Likedan alle som skal blande seg etter fødselen om hva man må gjøre og ikke gjøre i nyfødtperioden og tiden etter. Bare la vær! Og å spørre en som er gravid om hun vil ha flere barn er like dumt som å mase og spørre de som ikke har barn om de snart har tenkt å få barn. Mange strever med å bli gravide, derfor kan folk spare seg for slike spørsmål. Som Helene sier; la de først bli ferdig med denne graviditeten, en ting om gangen. Og dette mener jeg gjelder alle, ikke bare bloggere/Influensere/kjendiser. La folk få finne ut av graviditet/fødsel/spebarnstid selv. Det finnes kvalifisert helsepersonell som følger opp den gravide under svangerskapet, fødsel og tiden etterpå. Hadde søren meg blitt grinete jeg også Men om hon är så sensitive så borde hon kanske skippa att ha FRÅGESTUND på sin insta. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisiaflisa Skrevet 18. januar 2021 #5230 Del Skrevet 18. januar 2021 Helene, log the f*%k off om du ikke takler tilbakemeldinger fra følgerne dine! Måten du har fremstått på etter avsløringen er alt annet enn sjarmerende! Ingen hadde trengt å vite at du var i karantene eller måtte ringe coronatelefonen, Finn et annet sted å klage på om du ikke «har behov» for tilbakemeldinger du ikke vil ha! 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikea Skrevet 18. januar 2021 #5231 Del Skrevet 18. januar 2021 Litt enig altså. Jeg synes ikke man skal tåle trakassering og alt av kritikk som influenser, men man bør kunne takle å få råd og kommentarer. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alix Skrevet 18. januar 2021 #5232 Del Skrevet 18. januar 2021 Nikea skrev (58 minutter siden): Litt enig altså. Jeg synes ikke man skal tåle trakassering og alt av kritikk som influenser, men man bør kunne takle å få råd og kommentarer. Har hun fått noe kritikk nylig da? Jeg synes alt i spørsmålsrunden har vært konstruktivt og hyggelig. Om hun ikke ønsker "4000 tips" til de daglige utfordringene hun møter på sin vei så er jo det beste å la vær å poste det.. Tror det hadde vært bra for henne å redusere somebruken sin litt. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikea Skrevet 18. januar 2021 #5233 Del Skrevet 18. januar 2021 alix skrev (26 minutter siden): Har hun fått noe kritikk nylig da? Jeg synes alt i spørsmålsrunden har vært konstruktivt og hyggelig. Om hun ikke ønsker "4000 tips" til de daglige utfordringene hun møter på sin vei så er jo det beste å la vær å poste det.. Tror det hadde vært bra for henne å redusere somebruken sin litt. Nei, jeg tror ikke hun har fått særlig til kritikk i det siste. Jeg prøvde bare å understreke at jeg absolutt ikke mener at Helene skal tåle alt, men vanlige spørsmål og råd bør være innafor for en influenser 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keiserenernaken Skrevet 18. januar 2021 #5234 Del Skrevet 18. januar 2021 Jobben hennes er å skape venninnerelasjoner til leserne, og deretter manipulere de til å kjøpe samme greier som hun har. Å få råd og engasjerte lesere er "bevis" på at manipulasjonen virker. Syns det vitner om at bransjen ikke forstår seg selv når man blir oppbrakt over engasjementet man oppnår. Det er ingen andre enn henne selv som velger hva leseren skal lese om/engasjeres i. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tutsi123 Skrevet 18. januar 2021 #5235 Del Skrevet 18. januar 2021 keiserenernaken skrev (56 minutter siden): Jobben hennes er å skape venninnerelasjoner til leserne, og deretter manipulere de til å kjøpe samme greier som hun har. Å få råd og engasjerte lesere er "bevis" på at manipulasjonen virker. Syns det vitner om at bransjen ikke forstår seg selv når man blir oppbrakt over engasjementet man oppnår. Det er ingen andre enn henne selv som velger hva leseren skal lese om/engasjeres i. Dessverre mange naut som ikke forstår det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaymie Skrevet 18. januar 2021 #5236 Del Skrevet 18. januar 2021 tutsi123 skrev (13 minutter siden): Dessverre mange naut som ikke forstår det. Kan vi holde oss litt for gode for slike kallenavn? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tutsi123 Skrevet 18. januar 2021 #5237 Del Skrevet 18. januar 2021 Jaymie skrev (49 minutter siden): Kan vi holde oss litt for gode for slike kallenavn? Naut=kyr . Ikke kallenavn, men en betegnelse som passer godt i denne sammenhengen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lirah Skrevet 18. januar 2021 #5238 Del Skrevet 18. januar 2021 Jeg skjønner veldig godt at det blir irriterende med ørten tips og råd i innboksen når hun i utgangspunktet ikke spurte om det. Men jeg syns bare hun overreagerer litt, og at hun har en arrogant og passiv aggressiv holdning ovenfor de som følger henne. De som kommer med råd mener jo bare godt. De som er ekle og sender inn skumle historier om graviditet og fødsel burde hun jo bare blokkere, for den type negativitet trenger man ikke ha i livet sitt. Men når hun legger ut bilde av en nedfryst bil og klager over is på vinduene, så er det jo åpenbart at de som følger henne bryr seg og vil gi råd angående hvordan hun slipper nettopp det problemet! Men dessverre ble det for mye for henne når "alle" ville gi råd om det! Ser i storyen at hun takka for tipsene hun fikk, MEN.... Og det blir bare for dumt i mine øyne! Når man er en offentlig figur på instagram og man deler både bilder og story så vil man få respons. Enten positivt eller negativt. Jeg syns det er helt innafor å blokkere og fjerne folk som påvirker en negativt, med mindre det er konstruktiv kritikk. Men når man ikke engang tåler at folk bryr seg, da burde man prøve å ha litt distanse. Og igjen, det er forskjell på de ikke-velmente rådene og de som faktisk bare bryr seg.... Nikea skrev (4 timer siden): Nei, jeg tror ikke hun har fått særlig til kritikk i det siste. Jeg prøvde bare å understreke at jeg absolutt ikke mener at Helene skal tåle alt, men vanlige spørsmål og råd bør være innafor for en influenser Er nok flere som har reagert på tonen hun har mot sine følgere på insta. Men det bryr hun seg katta om... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hege1980 Skrevet 18. januar 2021 #5239 Del Skrevet 18. januar 2021 https://imma.gr/101227x7216e hva skjer med merkingen helene. På det ene innlegget med lys anorakk har hun merket innlegg i feed med annonse, men ingen av de x-antall bildene fra spørsålsrunden på story. Og på bildet fra story med den lyselilla cardigan har hun merket story med annonse, men ikke innlegg i feed.... vanskelig jobb hva😳🤔🤔 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keiserenernaken Skrevet 18. januar 2021 #5240 Del Skrevet 18. januar 2021 Lirah skrev (1 time siden): Jeg skjønner veldig godt at det blir irriterende med ørten tips og råd i innboksen når hun i utgangspunktet ikke spurte om det. Men jeg syns bare hun overreagerer litt, og at hun har en arrogant og passiv aggressiv holdning ovenfor de som følger henne. De som kommer med råd mener jo bare godt. De som er ekle og sender inn skumle historier om graviditet og fødsel burde hun jo bare blokkere, for den type negativitet trenger man ikke ha i livet sitt. Men når hun legger ut bilde av en nedfryst bil og klager over is på vinduene, så er det jo åpenbart at de som følger henne bryr seg og vil gi råd angående hvordan hun slipper nettopp det problemet! Men dessverre ble det for mye for henne når "alle" ville gi råd om det! Ser i storyen at hun takka for tipsene hun fikk, MEN.... Og det blir bare for dumt i mine øyne! Når man er en offentlig figur på instagram og man deler både bilder og story så vil man få respons. Enten positivt eller negativt. Jeg syns det er helt innafor å blokkere og fjerne folk som påvirker en negativt, med mindre det er konstruktiv kritikk. Men når man ikke engang tåler at folk bryr seg, da burde man prøve å ha litt distanse. Og igjen, det er forskjell på de ikke-velmente rådene og de som faktisk bare bryr seg.... Er nok flere som har reagert på tonen hun har mot sine følgere på insta. Men det bryr hun seg katta om... Følgerne tror de er venninner og kommer med råd, tips og skaper engasjement i algoritmene. Det er dette hun selger til oppdragsgiverne sine, men kanskje ikke helt forstår selv....? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå