Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
14 minutter siden, Pollen skrev:

Dette var bare sært.

Jepp 

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
2 hours ago, Superrosa said:

Jeg er kanskje litt treg her, men hvordan dokumenterer man at penger fra Spleis har gått til operasjon? Mangler der noe ihht det hun allerede har lagt ut på bloggen? Jeg har ikke noe erfaring med Spleis. 

Jeg har heller ikke erfaring med Spleis, men kontoutskrifter burde vel dokumentere hva som har gått inn og ut? Hvis det i likhet med Vipps fremgår personopplysninger på kontoen, kan dette enkelt sladdes for å beskytte de som har donert via Spleis.

Ta screenshot av konto da Spleis ble avsluttet og operasjon ble betalt.

Videre viser den sinnssyke pengebruken i etterkant av operasjonen i beste fall ufattelig dårlig dømmekraft. Å gni forbruket sitt i ansiktet på de som trodde Helene faktisk ikke hadde andre muligheter enn å tigge til seg penger fra andre som sannsynligvis er i dårligere økonomisk stand enn det hun tydeligvis er i.

Endret av Finnwife
  • Liker 23
Skrevet

Hvis du mener hun lever nøkternt mtp pengebruk, Mats/krølltang, så lurer jeg litt på hva du vil si er å sløse.

Min samboer og jeg har god økonomi og ganske godt betalte jobber og bruker langt mindre. Vet du hva voksing og sånn koster, egentlig?

• Liker 31
Skrevet
1 time siden, Krølltang89 skrev:

Helt ærlig folkens, nå må dere slutte å plukke ting fra lufta og gjøre de til ting de ikke er.

For første gang: Hei, jeg heter Mats Sommer og er her for å oppklare litt ting. Før jeg skriver videre så er dette noe jeg gjør av meg selv, ikke fordi Helene har bedt meg om det. Muligens hu faktisk mener at jeg ikke burde gjøre det, but hey: shit happens! :)

Jeg skal prøve å svare så saklig jeg kan, for at vi har svindlet til oss penger via spleis er ufattelig slemt sagt av dere. Dere har INGEN innsikt i vår økonomiske situasjon og vet heller ikke hvordan vi står i det.

"Helene har ikke lært av dette": Hvordan vet dere det? Hva driver vi å jobber med bak i kullisene? Hvordan er forbruket nå kontra før? Har dere tall på dette? NEI! Jeg kan garantere dere at vi har lært av situasjonen og bruker penger på en helt annen måte enn før. Det har blitt en enorm forbedring og vi satser såklart på å gjøre det enda bedre (med vår PRIVATE økonomi fremover).

"Ny telefon": Den er enkel. Helene har så, erhm, bytte greie gjennom Telia som vi betaler i dyre dommer for. Ergo: ny tlf uten å måtte betale. Jeg kan ikke si at jeg husker nøyaktig datoen hvor hun bestilte telefonen, men husker at det var litt leveringstid. Pluss at Helene er uber treig med å ta en ny telefon i bruk. SÅ hvis dere sier 25 feb kan jeg tenke meg at den ble bestilt rundt 10 kanskje. Men ingen: sånn swap greie så den kosta oss ikke noe.

"Vi venta med å få inn alle pengene før operasjon ble bestilt": Dette er feil. Spleisen ble opprettet en fredag, på kveldstid. Vi brukte helga på å gjøre litt reaserch, og så fort mandagen kom så bestilte vi operasjon. Da avsluttet vi også spleisen. At vi fikk inn så mye penger så fort var det ingen av oss som hadde sett for oss. Og ja, vi prøvde å skaffe penger på andre måter. Men det er ikke alle som har familie som kan hjelpe i tid og utide. Forksudd på feriepenger fikk vi også begge to avslag på. Mens jeg er såvidt inne på det så ser ikke folk som regel tiden mellom diverse kjøp, som den masscaraen som dere har slakta ihjel. Det var 14 dager ETTER operasjon. Da kan vi ha fått lønn eller fått inn penger på andre måter.

"Kvitteringene er vansklig å finne" Nå som spleisen er avsluttet så får vi ikke redigert den, eller lagt ut noe oppdatering der. Derfor har vi lagd en egen definert side til dette på bloggen til Helene. Den finner dere her: https://www.helenedrage.no/spleis/

"Pengene gikk rett i lomma": Er det noen som oppriktig tror det? Hvordan kan jeg motbevise det? Fortell meg så skal jeg gjøre mitt beste for å motbevise det.

Dette er ganske seriøse anklagelser dere kommer med. Det er faktisk ulovelig å svindle folk, og det vil jeg ikke ha på oss at vi har gjort. Å hjelpe oss i situasjonen vi var i var såklart frivillig og vi setter enormt pris på all hjelp vi fikk.
Alle de andre tingene dere kommentere orker jeg ikke komme med noen kommentar.

Hvis noen av dette var uklart så siter meg i det avsnittet hvor du føler jeg ikke var klar nok, så skal jeg prøve å oppklare innen rimlige grenser.

Om du nu är Helenes man, nåt vi ju inte kan veta, så tycker jag det konstigaste är att hon själv inte svarar. 

• Liker 17
Skrevet

Syns det var et greit svar av Mats. Oppklarte flere spørsmål mange har hatt. 

Man kan ikke forvente at han skal kritisere forbruket til kona på kg, det må hun evt nesten svare for selv. 

• Liker 18
Gjest Beatbox
Skrevet (endret)
28 minutter siden, SansaS skrev:

Man kan ikke forvente at han skal kritisere forbruket til kona på kg, det må hun evt nesten svare for selv. 

Men nå er ikke HD på KG så da må han jo nesten kunne svare på hennes forbruk når hun sier at de har lært. Ta dette med mascaraene...3 stk 2 uker etter spleis..viser det at de har lært? Trenger HD å kjøpe 3 nye mascaraer, primer og vippetang for å finne ut hvem som er best??

Endret av Beatbox
Skrevet (endret)

Nå er det vel ikke bare Spleis og telefon det dreier seg om, men store utgifter til egenpleie, klær etc som er treningsklær. Å reklamere for produkt eller få det sponset betyr vel ikke at man ikke skatter av det? Kurspenger til Frisk uten sukker. Alt dette kunne gått til å dekke operasjon til hund. 

" såvidt inne på det så ser ikke folk som regel tiden mellom diverse kjøp, som den masscaraen som dere har slakta ihjel. Det var 14 dager ETTER operasjon. Da kan vi ha fått lønn eller fått inn penger på andre måter.

Etter å ha tigget om 30 000 fra SPLEIS så er det greit med et shopping bonanza uten like.Nei, det gjelder ikke en mascara, men en lang liste av produkter til egenpleie og voksing av underliv. Nei man kan fjerne uønsket hår på billigere måter. Ser du virkelig ikke hvor dumt argumentene er? I tillegg har HD var delevis permittert

Dette med denne avtalen med Telia kan jeg ikke finne noe dok 

"bytte greie gjennom Telia som vi betaler i dyre dommer for" Nei, det kan være j...uøkonomisk å betale for slike forsikringer og hvorfor kjøpe en mobil til over 10 000 når man ikke har råd til det? Mener du at folk skal synes synd på dere fordi dere betaler i dyre dommer for en  mobil forsikring

Slik jeg ser det, så har dere ikke lært

Endret av Miranda16
  • Liker 41
Skrevet
44 minutter siden, SansaS skrev:

Nå er de jo gift og da har de fleste felles økonomi

• Liker 5
Skrevet (endret)
4 timer siden, Krølltang89 skrev:

Spleisen ble opprettet en fredag, på kveldstid. Vi brukte helga på å gjøre litt reaserch, og så fort mandagen kom så bestilte vi operasjon. 

For pirk er jeg litt nysgjerrig på hvorfor en av de større kvitteringene dere har lagt ut som dokumentasjon på bruken fra spleis er fra før dere har opprettet spleisen. Samme med medisinen før operasjonen . Hvorfor er de dokumentasjon når pengene skulle gå til å dekke alt fra operasjonen og etter? Ikke tidligere forbruk ut fra beskrivelse. Sånn sett skulle det vært ca 2000kr ekstra til overs. 

Og selv om dere ikke forventet at det skulle komme så mye penger lurer jeg også på hvorfor dere poengterer at prisen er 32000kr på operasjonen inne på spleissiden når den egentlig var 10000kr rimeligere? Hvorfor ble det ikke ringt rundt for prisen før spleisen ble opprettet? Så klart er det opp de som starter spleisen hvilken sum en skal sette og kan egentlig sette hva som helst - men når det er til et konkret mål og du selv sier dere har penger 14 dager etterpå er det forunderlig at dere ikke har satt spleisen lavere til en mer realistisk pris etter å ha forhørt dere. For 14 dager etterpå har jo dere da penger til å dekke supplerende kostander i forbindelse med hunden. 

Det blir også feil å skrive på spleis at en skal følge med på instagrammen for dokumentasjon, når eneste dokumentasjonen der var noen få instastory som forsvant etter ett døgn. Det burde rettes opp i, for per dags dato kan ikke uvitende finne siden med dokumentasjon som er lovet på instagram. 

Og som en siste vil jeg be deg videreformidle en gjennomgang i reklamemerking. Når jeg kan finne feil i merkingen i flere kanaler omtrent hver eneste dag er det for dårlig. Dette er formidlet flere ganger og det er spurt om fra bloggeren selv på sider for det, men likevel blir det ikke en bedring.

Endret av Moonwalker
Rettet for feil dato om medisinkvitteringen.
  • Liker 32
Skrevet
37 minutter siden, Beatbox skrev:

Men nå er ikke HD på KG så da må han jo nesten kunne svare på hennes forbruk når hun sier at de har lært. Ta dette med mascaraene...3 stk 2 uker etter spleis..viser det at de har lært? Trenger HD å kjøpe 3 nye mascaraer, primer og vippetang for å finne ut hvem som er best??

Jo, hun er det. Hun har svart i tråden her før.. og hun leser den jo, også. 

• Liker 9
Gjest Beatbox
Skrevet
11 minutter siden, SansaS skrev:

Jo, hun er det. Hun har svart i tråden her før.. og hun leser den jo, også. 

Hun svarte 1 gang ifm spleisen, iflg henne er det gubben og vennene som leser fordi hun ikke orker..

Skrevet
6 minutter siden, Miranda16 skrev:

@Krølltang89 Hvorfor var det ikke mulig å få nedbetalingsavtale?

Er det virkelig noe du syns vi har krav på å få vite?🤔 Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva de evt har av økonomiske problemer. 

Ja, hun/de har et latterlig høyt forbruk, og tydeligvis ikke bra økonomisk sans. Og det er sikkert utrolig provoserende for de som bidro til spleisen å se pengene flyte fritt på sosiale medier i etterkant. Men jeg tenker folk må sjekke opp hva de faktisk gir penger til, og til hvem. Dette er grunnen til at jeg aldri gir til privatpersoner, for man kan aldri stole på at de er ærlige om situasjonen. 

• Liker 19
Gjest Krutt Tønne
Skrevet

Er det noe som interesserer meg langt inn i gampatævo så er det dette parets økonomi....... det kunne ikke falt meg inn å delta på dette spleiselaget, heller.

Skrevet (endret)
17 minutter siden, Birdo skrev:

Er det virkelig noe du syns vi har krav på å få vite?🤔 Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva de evt har av økonomiske problemer. 

Ja, hun/de har et latterlig høyt forbruk, og tydeligvis ikke bra økonomisk sans. Og det er sikkert utrolig provoserende for de som bidro til spleisen å se pengene flyte fritt på sosiale medier i etterkant. Men jeg tenker folk må sjekke opp hva de faktisk gir penger til, og til hvem. Dette er grunnen til at jeg aldri gir til privatpersoner, for man kan aldri stole på at de er ærlige om situasjonen. 

De har helt frivillig dratt følgerne in i deres business om privatøkonomi. Det er respektløst å tigge til seg 30 000 for så å bruke penger på tull.

Svar på spørsmålet:  Man burde prøve alle muligheter før det går så langt at de ikke har råd til å hjelpe det kjæreste de eier. Når man sier man har lært, så går man rett i fella noen dager etterpå. Utrolig

Endret av Miranda16
  • Liker 25
Skrevet
18 minutter siden, Birdo skrev:

Å ja her skal man selvsagt vite alt.. Så kan man få mer å kritisere 

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, Miranda16 skrev:

De har helt frivillig dratt følgerne in i deres business om privatøkonomi. Det er respektløst å tigge til seg 30 000 for så å bruke penger på tull.

Svar på spørsmålet:  Man burde prøve alle muligheter før det går så langt at de ikke har råd til å hjelpe det kjæreste de eier. Når man sier man har lært, så går man rett i fella noen dager etterpå. Utrolig

Det var ikke et svar på mitt innlegg. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
4 minutter siden, Birdo skrev:

Det var ikke et svar på mitt innlegg. 

Ja, du får velge og ikke skjønne poengene. Har svart grundig på spørsmålet

Endret av Miranda16
  • Liker 4
Skrevet

Reklamerte HD for spleisen på noen måte via sine sosiale medier (som tilhører hennes business)?

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, Superrosa said:

Reklamerte HD for spleisen på noen måte via sine sosiale medier (som tilhører hennes business)?

Ja. 

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...