Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Se hennes nyeste blogg banner nå, ikke kom til meg og si det der ikke er tungt redigert bilde 😛 Alle føflekker borte vekk og hun ser airbrushed ut til tusen. 

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet
33 minutter siden, Superrosa said:

Se hennes nyeste blogg banner nå, ikke kom til meg og si det der ikke er tungt redigert bilde 😛 Alle føflekker borte vekk og hun ser airbrushed ut til tusen. 

Det var virkelig redigert også, kan ikke skylde på bare litt kontrast, lys og skygge der 😨

Du er pen nok som du er Helene, du trenger ikke redigere deg i hjel. 

• Liker 7
Skrevet
5 minutter siden, Klemen10na skrev:

Det var virkelig redigert også, kan ikke skylde på bare litt kontrast, lys og skygge der 😨

Du er pen nok som du er Helene, du trenger ikke redigere deg i hjel. 

Er jo akkurat det som er så synd også, hun har jo ganske pen hud som mange andre ser seg missunnelig på! Forstår ikke behovet for å se overretusjert ut, kræsjer så utrolig mye med budskapet hennes om å være bra nok som man er. Hun prøver så hardt hele tiden å holde et tema (eks slankeblogger, fitnessdame, kroppsfasong utenom "standarden" men flott som man er) som hun egentlig ikke står for selv eller klarer å gjennomføre på personlig plan. Hva er det hun egentlig vil, bli mer som SE og hennes content? Føles slik, uten at hun vil si det rett ut. For nå er det jo bare selfies og sminke det går i. 

• Liker 7
Skrevet (endret)

Skjønner ikke hvorfor hun tror det er troverdig at hun ikke bruker filter? Man trenger ikke være ekspert for å se at hun bruker det konsekvent

Endret av Miranda16
  • Liker 9
Skrevet
2 timer siden, Beatbox skrev:

En liten digresjon; rasende festlig å være vitne til hvordan enkelte syns det er helt greit å latterliggjøre andre men går i taket så fort noen har noe negativt å si om HD...hmmm....

Kan ikke se jeg har gått i taket?🤔

2 timer siden, Klemen10na skrev:

Det var noen her for kort tid siden som skrev i den spørsmålsboksen på insta som ble blokkert, men hun svarte på spørsmålet senere. Husker ikke nøyaktig spørsmål, men personen skrev det her etter hen ble blokkert, og det var ikke frekt. Helene la det jo ut selv da hun svarte. Så jo, hun blokkerer noen ganger for ganske uskyldige spørsmål, at hun tar spørsmålet ille opp er en annen sak. 
Når man driver en virksomhet må man tåle saklig kritiske spørsmål. 

Nekter absolutt ikke for det altså, bare nevnte at jeg ikke blindt tror på alt av egne erfaringer fra KG. Har jo sett selv at hun kan bli veldig usaklig på tilbakemeldinger, så derfor ga jeg henne en kudos for å svare ordentlig tilbake nå😊

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, Miranda16 said:

Skjønner ikke hvorfor hun tror det er troverdig at hun ikke bruker filter? Man trenger ikke være ekspert for at hun bruker det konsekvent

Hun tenker at så lenge hun ikke trykker på et ferdig filter så er det ikke filter, men redigert er redigert.. 

• Liker 10
Skrevet
12 minutter siden, Klemen10na said:

Hun tenker at så lenge hun ikke trykker på et ferdig filter så er det ikke filter, men redigert er redigert.. 

Ja jeg syntes dette blir veldig falskt av henne når hun bruker funksjoner som gjør mer enn å redigere farge og kontrast. Det er retusjering når hud glattes ut, rynker og føflekker fjernes osv. Og jeg syntes det er dumt at hun benekter det så voldsomt når der er klare bildebeviser på at hun faktisk bruker dette aktivt. 

• Liker 7
Gjest Beatbox
Skrevet (endret)
39 minutter siden, Birdo skrev:

Kan ikke se jeg har gått i taket?🤔

Nekter absolutt ikke for det altså, bare nevnte at jeg ikke blindt tror på alt av egne erfaringer fra KG. Har jo sett selv at hun kan bli veldig usaklig på tilbakemeldinger, så derfor ga jeg henne en kudos for å svare ordentlig tilbake nå😊

Å gå i taket er bare et uttrykk. Men hvorfor mener du at det er greit å latterliggjøre SE ang hennes fobier f.eks? Mens din reaksjon så fort noen hadde sagt det samme om HD kan kalles å gå i taket..

Endret av Beatbox
Skrevet

Jeg er kanskje litt treg her, men hvordan dokumenterer man at penger fra Spleis har gått til operasjon? Mangler der noe ihht det hun allerede har lagt ut på bloggen? Jeg har ikke noe erfaring med Spleis. 

Gjest Lirah
Skrevet (endret)
8 minutter siden, Superrosa skrev:

Jeg er kanskje litt treg her, men hvordan dokumenterer man at penger fra Spleis har gått til operasjon? Mangler der noe ihht det hun allerede har lagt ut på bloggen? Jeg har ikke noe erfaring med Spleis. 

Det kan hun ikke dokumentere. Hun kan hevde at pengene fra spleis går til operasjonen, men jeg har ikke sett noen dokumentasjon som viser at alle pengene fra spleisen, går direkte til operasjonen. Det er vell sånn sett vanskelig å dokumentere også. Jeg bare stoler ikke på at hun har brukt pengene på operasjonen. Jeg bare reagerer på at hun fikk ny mobil til mange tusen nesten rett etter at innsamlingen var ferdig. Hun hadde med andre ord råd til en mobil til mellom 10 og 12000 kr, samt tilbehør til den, klær og sminke til seg selv osv, men operasjonen som koster 30000 kr, nei det hadde hun ikke råd til. Også er det jo ikke bare hun som tjener penger i denne husstanden. 

Endret av Lirah
Skrevet
2 minutter siden, Lirah said:

Det kan hun ikke dokumentere. Hun kan hevde at pengene fra spleis går til operasjonen, men jeg har ikke sett noen dokumentasjon som viser at alle pengene fra spleisen, går direkte til operasjonen. Det er vell sånn sett vanskelig å dokumentere også. Jeg bare stoler ikke på at hun har brukt pengene på operasjonen. Jeg bare reagerer på at hun fikk ny mobil til mange tusen nesten rett etter at innsamlingen var ferdig. 

Mitt inntrykk er at spleis har gått til operasjon, slik at de kan opprettholde livsstilen sin som normalt med forbruk fra sin lønnsinntekt. De har jo ikke blitt økonomisk påvirket av denne situasjonen med hunden på noen måte, ikke ei krone. Det som er skuffende er at hun selv sa hun hadde lært av denne situasjonen, noe hennes sosiale medier på ingen måte gjenspeiler. Og vi vet hun har en bufferkonto hun trenger å spare opp til. Hun har vært delvis permittert og i jobbskifte, og jeg har ALDRI sett et så stort forbruk på bloggen som nå disse tider. Dette viser til at de lett kunne dekket 1/3 om ikke 2/3 av operasjonen selv... 

• Liker 24
Skrevet
3 minutter siden, Lirah said:

Det kan hun ikke dokumentere. Hun kan hevde at pengene fra spleis går til operasjonen, men jeg har ikke sett noen dokumentasjon som viser at alle pengene fra spleisen, går direkte til operasjonen. Det er vell sånn sett vanskelig å dokumentere også. Jeg bare stoler ikke på at hun har brukt pengene på operasjonen. Jeg bare reagerer på at hun fikk ny mobil til mange tusen nesten rett etter at innsamlingen var ferdig. 

Jeg tror pengene gikk til operasjon, men jeg tror ikke den økonomiske situasjonen var så ille når hun viser et stort forbruk ellers. 
Hun har lagt ut kvitteringer på bloggen. Bare det at hun ventet så lenge med å bestille operasjon selv om det hadde kommet inn mange tusen reagerte jeg på. For operasjonen kostet rundt 20000 tror jeg, og hun bestilte ikke tid før hun hadde fått inn over 30. Så resten av pengene har vel gått til konsultasjoner, og konsultasjoner mener jeg man bør ha råd til på egenhånd. Man har tross alt tatt på seg et ansvar for TO hunder. Man bør ha råd eller god forsikring til det uansett, men man bør ha penger liggende til konsultasjon/røntgen, for ting skjer. Det er uansvarlig å ha så stort forbruk når man ikke har buffer eller god forsikring. 
hva gjør hun om det skjer noe igjen? Hun har jo ikke minket på forbruket, heller tvert i mot ser det ut til.  

• Liker 16
Gjest Lirah
Skrevet

Har dere sett i bioen hennes, forresten? Det står "sjekk ut dette" og linken hun legger ved er en affiliate link til en kjole hun har fått sponsa. Ergo umerket reklame. 

Skrevet

Det virker som de kjøper ganske mye mat/dyr mat, bl.a oppkuttet brokkolisalat og andre salater i masse plast, salatkylling osv. Dette er ikke akkurat billige varer og man kunne fint spart både miljø og økonomi ved og kjøpe en hel brokkoli og en hel kylling som man plukket selv. Bare et tips:)

• Liker 13
Skrevet
1 time siden, Beatbox skrev:

Å gå i taket er bare et uttrykk. Men hvorfor mener du at det er greit å latterliggjøre SE ang hennes fobier f.eks? Mens din reaksjon så fort noen hadde sagt det samme om HD kan kalles å gå i taket..

Jo takk, det vet jeg det er. Bare passet veldig dårlig til min kommentar. 

Jeg kan love deg at jeg hadde "latterliggjort" HD om hun hadde løyet om 11 fobier og utallige diagnoser også. 😊

• Liker 3
Gjest Beatbox
Skrevet
4 minutter siden, Birdo skrev:

Jo takk, det vet jeg det er. Bare passet veldig dårlig til min kommentar. 

Jeg kan love deg at jeg hadde "latterliggjort" HD om hun hadde løyet om 11 fobier og utallige diagnoser også. 😊

Javel...

Skrevet
1 time siden, Superrosa skrev:

Mitt inntrykk er at spleis har gått til operasjon, slik at de kan opprettholde livsstilen sin som normalt med forbruk fra sin lønnsinntekt. De har jo ikke blitt økonomisk påvirket av denne situasjonen med hunden på noen måte, ikke ei krone. Det som er skuffende er at hun selv sa hun hadde lært av denne situasjonen, noe hennes sosiale medier på ingen måte gjenspeiler. Og vi vet hun har en bufferkonto hun trenger å spare opp til. Hun har vært delvis permittert og i jobbskifte, og jeg har ALDRI sett et så stort forbruk på bloggen som nå disse tider. Dette viser til at de lett kunne dekket 1/3 om ikke 2/3 av operasjonen selv... 

Dette tror jeg og. Og er årsaken til min reaksjon bakover i tråden. Når hun skulle til voksing som prioritet når ting åpnet igjen. Da ble overforbruket så fryktelig synlig. Midt i permittering og spleis etc. 

• Liker 14
Skrevet

Helt ærlig folkens, nå må dere slutte å plukke ting fra lufta og gjøre de til ting de ikke er.

For første gang: Hei, jeg heter Mats Sommer og er her for å oppklare litt ting. Før jeg skriver videre så er dette noe jeg gjør av meg selv, ikke fordi Helene har bedt meg om det. Muligens hu faktisk mener at jeg ikke burde gjøre det, but hey: shit happens! :)

Jeg skal prøve å svare så saklig jeg kan, for at vi har svindlet til oss penger via spleis er ufattelig slemt sagt av dere. Dere har INGEN innsikt i vår økonomiske situasjon og vet heller ikke hvordan vi står i det.

"Helene har ikke lært av dette": Hvordan vet dere det? Hva driver vi å jobber med bak i kullisene? Hvordan er forbruket nå kontra før? Har dere tall på dette? NEI! Jeg kan garantere dere at vi har lært av situasjonen og bruker penger på en helt annen måte enn før. Det har blitt en enorm forbedring og vi satser såklart på å gjøre det enda bedre (med vår PRIVATE økonomi fremover).

"Ny telefon": Den er enkel. Helene har så, erhm, bytte greie gjennom Telia som vi betaler i dyre dommer for. Ergo: ny tlf uten å måtte betale. Jeg kan ikke si at jeg husker nøyaktig datoen hvor hun bestilte telefonen, men husker at det var litt leveringstid. Pluss at Helene er uber treig med å ta en ny telefon i bruk. SÅ hvis dere sier 25 feb kan jeg tenke meg at den ble bestilt rundt 10 kanskje. Men ingen: sånn swap greie så den kosta oss ikke noe.

"Vi venta med å få inn alle pengene før operasjon ble bestilt": Dette er feil. Spleisen ble opprettet en fredag, på kveldstid. Vi brukte helga på å gjøre litt reaserch, og så fort mandagen kom så bestilte vi operasjon. Da avsluttet vi også spleisen. At vi fikk inn så mye penger så fort var det ingen av oss som hadde sett for oss. Og ja, vi prøvde å skaffe penger på andre måter. Men det er ikke alle som har familie som kan hjelpe i tid og utide. Forksudd på feriepenger fikk vi også begge to avslag på. Mens jeg er såvidt inne på det så ser ikke folk som regel tiden mellom diverse kjøp, som den masscaraen som dere har slakta ihjel. Det var 14 dager ETTER operasjon. Da kan vi ha fått lønn eller fått inn penger på andre måter.

"Kvitteringene er vansklig å finne" Nå som spleisen er avsluttet så får vi ikke redigert den, eller lagt ut noe oppdatering der. Derfor har vi lagd en egen definert side til dette på bloggen til Helene. Den finner dere her: https://www.helenedrage.no/spleis/

"Pengene gikk rett i lomma": Er det noen som oppriktig tror det? Hvordan kan jeg motbevise det? Fortell meg så skal jeg gjøre mitt beste for å motbevise det.

Dette er ganske seriøse anklagelser dere kommer med. Det er faktisk ulovelig å svindle folk, og det vil jeg ikke ha på oss at vi har gjort. Å hjelpe oss i situasjonen vi var i var såklart frivillig og vi setter enormt pris på all hjelp vi fikk.
Alle de andre tingene dere kommentere orker jeg ikke komme med noen kommentar.

Hvis noen av dette var uklart så siter meg i det avsnittet hvor du føler jeg ikke var klar nok, så skal jeg prøve å oppklare innen rimlige grenser.

• Liker 20
Skrevet
4 minutter siden, Pollen said:

Dette var bare sært.

Hvordan da?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...