Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
57 minutter siden, Heartgirl skrev:

Akkurat det du skriver angående klærne hennes er jeg enig i. Hun kunne solgt en del klær. Da hadde hun garantert fått inn en del penger.

Vet du om hun får klær og skjønnhetsbehandlinger sponset?

Jeg skjønner at når man plutselig får uforutsette utgifter i med en operasjon av et dyr så koster det penger.

Det er noen operasjoner som ikke forsikringene dekker. Alt etter hvilket forsikringsselskap man har. Hvis jeg f.eks. har forsikret hunden min i dag måtte jeg vente i 6 måneder før jeg kunne få dekket noe hos veterinæren. 

Man kan få noe som heter dyrekonto. Det vil si en avbetalingsordning med et visst beløp i måneden som trekkes. 

Jeg skjønner ikke hvorfor privatpersoner lager seg innsamling til private formål jeg da. Det burde være tilegnet for organisasjoner. 

Jeg har stor sans for HD, for hun har vært til stor motivasjon for min vektnedgang, og det er hennes fortjeneste at jeg tørr å vise meg i bikini. Har ikke turt å vise meg i bikini siden jeg var 25 år gammel. Når HD har vist bilder av seg i BH og truser og bikinier hoppet jeg i det og turte å vise meg i bikini jeg også. 

Hun pleier være veldig flink til å merke reklame, og de siste innkjøpene har ikke blitt merket. 

Vanligvis har dyreforsikringer 2 ukers karenstid. Altså at det er to uker forsikringen ikke virker fra den datoen du tegner den. Jeg har hatt forsikringer på hester, hunder og katter - og har aldri opplevd 6 måneders karenstid. Med så lang tid hadde vel de færreste tegnet forsikring. Jeg forstod det sånn at forsikringen til Helene ikke dekket denne operasjonen og det er fair. Klandrer henne ikke for dét! 

Jeg liker mye av det Helene står for, og jeg syns det er supert å høre at hun har hjulpet deg! Men det går an å være kritisk til deler av det hun gjør og samtidig heie på henne der hun gjør riktig! Som feks merking av spons og reklame. Der er hun en ener, og det fortjener hun kreds for! At hun også tør ta en debatt med CBE-mannen og ABD i full offentlighet syns jeg også er helt tipptopp! Jeg tør ikke det, så jeg er evig glad hun gjør det! 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Heartgirl
Skrevet
28 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Det er greit å huske på at sponset ikke betyr gratis. Det skal skattes for verdien, så om hun får en behandling til en verdi av 1000 kr så må hun skatte for verdien. Det blir da ikke gratis, det koster penger likevel. Hvor mye det koster, kommer an på hvor mye hun skatter. På ENK er skattesatsen vanligvis tilnærmet 50%.

Jeg er ikke inne i dette med lovverk og bloggere som mottar sponsing. Der må jeg innrømme at jeg er grønn, men takk for at du forklarte meg det :) 

Skrevet
1 minutt siden, fotballjenta skrev:

Hun pleier være veldig flink til å merke reklame, og de siste innkjøpene har ikke blitt merket. 

Hun har vært ekstremt dårlig til å merke på IG det siste året. HD har skrevet flere innlegg hvor hun klager på andre influencere som ikke merker

• Liker 12
Gjest Heartgirl
Skrevet
2 minutter siden, fotballjenta skrev:

Vanligvis har dyreforsikringer 2 ukers karenstid. Altså at det er to uker forsikringen ikke virker fra den datoen du tegner den. Jeg har hatt forsikringer på hester, hunder og katter - og har aldri opplevd 6 måneders karenstid. Med så lang tid hadde vel de færreste tegnet forsikring. Jeg forstod det sånn at forsikringen til Helene ikke dekket denne operasjonen og det er fair. Klandrer henne ikke for dét! 

Jeg liker mye av det Helene står for, og jeg syns det er supert å høre at hun har hjulpet deg! Men det går an å være kritisk til deler av det hun gjør og samtidig heie på henne der hun gjør riktig! Som feks merking av spons og reklame. Der er hun en ener, og det fortjener hun kreds for! At hun også tør ta en debatt med CBE-mannen og ABD i full offentlighet syns jeg også er helt tipptopp! Jeg tør ikke det, så jeg er evig glad hun gjør det! 

Forsikringsselskapet vi har har 6 måneder karantenetid for dyret etter innmelding til forsikringsselskapet, men vi har gode betingelser på forsikringen på dyrene våre :) 

Jeg synes det er merkelig at forsikringsselskapet ikke dekker operasjonen. Hvis det er en ulykke dekker jo det ulykkesforsikring.  Hvis en ikke har forsikring har man spart opp noen kroner ekstra i reserve man kan bruke hvis noe uforutsett oppstår. Ene katten vår måtte opereres for brudd i labben, og hele operasjonen ble dekket. 

Takker for svaret ditt :)

Gjest Heartgirl
Skrevet
6 minutter siden, Miranda16 skrev:

Hun har vært ekstremt dårlig til å merke på IG det siste året. HD har skrevet flere innlegg hvor hun klager på andre influencere som ikke merker

Må de merke på instagram også ja. Det visste jeg ikke. Lærer noe hver dag :) 

Gjelder ikke for min IG for de er det bare natur- og dyrebilder :) Neppe noe sponsing der noen gang. 

Skrevet
8 minutter siden, Miranda16 skrev:

Dæven, jeg trodde ho var flink. Nå ble jeg skuffa. 

Dobbeltmoralsk. 

3 minutter siden, Heartgirl skrev:

Forsikringsselskapet vi har har 6 måneder karantenetid for dyret etter innmelding til forsikringsselskapet, men vi har gode betingelser på forsikringen på dyrene våre :) 

Jeg synes det er merkelig at forsikringsselskapet ikke dekker operasjonen. Hvis det er en ulykke dekker jo det ulykkesforsikring.  Hvis en ikke har forsikring har man spart opp noen kroner ekstra i reserve man kan bruke hvis noe uforutsett oppstår. Ene katten vår måtte opereres for brudd i labben, og hele operasjonen ble dekket. 

Takker for svaret ditt :)

Jeg har alltid hatt veldig gode forsikringer og de har virka etter to uker. Både hos DnB, If og agria. 
Helenes forklaring på hvorfor forsikringa ikke dekket operasjonen står lenger bak i denne tråden. Det var noe med at hunden måtte ha vært forsikret kontinuerlig i ett år for å få det dekket, og det hadde den visst ikke vært. Dumt, men det kan skje. 

:) 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Ryuk skrev:

Kopierer ikke alle hverandre der inne da? Føler det er få som faktisk er unike, men mulig jeg tar feil 🤔

Jo de gjør kanskje det. Jeg åpner den appen veldig sjelden, så alt virker nytt hver gang 😅 

Skrevet (endret)

Hvis hun ikke merker det med reklame, som ofte er tilfellet ihht forbruket hennes vi har kritisert i det siste, må man anta at det ikke er sponset. 

Endret av Superrosa
  • Liker 7
Skrevet

Da var beautysalongen hun går til åpen igjen og hun viser til nye plagg fra Change uten å merke for reklame. Skulle nesten trodd hun dokumenterte det voldsomme forbruket sitt bare for å provosere :S Er helt sinnsykt hvor mye forbruk vi har sett de siste ukene på instaen hennes. 

• Liker 22
Skrevet

Kan ikke huske at jeg noensinne har gått inn på en undertøysbutikk og kjøpt flerfoldige sett undertøy på én gang. Pengene flyter tydeligvis. 

• Liker 14
Skrevet (endret)

Måtte inn å myse på tiktoken. Så i kommentarene på spørsmål om xxl»skandalen» at de gjorde noe riktig fordi g-sport gikk konkurs 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ Ja for arbeidernes rettigheter og likviditeten til firmaet henger fullstendig sammen. 

Endret av SansaS
  • Liker 12
Skrevet

I stedet for å shoppe burde hun betalt ned på kredittkortgjelden hun har sagt hun har slik at de får kjøpt seg leilighet og ikke behøver å leie. 

• Liker 11
Gjest Beatbox
Skrevet
3 minutter siden, Hilde444 skrev:

I stedet for å shoppe burde hun betalt ned på kredittkortgjelden hun har sagt hun har slik at de får kjøpt seg leilighet og ikke behøver å leie. 

Helt riktig, og spart noen kroner pr mnd slik at man *slapp * å tigge i all offentlighet...

Skrevet
2 timer siden, hippyskippy skrev:

Kan ikke huske at jeg noensinne har gått inn på en undertøysbutikk og kjøpt flerfoldige sett undertøy på én gang. Pengene flyter tydeligvis. 

HD er ambassadør for Change, så hun betaler ikke når hun er i en change-butikk men velger seg ut ulike undertøysett som hun får med seg hjem for å reklamere for plaggene uten å betale i butikken. Så å si at pengene flyter pga hun fikk med seg hjem flerfoldige sett undertøy blir feil. 

Undertøysettene er dog ikke gratis, hun betaler en viss prosent av det, men det gjøres via skatt. Alle bloggere som er sponset må føre opp alle sponsa produkter på skatten og skatte av det de får «gratis». Så hun betaler litt for disse undertøysettene, men i etterkant og ikke der og da. 

• Liker 9
Gjest Beatbox
Skrevet
3 minutter siden, skruf skrev:

HD er ambassadør for Change, så hun betaler ikke når hun er i en change-butikk men velger seg ut ulike undertøysett som hun får med seg hjem for å reklamere for plaggene uten å betale i butikken. Så å si at pengene flyter pga hun fikk med seg hjem flerfoldige sett undertøy blir feil. 

Undertøysettene er dog ikke gratis, hun betaler en viss prosent av det, men det gjøres via skatt. Alle bloggere som er sponset må føre opp alle sponsa produkter på skatten og skatte av det de får «gratis». Så hun betaler litt for disse undertøysettene, men i etterkant og ikke der og da. 

Kanskje ikke så rart at man reagerer på hennes forbruk så kort tid etter tiggerunden. Det er sminke, klær, Plantasjen osv osv..Forstår at hun bare har betalt litt slik du forklarer, men litt her og litt der..blir fort mye penger av slikt. Når hun da i tillegg først sier at de har lært..og så skal det flashes et forbruk av en annen verden, da er det helt naturlig at det reageres..

Gjest Beatbox
Skrevet
1 time siden, SansaS skrev:

Måtte inn å myse på tiktoken. Så i kommentarene på spørsmål om xxl»skandalen» at de gjorde noe riktig fordi g-sport gikk konkurs 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ Ja for arbeidernes rettigheter og likviditeten til firmaet henger fullstendig sammen. 

Altså....var det ikke hun som var fòr empatisk?? :klo:

Skrevet
48 minutter siden, Beatbox skrev:

Kanskje ikke så rart at man reagerer på hennes forbruk så kort tid etter tiggerunden. Det er sminke, klær, Plantasjen osv osv..Forstår at hun bare har betalt litt slik du forklarer, men litt her og litt der..blir fort mye penger av slikt. Når hun da i tillegg først sier at de har lært..og så skal det flashes et forbruk av en annen verden, da er det helt naturlig at det reageres..

Alle mennesker har jo et forbruk, og det er naturlig å kjøpe både klær og planter på plantasjen selv om man ikke hadde nok penger der og da til en akutt operasjon. Både hun og mannen får vel lønn hver måned som de fleste andre. Hvor lenge etter spleisen mener du at HD burde latt være å handle noe som helst, en måned? Et halvt år? 

Mye av klærne hennes er også sponset, både treningstøy og Ellos er spons. Så de klærne betales via skatt. 

Jeg synes det blir for dumt å kritisere hver minste nyanskaffede ting hun viser frem i sosiale medier, det å reklamere for ting er jobben hennes og avtaler hun har med sine samarbeidspartnere.  Hvis hun ikke gjør jobben sin så får hun i allefall dårlig råd. Hun skal ikke måtte leve som en asket pga en spleis til hunden, dessuten var det helt frivillig å bidra til spleisen for de som gjorde det. Det er vel heller ingen forbehold ved en spleis som sier at hvis man oppretter en spleis så må man kutte ut alt av personlig forbruk i lang tid fremover for å tilfredsstille de som bidro. 

• Liker 7
Gjest Beatbox
Skrevet (endret)
18 minutter siden, skruf skrev:

Alle mennesker har jo et forbruk, og det er naturlig å kjøpe både klær og planter på plantasjen selv om man ikke hadde nok penger der og da til en akutt operasjon. Både hun og mannen får vel lønn hver måned som de fleste andre. Hvor lenge etter spleisen mener du at HD burde latt være å handle noe som helst, en måned? Et halvt år? 

Mye av klærne hennes er også sponset, både treningstøy og Ellos er spons. Så de klærne betales via skatt. 

Jeg synes det blir for dumt å kritisere hver minste nyanskaffede ting hun viser frem i sosiale medier, det å reklamere for ting er jobben hennes og avtaler hun har med sine samarbeidspartnere.  Hvis hun ikke gjør jobben sin så får hun i allefall dårlig råd. Hun skal ikke måtte leve som en asket pga en spleis til hunden, dessuten var det helt frivillig å bidra til spleisen for de som gjorde det. Det er vel heller ingen forbehold ved en spleis som sier at hvis man oppretter en spleis så må man kutte ut alt av personlig forbruk i lang tid fremover for å tilfredsstille de som bidro. 

Nå har jo HD tidligere fortalt at de har mye gjeld og det har vært et høyt forbruk på ikke sponsede klær osv. At to voksne mennesker ikke har klart å spare til noe så viktig som hundene sine f.eks blir for mange, meg inkludert, veldig rart..Vi snakker om 2 voksne mennesker med flere jobber, som får sponsede klær og artikler..de er iflg HD sjelden ute, ikke røyker de, de har ikke barn osv osv og da burde det være mulig å ha en solid buffer ..De må gjerne handle i hytt og pine...problemet er at de som bidro reagerer på at * all shopping * legges ut i all offentlighet såpass kort tid etter. Alle trenger mat og klær, men alt dette begynte med innkjøp av 3 stk mascaraer meget kort tid etter spleisen. Trenger man 3 mascaraer? Nei, selv ikke HD trenger det..Når hun da på utpust sier at de har lært så forventes det at folk mener det de sier. 1 mascara f.eks..helt innafor. 3? Nei, det blir bare provoserende for de som bidro..selv om de gjorde det frivillig. For det er noe som heter å respektere de som bidro til at de fikk operert hunden. 

Endret av Beatbox
Gjest Heartgirl
Skrevet
1 time siden, SansaS skrev:

Er ikke denne Tik Tok noe som ungdommer holder på med? Trodde det var en ungdomsgreie jeg? 

Skrevet (endret)
10 minutter siden, Heartgirl skrev:

Er ikke denne Tik Tok noe som ungdommer holder på med? Trodde det var en ungdomsgreie jeg? 

Det burde i alle fall være en øvre aldersgrense på å legge ut videoer med dans etter min mening. 🙈

Endret av SansaS
  • Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...