Gjest Carma Skrevet 13. april 2020 #2561 Skrevet 13. april 2020 9 timer siden, Skureguri skrev: Når det gjelder helsevesen er det ganske strengt, i alle fall der jeg jobber. Overdreven sminke, neglelakk / lange negler og mye parfyme er feks no-go. Har aldri opplevd at noen bryter disse retningslinjene og de med kreative hårsveiser setter det opp i en hestehale eller hårbånd. Et ikke-problem. Og nøyaktig hva har det med HD å gjøre? Dine personlige anekdoter for å bygge opp en problemstilling som egentlig ikke eksisterer er noe merkelig. Er det ikke HD man diskuterer her?
Gjest Carma Skrevet 13. april 2020 #2562 Skrevet 13. april 2020 (endret) 9 timer siden, Licorice skrev: Går ikke an å ødelegge forbrenninga.. du må lese deg opp før du snakker. Har du link til dette? Og du vet virkelig ingenting om hva jeg vet eller ikke. Endret 13. april 2020 av Carma
Skureguri Skrevet 13. april 2020 #2563 Skrevet 13. april 2020 1 time siden, Carma skrev: Og nøyaktig hva har det med HD å gjøre? Dine personlige anekdoter for å bygge opp en problemstilling som egentlig ikke eksisterer er noe merkelig. Er det ikke HD man diskuterer her? Det var til hennes forsvar, men du kan selvsagt hevde det negativt. 2
Gjest Carma Skrevet 13. april 2020 #2564 Skrevet 13. april 2020 12 minutter siden, Skureguri skrev: Det var til hennes forsvar, men du kan selvsagt hevde det negativt. Da beklager jeg, det virket ikke slik ved første øyekast.
Gjest Heartgirl Skrevet 13. april 2020 #2565 Skrevet 13. april 2020 10 timer siden, Licorice skrev: Går ikke an å ødelegge forbrenninga.. du må lese deg opp før du snakker. Her er to linker angående det å ødelegge forbrenning: https://www.kk.no/livstil/forbrenning--slik-kan-du-odelegge-den/67702140 https://www.tv2.no/a/9131570/
*Stjerne*støv* Skrevet 13. april 2020 #2566 Skrevet 13. april 2020 7 minutter siden, Heartgirl said: Her er to linker angående det å ødelegge forbrenning: https://www.kk.no/livstil/forbrenning--slik-kan-du-odelegge-den/67702140 https://www.tv2.no/a/9131570/ Forsking viser også at dette fenomenet varer i ca 2 år, til kroppen har akseptert sin nye vekt og hormoner har stabilisert seg. Dette gjelder de som har gått ned en del, ikke 5-15kg . holder man ut i den perioden, tåler man like mye kcal som er normalt for høyde/vekt. (orker ikke finne frem, men bare å Google ) 3
*Stjerne*støv* Skrevet 13. april 2020 #2567 Skrevet 13. april 2020 Vi må også huske at det er stor forskjell på matmengden til noen på 140kg og 60kg (samme høyde) tar litt tid før man blir vandt til nye porsjoner også - i mellomtiden føles det som man AlDRI kan unne seg noe usunt igjen, mest pga personen har overspist før, nå spiser normal porsjon. 6
Gjest Xtina86 Skrevet 13. april 2020 #2568 Skrevet 13. april 2020 (endret) * Endret 13. april 2020 av Xtina86
Jammf Skrevet 13. april 2020 #2569 Skrevet 13. april 2020 Altså dette med kropp... Vi har alle en kropp og den kommer i like mange fasonger som det finnes folk. Etter å ha levd en stund vil kroppen forandre seg og levde år og vil synes. Slik er vi alle skapt, og hvis ønskelig - noe får vi gjort noe med og noe kjemper vi forgjeves mot. Men alt dette er naturgitte lover og ligger på utsiden, både rundt midja, hoftene og lårene. Så lenge man er i livet vil kroppen endres. Så hva med innsiden? Den får vi gjort noe med og den er ikke naturgitt! Verdier, holdninger, respekt, empati, nestekjærlighet, kunnskap, verdiskaping, bærekraft, omsorg for naturen og kloden.... Den vi er og hvem vi ønsker å være defineres av det vi skaper og forvalter gjennom vilje, tanke og tilegning av kunnskap. Ikke av hengemager eller strekkmerker eller for små pupper. Det er det andre (biologien og tyngdekraften) som bestemmer. Man kan godt få en kropp som ikke lenger er ung og spenstig samtidig som man er like sprek og vital oppi hodet. Det kommer an på det selv. Så når Helene er så opptatt av å definere/ikke definere sin og andres verdier ut fra kropp mener jeg hun utelukker alt som omhandler innsiden og det vi faktisk kan gjøre noe med selv. Kroppen er bare medsendt, den definerer ikke din verdi med mindre du gjør det selv. Å ja, jeg viktigheten av å jobbe med kropp for å ivareta dens funksjon, men regnestykket med å holde et plettfritt ytre er man dømt til å mislykkes med før eller senere likevel. Men det går bra - ved å bli voksen innser man også at det er i møte med andre mennesker og hvordan vi utøver egenomsorg som er den viktigste faktoren for å definere hvem vi er og hvem vi ønsker å være. 3
Pollen Skrevet 13. april 2020 #2570 Skrevet 13. april 2020 2 minutter siden, Xtina86 skrev: At Helene skriver til en av di som følger henne at hun ikke legger ut lettkledd bilde av seg selv for å få bekreftelse synst eg er helt feil. Såklart søker hun bekreftelse som alle andre. At folk skal skrive å så fin du er osv i kommentarfeltet så hun føler seg bra. At hun mener at å legge ut lettkledd bilder av seg selv er positivt for mange og ikke bidrar til kroppspress er tullete. Vi har alle den kroppen vi har og ingen er bedre en andre så Må da finnes mange andre måter å inspirere andre en å fokusere på kropp hele tiden! Nei nei, hun er ikke ute etter bekreftelse, men har tatt på seg jobben med å vise at kroppen er fin uansett fasong og vekt. Da er det viktig å kle av seg, ellers kommer ikke budskapet frem. Konstruktiv kritikk blir slått hardt ned på, mens rosende kommentarer tas godt imot, selv om hun ikke er ute etter bekreftelse. Skjønn det den som vil. 13
Gjest Xtina86 Skrevet 13. april 2020 #2571 Skrevet 13. april 2020 (endret) 9 timer siden, Pollen skrev: Nei nei, hun er ikke ute etter bekreftelse, men har tatt på seg jobben med å vise at kroppen er fin uansett fasong og vekt. Da er det viktig å kle av seg, ellers kommer ikke budskapet frem. Konstruktiv kritikk blir slått hardt ned på, mens rosende kommentarer tas godt imot, selv om hun ikke er ute etter bekreftelse. Skjønn det den som vil. Endret 13. april 2020 av Xtina86
Gjest Heartgirl Skrevet 13. april 2020 #2572 Skrevet 13. april 2020 Jeg ser dere diskuterer på tråden om Helen Drage at hun legger ut lettkledde bilder av seg selv. Ser ikke noe feil i at hun gjør det, og mener at hun ikke bidrar til å øke kroppspresset. Tvert om. Personlig har Helene vært et forbilde for meg. Takket være Helene turte jeg å gå i bikini tross min overvekt. Jeg brøt en grense. I forhold til Sophie Elise har Helene et mer voksent publikum. HD sine følgere vil jeg tro ikke er så lett påvirkelige som følgerne til Sophie Elise. Hvorfor er det så ille at HD legger ut lettkledde bilder i forhold til f.eks. Treningsfrue? Jeg bare lurer? Er det kun fordi HD er kraftig at det reageres på dette? Det har blitt nevnt i tråden at HD fremmer usunt kroppfokus, men jeg personlig mener at hun ikke gjør det. Selv om hun er kraftig speiler hun ikke usunt kroppsfokus. Hun kan få andre kraftige kvinner til å våge å vise frem kroppen og være stolt av kroppen sin. Jeg var 140 kg selv, og jeg vet at når jeg tok på meg bikini så folk rart på meg på stranda. De syntes nok at jeg var kvalm å se på og at jeg burde ha dekket meg til med en t-skjorte. Når det er sagt synes jeg noen av bildene til HD er vulgære, men hvis hun vil vise frem bilder i slike posisjoner så greit nok for meg. Det er ikke meg det skader siden jeg ikke lar meg påvirke av slike bilder. Hun fikk meg til å våge og gå i bikini. Hadde det ikke vært for HD hadde jeg aldri gjort det.
Gjest Xtina86 Skrevet 13. april 2020 #2573 Skrevet 13. april 2020 (endret) 8 timer siden, Heartgirl skrev: Jeg ser dere diskuterer på tråden om Helen Drage at hun legger ut lettkledde bilder av seg selv. Ser ikke noe feil i at hun gjør det, og mener at hun ikke bidrar til å øke kroppspresset. Tvert om. Personlig har Helene vært et forbilde for meg. Takket være Helene turte jeg å gå i bikini tross min overvekt. Jeg brøt en grense. I forhold til Sophie Elise har Helene et mer voksent publikum. HD sine følgere vil jeg tro ikke er så lett påvirkelige som følgerne til Sophie Elise. Hvorfor er det så ille at HD legger ut lettkledde bilder i forhold til f.eks. Treningsfrue? Jeg bare lurer? Er det kun fordi HD er kraftig at det reageres på dette? Det har blitt nevnt i tråden at HD fremmer usunt kroppfokus, men jeg personlig mener at hun ikke gjør det. Selv om hun er kraftig speiler hun ikke usunt kroppsfokus. Hun kan få andre kraftige kvinner til å våge å vise frem kroppen og være stolt av kroppen sin. Jeg var 140 kg selv, og jeg vet at når jeg tok på meg bikini så folk rart på meg på stranda. De syntes nok at jeg var kvalm å se på og at jeg burde ha dekket meg til med en t-skjorte. Når det er sagt synes jeg noen av bildene til HD er vulgære, men hvis hun vil vise frem bilder i slike posisjoner så greit nok for meg. Det er ikke meg det skader siden jeg ikke lar meg påvirke av slike bilder. Hun fikk meg til å våge og gå i bikini. Hadde det ikke vært for HD hadde jeg aldri gjort det. Endret 13. april 2020 av Xtina86
*Stjerne*støv* Skrevet 13. april 2020 #2574 Skrevet 13. april 2020 13 minutter siden, Heartgirl said: Jeg ser dere diskuterer på tråden om Helen Drage at hun legger ut lettkledde bilder av seg selv. Ser ikke noe feil i at hun gjør det, og mener at hun ikke bidrar til å øke kroppspresset. Tvert om. Personlig har Helene vært et forbilde for meg. Takket være Helene turte jeg å gå i bikini tross min overvekt. Jeg brøt en grense. I forhold til Sophie Elise har Helene et mer voksent publikum. HD sine følgere vil jeg tro ikke er så lett påvirkelige som følgerne til Sophie Elise. Hvorfor er det så ille at HD legger ut lettkledde bilder i forhold til f.eks. Treningsfrue? Jeg bare lurer? Er det kun fordi HD er kraftig at det reageres på dette? Det har blitt nevnt i tråden at HD fremmer usunt kroppfokus, men jeg personlig mener at hun ikke gjør det. Selv om hun er kraftig speiler hun ikke usunt kroppsfokus. Hun kan få andre kraftige kvinner til å våge å vise frem kroppen og være stolt av kroppen sin. Jeg var 140 kg selv, og jeg vet at når jeg tok på meg bikini så folk rart på meg på stranda. De syntes nok at jeg var kvalm å se på og at jeg burde ha dekket meg til med en t-skjorte. Når det er sagt synes jeg noen av bildene til HD er vulgære, men hvis hun vil vise frem bilder i slike posisjoner så greit nok for meg. Det er ikke meg det skader siden jeg ikke lar meg påvirke av slike bilder. Hun fikk meg til å våge og gå i bikini. Hadde det ikke vært for HD hadde jeg aldri gjort det. Forskjellen på Helene og eks treningsfrue er den sexuelle undertonen på bildene til Helene. Kritikken rundt lettkledde bilder har ingenting med vekt å gjøre, hadde fått samme kritikk om hun var normalvektig. 14
Gjest Stupebrett Skrevet 13. april 2020 #2575 Skrevet 13. april 2020 12 timer siden, Licorice skrev: Går ikke an å ødelegge forbrenninga.. du må lese deg opp før du snakker. To personer, som begge veier 70 kilo, der den ene har veid 70 kilo hele voksenlivet og den andre har gått ned fra 140 har VIDT forskjellig basalmetabolisme. En som har gjennomgått en stor vektnedgang må holde seg på et lavere nivå kalorimessig for å holde vekten. At du ikke tror på det gjør det ikke usant.
Rubella Skrevet 13. april 2020 #2576 Skrevet 13. april 2020 3 minutter siden, Stupebrett skrev: To personer, som begge veier 70 kilo, der den ene har veid 70 kilo hele voksenlivet og den andre har gått ned fra 140 har VIDT forskjellig basalmetabolisme. En som har gjennomgått en stor vektnedgang må holde seg på et lavere nivå kalorimessig for å holde vekten. At du ikke tror på det gjør det ikke usant. Har ikke det å gjøre med antall fettceller, ikke metabolisme? Antall fettceller kan øke men ikke minke, men de kan endre størrelse. Så en som har vært overvektig har et høyere antall fettceller enn en som har vært normalvektig hele livet. https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/kan-ikke-redusere-antall-fettceller/ 5
Infinity Skrevet 13. april 2020 #2577 Skrevet 13. april 2020 31 minutter siden, *Stjerne*støv* skrev: Forskjellen på Helene og eks treningsfrue er den sexuelle undertonen på bildene til Helene. Kritikken rundt lettkledde bilder har ingenting med vekt å gjøre, hadde fått samme kritikk om hun var normalvektig. Akkurat det du skriver her syns jeg er helt på jordet. Hun hadde IKKE fått samme kritikk om hun var normalvektig. Det er jo denne tråden et lysende eksempel på. Jeg syns hun poserer veldig «snilt» i forhold til de fleste bloggere. Bildet er såpass skjevt kroppsmessig i blogglandia, så at det er HD som får massiv kritikk for å vise frem kropp blir så latterlig at jeg nesten ikke har ord. 9
Gjest Heartgirl Skrevet 13. april 2020 #2578 Skrevet 13. april 2020 11 minutter siden, Infinity skrev: Akkurat det du skriver her syns jeg er helt på jordet. Hun hadde IKKE fått samme kritikk om hun var normalvektig. Det er jo denne tråden et lysende eksempel på. Jeg syns hun poserer veldig «snilt» i forhold til de fleste bloggere. Bildet er såpass skjevt kroppsmessig i blogglandia, så at det er HD som får massiv kritikk for å vise frem kropp blir så latterlig at jeg nesten ikke har ord. Det er det jeg har lagt merke til jeg også. Støtter kommentaren din.
Miranda16 Skrevet 13. april 2020 #2579 Skrevet 13. april 2020 16 minutter siden, Infinity skrev: Akkurat det du skriver her syns jeg er helt på jordet. Hun hadde IKKE fått samme kritikk om hun var normalvektig. Det er jo denne tråden et lysende eksempel på. Jeg syns hun poserer veldig «snilt» i forhold til de fleste bloggere. Bildet er såpass skjevt kroppsmessig i blogglandia, så at det er HD som får massiv kritikk for å vise frem kropp blir så latterlig at jeg nesten ikke har ord. Ser du CBE, Lene Orvik, Isabel Raad og Sophie Elise får masse komplimenter for at de viser kropp? 4
Gjest Heartgirl Skrevet 13. april 2020 #2580 Skrevet 13. april 2020 Akkurat nå, Miranda16 skrev: Ser du CBE, Lene Orvik, Isabel Raad og Sophie Elise får masse komplimenter for at de viser kropp? Ikke i nærheten som det HD får. Dessverre
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå