Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Gjest supernova_87
Skrevet

@Licorice nei hva man skal gjøre? En ting jeg har lært fra typen min er at selv om man ikke ser at noen endrer seg eller _gjør noe_ så betyr det ikke at man ikke prøver å gjøre noe. Klart man ikke skal sette seg ned og gi opp. Men dersom problemet nettopp er en avhengighet til ditt eller datt så hjelper ikke å VITE hva løsningen er. Man må jo som du sier "bare" gjøre det. Og det er ikke barebare. 

Du sier at man burde ditt og datt og det er ikke vanskelig å skjønne løsningen. Og det er helt sant. Men det er likevel vanskelig å gjennomføre løsningen. Hva tror du hjelper mest for å hjelpe folk dit?

Jeg har blitt mye frustrert på kjæresten min, blitt sint og sagt mye av det du skriver her, hva venter du på? For det er frustrerende å se at noen ikke "redder seg selv", gjør det som trengs, det som hjelper, det man burde, tar ansvar. For disse tingene handler jo om tusen flere type problematikker enn likes-behov. Så mange gjør ting de vet ikke er bra og klarer ikke stoppe. Jeg skjønner hvorfor jeg blir frustrert når jeg ikke greier det eller når kjæresten ikke greier det. Det går utover meg. Men jeg blir nysgjerrig på hva som gjør at du blir så frustrert og engasjert i at HD ikke greier det? Jeg har funnet ut at jeg er mest engasjert i kjærestens liv og ting han ikke fikser når jeg selv prøver å unngå å ta ansvar for mitt eget. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
20 minutter siden, Krølltang89 skrev:

Sorry, men nå er jeg drit.

Hvis man ser på disse bildene så ser man for det første at de ikke er tatt i samme vinkel. Youtube er tatt litt lengere ned, enn Instagram bildene. Det kan man enkelt se ved hvordan midjen ser ut. Man får også lengere bein ved å ta bilder nedenfra.
Posisjonen Helene står i, er heller ikke den samme.
Man kan heller ikke se noen effekter rundt midjen hennes, som typisk vil oppstå ved redigering. Når profesjonene folk redigere bilder passer man på at man har en flat bakgrunn, slik at den effekten ikke synes. På bildene du legger ut her, er både hendene hennes, og konturen i garasjen bak i "veien".
Og hvis hu redigere seg tynnere: hvorfor I h****** skal hun kun gjøre det på instagram? Hvor mange ganger må dette med redigere motbevises?

Det er så mye småpiss folk henger seg opp i, og mener er feil. Si gjerne din mening, men tenk etter hvilken konsekvenser dette kan ha for bloggeren. Selv om man VET en ting er feil, så begynner med å tvile på seg selv når man hører det samme gang på gang i flere år.

12 minutter siden, Rainstorm skrev:

@Licorice nei hva man skal gjøre? En ting jeg har lært fra typen min er at selv om man ikke ser at noen endrer seg eller _gjør noe_ så betyr det ikke at man ikke prøver å gjøre noe. Klart man ikke skal sette seg ned og gi opp. Men dersom problemet nettopp er en avhengighet til ditt eller datt så hjelper ikke å VITE hva løsningen er. Man må jo som du sier "bare" gjøre det. Og det er ikke barebare. 

Du sier at man burde ditt og datt og det er ikke vanskelig å skjønne løsningen. Og det er helt sant. Men det er likevel vanskelig å gjennomføre løsningen. Hva tror du hjelper mest for å hjelpe folk dit?

Jeg har blitt mye frustrert på kjæresten min, blitt sint og sagt mye av det du skriver her, hva venter du på? For det er frustrerende å se at noen ikke "redder seg selv", gjør det som trengs, det som hjelper, det man burde, tar ansvar. For disse tingene handler jo om tusen flere type problematikker enn likes-behov. Så mange gjør ting de vet ikke er bra og klarer ikke stoppe. Jeg skjønner hvorfor jeg blir frustrert når jeg ikke greier det eller når kjæresten ikke greier det. Det går utover meg. Men jeg blir nysgjerrig på hva som gjør at du blir så frustrert og engasjert i at HD ikke greier det? Jeg har funnet ut at jeg er mest engasjert i kjærestens liv og ting han ikke fikser når jeg selv prøver å unngå å ta ansvar for mitt eget. 

HD fyller kanskje et behov for enkelte i denne tråden?

Gjest supernova_87
Skrevet
13 minutter siden, Carma skrev:

HD fyller kanskje et behov for enkelte i denne tråden?

Helt sikkert. Noen ganger legitime behov som f.eks å påpeke retusjering av bilder, o.l. andre ganger destruktiv debatt rundt vanskelige områder for en privatperson (som riktignok deler det med folk). 

Skrevet

På Snap henvises det til bloggen hvor skal ligge kvitteringer. Når jeg går inn ligger det ingen innlegg. Man kan se dok av kvitteringer på Snap, men ikke innlegget på blogg . På Snap er kvitteringene så små at de er vanskelig å lese. Rotete forklart, men kanskje noen kan finne ut av det?

• Liker 2
Skrevet

Å tviholde på troen at hun ikke bruker filter eller redigerer bildene sine (som hun selv benekter) blir bare for dumt når man ser bildeforskjellen. 

Denne ble postet tidligere og den valgte mange glatt å "overse". 

https://imma.gr/89329xfc220

• Liker 11
Skrevet (endret)
1 minutt siden, Miranda16 skrev:

På Snap henvises det til bloggen hvor skal ligge kvitteringer. Når jeg går inn ligger det ingen innlegg. Man kan se dok av kvitteringer på Snap, men ikke innlegget på blogg . På Snap er kvitteringene så små at de er vanskelig å lese. Rotete forklart, men kanskje noen kan finne ut av det?

Hmmm jeg tror det er linket til bloggen via en av de nyere instastory? Jeg så noen kvitteringer på bloggsiden hennes, og bankutskrifter. 

Endret av Sahara_
Skrevet
1 time siden, Lopploella skrev:

Jeg fatter og begriper ikke at folk donerer penger til en blogger for å betale dyrlegeregninger. For et konsept, å forvente at folk skal være med på å betale dette, og at folk faktisk gjør det? Helt, helt uforståelig. Om en har penger til overs, fins det nok av sultne og syke barn som lider rundt om i verden.

WOW....
For mange av oss er dyrene som barn å regne og omtrent like verdifull. Jeg vil ha meg frabedt at jeg blir fortalt at jeg skal donere til sultne barn istede for dyrebeskyttelsen. Man finner alltid noe å kritisere. GTFA sier jeg bare. Folk får velge selv hva de donerer penger til!

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Sahara_ skrev:

Hmmm jeg tror det er linket til bloggen via en av de nyere instafeed? Jeg så noen kvitteringer på bloggsiden hennes, og bankutskrifter. 

Ser ingenting når jeg går inn på bloggen. Skulle ikke hun skrive et eget innlegg der? Folk skal ikke trenge å lete med lys og lykte for å kunne se dokumentasjon

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Miranda16 skrev:

Ser ingenting når jeg går inn på bloggen. Skulle ikke hun skrive et eget innlegg der? Folk skal ikke trenge å lete med lys og lykte for å kunne se dokumentasjon

Det tok meg to sekunder å finne innlegget hun snakker om, med bilder av kontoutskrift og kvitteringer. 

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, Birdo skrev:

Det tok meg to sekunder å finne innlegget hun snakker om, med bilder av kontoutskrift og kvitteringer. 

Har "refreshed" flere ganger og det som ligger på "hjem" er et påskeinnlegg

Skrevet
1 time siden, tutsi123 skrev:

Har ikke peiling.Men hun bør jo i alle fall spore de opp via følgerskaren sin og lage en betalingplan via vipps for eksempel.Men det kommer ikke til å skje.Hun fremstår som en beregnende , iskald person som vet alle knep for å få sympati og støtte i alle sammenhenger. Det følger henne som en rød tråd. 

Hvorfor det? Har hun tvunget noen til å hjelpe hunden?🤷🏻‍♀️ Folk velger selv hva de vil bruke penger på..

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Miranda16 skrev:

Har "refreshed" flere ganger og det som ligger på "hjem" er et påskeinnlegg

Som sagt, tok meg to sekunder. Tenker du finner det om du vil👌🏻

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Birdo skrev:

Hvorfor det? Har hun tvunget noen til å hjelpe hunden?🤷🏻‍♀️ Folk velger selv hva de vil bruke penger på..

Misbruk av sin "stilling" eller "posisjon" som et populært forbilde for noen 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nu skriver hon på IG att hon inte mår bra för att hon blir kallad tjock, at hon är misslyckad, at hon redigerar kort på sig själv och svindlar. Hon vet att inget utav det är sant, men blir ledsen endå, tydligen. Sen skriver hon;  «... Kan dere gi dere? Når blir dere fornøyd? Når jeg skader meg selv? Når jeg kutter ut sosiale medier?» Va är det för hot att komma med? Det är ingen som vill att hon ska skada sig själv, men ta en paus från SOME hade *nog varit en bra ide. Hon har också dom senasta dagarna fått så många komplimanger för va fin hon är, men hon tycker sig ha glömt bort det. Kan mån få påminna den här vuxna människan om att det er vad hon själv läggar ut hon nu får reaktioner på? Om responsen hon får i hennes sociala medier kanaler triggar henne til självskadande, så måste hon LOGGA av! 

Endret av Hei2016-2
Ändrade från ”not” till ”nog”
  • Liker 21
Skrevet
5 minutter siden, Xtina86 skrev:

Hva skjer med Helene? For 2 gang så fjerner du ting fra insta story. Hun la for litt siden ut at hun ikke har det bra og hun ber folk la henne være i fred men sletter det rett etterpå. Hvorfor er hun ikke bare ærlig om at hun redigerer bildene sine så slipper hun at andre snakker om det. 
at folk diskutere vekten hennes og utseende hennes synst eg ingen ting om!

Kanskje burde hun da slutte å FOKUSERE på VEKT OG UTSEENDE ,for å unngå diskusjoner om emnet.

Hun er jo utrolig fokusert på dette selv ,på stort sett alt som deles. Så kanskje er hun ikke istand til å formidle annet innhold.Jeg vet ikke,men har ikke sett annet til nå.

• Liker 13
Gjest supernova_87
Skrevet
4 minutter siden, Hei2016-2 skrev:

Nu skriver hon på IG att hon inte mår bra för att hon blir kallad tjock, at hon är misslyckad, at hon redigerar kort på sig själv och svindlar. Hon vet att inget utav det är sant, men blir ledsen endå, tydligen. Sen skriver hon;  «... Kan dere gi dere? Når blir dere fornøyd? Når jeg skader meg selv? Når jeg kutter ut sosiale medier?» Va är det för hot att komma med? Det är ingen som vill att hon ska skada sig själv, men ta en paus från SOME hade *nog varit en bra ide. Hon har också dom senasta dagarna fått så många komplimanger för va fin hon är, men hon tycker sig ha glömt bort det. Kan mån få påminna den här vuxna människan om att det er vad hon själv läggar ut hon nu får reaktioner på? Om responsen hon får i hennes sociala medier kanaler triggar henne til självskadande, så måste hon LOGGA av! 

Jeg så innlegget om at hun får så mye kritikk om at hun er tjukk, mislykket, svindler osv. og fikk vondt av henne og ville sende en liten støttemelding. Så på "ask me anything" skrev jeg et eller annet "jeg forstår godt at det er slitsomt å bli kritisert og måtte stå til ansvar for alt mulig, hvorfor logger du ikke av? ❤". Digitaldetox har fungert for meg før (og jeg burde strengt tatt gjøre det igjen), når verden presser seg på og invaderer deg og definerer hvem du er så hjelper det å ta et skritt tilbake og fokusere på å være god nok for seg selv. Tenkte oppriktig at det kunne hjelpe i en sånn situasjon der folk får så mye å si og det er så mye kritikk (i følge henne) i SoMe. 

Jeg ble kontakt blokket. 

Det er jo hennes rett. Men kjente jeg synes det var litt urettferdig. Jeg identifiserer liksom ikke meg selv med en som er så slem i kommentaren at jeg blir blokkert. 😋

HD sin SoMe virksomhet får meg til å tenke over de negative aspektene ved SoMe. Når man har det kjipt og trenger bare de nærmeste så legger man ut ting for alle med konsekvensen at velmenende folk diskuterer deg og det som ellers ville blitt sett på som den gode kontakten med følgerne blir invasjon og mobbing. Jeg skjønner at det skjer. Kanskje plattformen også fungerer som en trygg havn. Noe man trenger, noe trygt tross alt. Det blir som en slags "relasjonstraume" (selvsagt i overført betydning), der man prøver å få trøst og støtte fra "den" (det) som sårer deg. 

Skrevet
8 minutter siden, Rainstorm skrev:

Jeg så innlegget om at hun får så mye kritikk om at hun er tjukk, mislykket, svindler osv. og fikk vondt av henne og ville sende en liten støttemelding. Så på "ask me anything" skrev jeg et eller annet "jeg forstår godt at det er slitsomt å bli kritisert og måtte stå til ansvar for alt mulig, hvorfor logger du ikke av? ❤". Digitaldetox har fungert for meg før (og jeg burde strengt tatt gjøre det igjen), når verden presser seg på og invaderer deg og definerer hvem du er så hjelper det å ta et skritt tilbake og fokusere på å være god nok for seg selv. Tenkte oppriktig at det kunne hjelpe i en sånn situasjon der folk får så mye å si og det er så mye kritikk (i følge henne) i SoMe. 

Jeg ble kontakt blokket. 

Det er jo hennes rett. Men kjente jeg synes det var litt urettferdig. Jeg identifiserer liksom ikke meg selv med en som er så slem i kommentaren at jeg blir blokkert. 😋

HD sin SoMe virksomhet får meg til å tenke over de negative aspektene ved SoMe. Når man har det kjipt og trenger bare de nærmeste så legger man ut ting for alle med konsekvensen at velmenende folk diskuterer deg og det som ellers ville blitt sett på som den gode kontakten med følgerne blir invasjon og mobbing. Jeg skjønner at det skjer. Kanskje plattformen også fungerer som en trygg havn. Noe man trenger, noe trygt tross alt. Det blir som en slags "relasjonstraume" (selvsagt i overført betydning), der man prøver å få trøst og støtte fra "den" (det) som sårer deg. 

Det här beskriver bäst varför hon borde ta en SOME-paus. Du ger et råd, hon uppfattar det som kritik (?) och blockerar dig. På mig verkar det som om hon bara vill bli hyllad och lyftad, inte få råd. Hon ska inte ändra nån ting- det är alla andra som ska ändra sitt beteende.

Helene, vi vet du läser här; Du kan inte bestämma vad andra tycker om dig. Den verkligheten du oppfattar kring dig är det många som inte delar samma uppfattning av. Mår du dårligt av SOME och responsen där så logg av. Varför utsätte sig för nåt som får dig att må illa? 

• Liker 17
Skrevet

Slapp av.. gi hun et par timer/ dager så er livet AWESOME igjen ☺️ 

• Liker 18
Gjest Beatbox
Skrevet
5 minutter siden, Rosasko skrev:

Slapp av.. gi hun et par timer/ dager så er livet AWESOME igjen ☺️ 

Same as it ever was...og sånn går no dagan....:) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...