Gå til innhold

GARNIER PureActive, ACO Spotless, La Roche Posay Effaclar!?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er en jente i tjuve-års alderen som ut av det blå etter sommeren i fjor, har fått skikkelig acneutbrudd(har tatt helt av i vinter). Jeg har aldri sliti sånn med acne før, men pga overdreven soling(uten solkrem) i sommer, mye solarium og lite pleie av huden over tid(+ litt hormoner i ubalanse og mye stress) -har fått virkelig gjennomgå med kviser her. 

Til poenget.. Selv om jeg vet at hudprodukter ikke ene og alene vil ta dette helt bort(jeg må også stresse ned, få orden på hormonene og ta tiden til hjelp), så trenger jeg litt hjelp og råd til hva å bruke for å pleie og behandle huden i dens tilstand nå, og unngå at det blir verre ved bruk av feil produkter..

Jeg har sensitiv, kombinasjonshud med acne og har lett for å tørke ut i huden av ulike produkter(+ pga kulden ute nå), noe som får huden til å produsere mer talg for å gjøre opp for det. 

Jeg har prøvd litt av hvert de siste månedene og mixet litt av hvert av produkter som kanskje ikke skulle blitt brukt sammen, og rett og slett ikke hatt noe rutine på hvilke produkter jeg har brukt. Brukt ulike produkter hver dag, og brukt veldig mye produkter i håp om at urenhetene ville bli fortere borte da, noe jeg fant ut at ikke var tilfellet.

Jeg har Garnier Pure Active serien + 3-in-1 masken, hele ACO spotless serien og La Roche effaclar serien + clay mask’en. 

Frem til nå har jeg blanda mellom de ulike produktene(pluss andre produkter, serum og ansiktsmasker) og ikke brukt noen av seriene alene over en lang periode. Nå har jeg lyst til å fokusere på å bruke en av de, men vet ikke hvem (da jeg ikke føler jeg har tid til å bruke hver serie alene i 2 mnd for å se hvem som er best, jeg vil jo helst ha dette bort så fort som mulig).

Garnier: føler jeg at er veldig mild og vennelig mot min sensitive hud. Huden føles veldig bra etter jeg har påført produktene, men den blir tørr og falssete etter noen dagers bruk og jeg føler jeg får mer kviser av de(kan hende dette blir bedre om jeg gir det mer tid).

La Roche Posay Effaclar: har jeg bare brukt effaclar duo og ansiktsmasken, og synes de er bra. De er beregnet for fet og oljete hud med urenheter(det er ikke min hudtype), så vet ikke hvor bra det vil funke for meg.

Aco spotless er den jeg har hovedsakelig mest brukt, men synes det er litt for sterke produkter for huden min. Føler huden blir stram og irritert, og det svir ved påføring. Vet ikke om det har gjort noe særlig forskjell på huden min eller kan ha gjort det verre, har brukt mye annet sammen med de også, så vet ikke hvor bra det var. ACO er også beregnet for fet hud med urenheter.

Rutinen Min(morgen og kveld):

1: Cleanser

(Ansiktsmaske 2-3 ganger i uken)

2 Toner

(Serum av og til)

3. Fuktighetskrem som behandler urenheter(har brukt av og til brukt serum før fuktighetskrem).

Noen som har brukt disse produktene og har noen råd, tips, erfaring å dele? Hva tenker dere er best for min hud?

Anonymkode: 4e77e...f94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...