Gå til innhold

Trenger råd og tips. Flytte første gang. Nytt, hund.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt min første bolig sammen med kjærsten, hittil har han leid leilihet hvor jeg har sovet endel osv og vi er sammen hver dag. Men nå har vi altså kjøpt sammen. Jeg har aldri flyttet i hele mitt liv, jeg er 21 år og har bodd samme sted siden jeg ble født. Og jeg merker at hvor mer det nærmerer seg ovetsklese gruer jeg meg, men jeg vet jo st jeg må flytte en dag uansett så skjønner jo at jeg like gjerne kan gjøre det nå. Men jeg takler dette så dårlig nå, jeg gruer meg til alt annsvar, ikke bo med familien min lenger, og største problemet er hunden. Jeg og foreldrene mine eier han 50/50, men han har jo heller aldri flyttet, så er ikke sikkert han trives der vi har kjøpt. Men om han gjør skal vi dele på han på en måte som hunden trives med. Altså at han er litt hos begge men ikke såpass st det blir for mye for han. Så det blir nok mer besøk hos oss og noen netter innimellom. Dette knuser meg da hunden er Alt for meg. Noen som har tips til å trives i nytt hjem for første gang? Noen som har «delt» hunden? Hvordan gikk det og hvordan ble løsningen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hunden vil trives der hvor du er uansett og den tilpasser seg. Virker som om du har mer en nok med andre ting. Ikke tenk så mye på den.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Rotemor skrev:

Hunden vil trives der hvor du er uansett og den tilpasser seg. Virker som om du har mer en nok med andre ting. Ikke tenk så mye på den.

Håper du har redd. Jeg gruer meg virkelig så mye

Anonymkode: 953bb...351

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det med ansvaret du gruer deg for? Er det hus eller leilighet, og er det noe som må pusses opp? Husk at dere er to om ansvaret, du er ikke alene! Og som sagt over her så er hunder glad så lenge de har flokken. Du og samboer er en flokk og foreldrene dine er den andre flokken.

Jeg tror dette kommer til å gjøre godt for deg. Alt som er skummelt vokser vi på. :) 

Anonymkode: e9590...ba6

• Liker 1
Skrevet

Mitt inntrykk er at hunder ikke bryr seg så mye om ny bolig, så lenge "flokken" er med, og i ditt tilfelle er du flokken. 
Jeg ville ikke ha vært spesielt bekymret for om hunden kommer til å trives. 
Om det er en litt nervøs hund så kan det være den stresser litt de første dagene før den blir vant med nye lyder og lukter, men det er ikke noe å bekymre seg over. 
Men jeg ville anbefalt at dere flytter inn, og får på plass møbler og slikt mens hunden er hos foreldrene dine, sånn at den slipper utpakking-stresset. 

Ellers vil jeg anbefale dere skrive en god samboer-kontrakt i forhold til leiligheten og innboet dere har med dere og/eller kjøper sammen. 

• Liker 2
Skrevet

Enig med _popcorn_ over, hunden trives der flokken er. Vår hund bodde 50% hos oss en periode, og 50% hos mitt stebarns mor, og fulgte altså barnet, da det var hans hund.

Vil tippe hunden bruker et lite døgn første gangen på å "komme seg i orden", få snuse overalt, finne matskåla, og lære seg hvilken vei ytterdøra går, så er alt på plass. Du er jo der. Du kan evt, før du flytter, kjøpe ei ny hundeseng/matte/pledd, som du får hunden din til å ligge på/i, slik at det lukter "hjemme". Så tar du med denne til din nye plass. Vi brukte pledd i starten, hvor vi la pleddet i hans seng hos oss, og sendte dette pleddet med til hans andre hjem, og der ble det værende :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...