Gå til innhold

Hvor mange timer orker du å kjøre bil hvis du skal kjøre langt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange timer orker du å kjøre bil hvis du skal kjøre langt per dag? Når blir du sliten?

Anonymkode: 153ef...05f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt ann på veien, trafikken, fører etc. Så kommer det ann på hvor lenge man har kjørt langt. For meg er det ikke noe problem å kjøre 10-12 timer, men det er et problem om jeg skal kjøre 12 timer hver dag over en lengre periode.

• Liker 1
Skrevet

Det kommer veldig an på dagsformen. Har kjørt i en time og blitt sliten, har kjørt i tolv timer uten å bli sliten. Er det lange turer så passer jeg på å stoppe ihvertfall et par ganger, tar luft, beveger kroppen,  spiser og drikker. Det hjelper. Og er bevisst på at jeg ikke skal kjøre om jeg blir altfor trøtt og sliten. Har skjedd en gang at jeg tok inn på hotell fordi jeg ikke burde kjøre mer. Har skjedd et par ganger at jeg har forandret reiseplaner ellers pga det. Da blir det å ta en annen vei, besøke noen på veien el.l.

• Liker 1
Gjest Krampus
Skrevet

Jeg har en ukomfortabel bil, så jeg kan bare kjøre tre timer i strekk før jeg må ha en ordentlig pause. Har aldri kjørt lenger enn 9 timer på en dag, da kjente jeg det godt i ryggen og hodet. 

Skrevet

På gode veger i Sverige kjører jeg lett over 100 mil pr. dag, men på blandede veger i Norge (også grus), synes jeg det holder med 70-80 mil. Men om det bare gjelder én dag, kan jeg kjøre noe lenger.

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner det allerede i ryggen og rompa mi bare etter 2-3 timer...

Anonymkode: 1f01b...556

AnonymBruker
Skrevet

Har kjørt et par ganger 24 timer i strekk. Men det var slitsomt! 

Anonymkode: 89aef...9e8

Skrevet (endret)

Med min BMW kan jeg kjøre i 20 timer pga komforten, men med en bil med ræva komfort er 3 timer absolutt maks 

Endret av BMW 5-serie 535D
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg skal langt, pleier jeg å ta en liten pause hver 3. time. Ellers blir jeg ukonsentrert og begynner å sone ut.

Anonymkode: 37dd3...7f3

Skrevet

Langkjøring handler om å kjøre til riktige tider, kaffetermos, frukt og mat. Lave skuldre og powernap før man blir for sliten. En bensintank om gangen. Jeg har flere ganger kjørt 100 - 180 mil på et døgn på denne måten. For meg går en tank i et strekk bra.

Utrendy og upopulært "protip"; Langkjøring er eneste tilfelle hvor det er sundt å røyke ; )

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Max tre eller fire timer i strekk, før jeg strekker litt på beina...         

Anonymkode: 4c571...33b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...