Gjest Gagaen Skrevet 12. mars 2019 #1 Skrevet 12. mars 2019 (endret) Renholder og opplever at flere av personalet behandler meg som luft! Sier ikke hei om de treffer meg i gangen og brøyter seg fram og nesten dytter meg overende om jeg står i veien for dem. Er ikke slik at de sier unnskyld og venter til jeg flytter meg, neida ; de forventer at jeg skal sprette inntil veggen så snart andre dukker opp. Er så lei ! Andre er superhyggelige men det er disse utskuddene som ødelegger dagen min. Jeg har en like viktig jobb som pedagogene, men mange oppfører seg som om deres jobb er den eneste som teller. Må legge til at jeg er ikke en som brøyter meg fram og krever plass.. Står det noen i gangen når jeg kommer med vasketralla så venter jeg til de har gjort seg ferdig før jeg passerer. Jeg prøver å tilpasse meg det beste jeg kan. Men overfor noen så hjelper det ikke. Gode råd? Endret 12. mars 2019 av Gjest ..
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #2 Skrevet 12. mars 2019 Så ikke hopp unna før de snakker med deg da Anonymkode: f8040...24c
megda Skrevet 12. mars 2019 #3 Skrevet 12. mars 2019 Si hei først og om de ikke sier hei tilbake er de jo uhøfelige. Sett bort i fra akkurat det så kan man jo ikke gjøre mye fra eller til, så ville ikke brukt energi på hva andre mennesker foretar seg. Om du er hyggelig så gjør du det du synes er rett for deg og det burde være nok 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #4 Skrevet 13. mars 2019 Jeg har det motsatte her. Jeg prøver å smile til renholderen på dagligvaren fordi jeg har vært renholder selv og syns arbeidet hennes skal settes pris på. Hun har ALDRI smilt tilbake, og hun prøver å unngå å se på meg selv om hun er en meter unna. Anonymkode: 505c1...8a1 10
SoWhat? Skrevet 13. mars 2019 #6 Skrevet 13. mars 2019 Hvorfor skal de si hei først? Du får jo hilse du da. Og slutt å sprett inntil veggen og vær så ydmyk! 7
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #7 Skrevet 13. mars 2019 Jeg håper virkelig at ihvertfall noen hilser på deg og snakker med deg. Jeg gjør det. Men merker av og til at de selv blir ukomfortable til og begynne med ( er stadig nye folk her), men etterhvert merker jeg at de setter pris på det. Kanskje er de ikke vant med at de blir inkludert? Anonymkode: b6061...c5d
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #8 Skrevet 13. mars 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har det motsatte her. Jeg prøver å smile til renholderen på dagligvaren fordi jeg har vært renholder selv og syns arbeidet hennes skal settes pris på. Hun har ALDRI smilt tilbake, og hun prøver å unngå å se på meg selv om hun er en meter unna. Anonymkode: 505c1...8a1 Har du prøvd å si hei til henne? Anonymkode: e0bb0...175 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #9 Skrevet 13. mars 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Har du prøvd å si hei til henne? Anonymkode: e0bb0...175 Jeg går ikke rundt og sier hei til ukjente nei, jeg handler jo bare der. De andre ansatte nikker jeg og smiler til men det funker visst ikke på henne. Anonymkode: 505c1...8a1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #10 Skrevet 13. mars 2019 I dagens arbeidsliv og samfunn generelt må man lære seg å ta plass, hvis ikke blir man bare overkjørt. Det er et knallhardt liv og kyniske holdninger, du må bare lære deg å være mer kynisk og brutal, Anonymkode: 0c861...588
tdm900 Skrevet 13. mars 2019 #11 Skrevet 13. mars 2019 Skjønner ikke problemet med å ikke kunne si ”hei” først, uten at den man møter ikke gjør det. Sier det jo til helt ukjente man møter på tur, så hvorfor skulle en ikke kunne gjøre det på jobb også..... 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #12 Skrevet 13. mars 2019 Der jeg jobber er det heller ingen som sier hei til renholderen. Jeg aner ikke hvorfor de ikke gjør det, syntes det er skikkelig uhøflig! Å klage på vaskingen hennes presterer de også å gjøre når de snakker seg i mellom mens hun er der og lett kan høre det. Det er akkurat som om hun er som luft for de. Helt på trynet! Men nå er hun som vasker hos oss veldig stille av seg også da. Husker jeg brukte lang tid på å få henne til å si hei tilbake da hun begynte å vaske på arbeidsplassen. Hun ser ingen i øynene og gjemmer seg litt bort, men da jeg endelig nådde fram til henne etter noen måneder så fikk jeg litt småprat ut av henne i blant. Nå har jeg hatt permisjon i 1,5 år og må tydeligvis begynne helt på nytt, for hun svarte ikke da jeg sa hei forrige gang jeg så henne. TS: Si hei selv! Krev respekt og anerkjennelse. Ikke gjem deg bort. Dersom du sier hei og ingen svarer så er det faktisk på sin plass å «arrestere» de på det. «Hei!.... Jeg forsøkte å si hei til deg, jeg, men du hørte meg tydeligvis ikke. Jeg er ferdig her snart og skal flytte talla mi da.» eller «unnskyld meg, men nå dyttet du faktisk borti meg. Så du meg ikke?!» Anonymkode: da8f1...3c7 1
Gjest Gagaen Skrevet 13. mars 2019 #13 Skrevet 13. mars 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg håper virkelig at ihvertfall noen hilser på deg og snakker med deg. Jeg gjør det. Men merker av og til at de selv blir ukomfortable til og begynne med ( er stadig nye folk her), men etterhvert merker jeg at de setter pris på det. Kanskje er de ikke vant med at de blir inkludert? Anonymkode: b6061...c5d Slik er hvertfall ikke jeg! Å være renholder er ofte veldig ensomt og jeg prater masse om folk slipper meg " inn"
Gjest Gagaen Skrevet 13. mars 2019 #14 Skrevet 13. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Der jeg jobber er det heller ingen som sier hei til renholderen. Jeg aner ikke hvorfor de ikke gjør det, syntes det er skikkelig uhøflig! Å klage på vaskingen hennes presterer de også å gjøre når de snakker seg i mellom mens hun er der og lett kan høre det. Det er akkurat som om hun er som luft for de. Helt på trynet! Men nå er hun som vasker hos oss veldig stille av seg også da. Husker jeg brukte lang tid på å få henne til å si hei tilbake da hun begynte å vaske på arbeidsplassen. Hun ser ingen i øynene og gjemmer seg litt bort, men da jeg endelig nådde fram til henne etter noen måneder så fikk jeg litt småprat ut av henne i blant. Nå har jeg hatt permisjon i 1,5 år og må tydeligvis begynne helt på nytt, for hun svarte ikke da jeg sa hei forrige gang jeg så henne. TS: Si hei selv! Krev respekt og anerkjennelse. Ikke gjem deg bort. Dersom du sier hei og ingen svarer så er det faktisk på sin plass å «arrestere» de på det. «Hei!.... Jeg forsøkte å si hei til deg, jeg, men du hørte meg tydeligvis ikke. Jeg er ferdig her snart og skal flytte talla mi da.» eller «unnskyld meg, men nå dyttet du faktisk borti meg. Så du meg ikke?!» Anonymkode: da8f1...3c7 Har prøvd det og, men noen av de bare går videre og svarer ikke. Har prøvd å ta kontakt men det er null respons . Når vi jobber sammen 4 dager i uka aksepterer jeg faktisk ikke å bli oversett. Dessuten VET jeg at jobben min betyr mye for at de skal kunne ha åpent. Men ikke alle ser den dessverre.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #15 Skrevet 13. mars 2019 Vi har renholdere som kommer å vasker på arbeidsplassen en dag i uka. Smiler alltid og sier hei når de kommer, og sier alltid unnskyld hvis jeg må forbi dem og slik. Men ellers tror jeg de har veldig strenge regler, for de tar aldri imot noe hvis vi tilbyr noe (kake i lunsjen eller slike ting), og de kan aldri stoppe opp å ta seg en prat etc. Anonymkode: 85842...7e3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #16 Skrevet 13. mars 2019 Jeg tror du legger for mye i det at det er fordi du er renholder. Kan love at det er mange som blir ignorert av den type personer. Som du selv skriver - de fleste er hyggelige. De som ikke er det er ofte idioter uansett hvem de møter på i gangene. Anonymkode: a2fdd...aad 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #17 Skrevet 13. mars 2019 Hei Ts! Jeg skal huske på å si hei til vaskepersonalet når jeg begynner å jobbe. Dere gjør en viktig jobb! Anonymkode: 1342f...32c 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #18 Skrevet 13. mars 2019 Jeg smiler alltid og sier hei til renholder på jobb! Hun gir ikke veldig mye tilbake, men det er ikke så viktig hvis hun i alle fall føler seg litt sett av meg. Hatt jobb på gulvet selv da jeg studerte og følte meg som luft blant andre ansatte. Anonymkode: 060e1...ca2 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #19 Skrevet 14. mars 2019 Sier alltid hei når jeg ser renholderen her på skolen og hybelbygget. Syns de gjør en bra jobb og har egentlig lyst til å gi dem noe fint en gang som en liten takk. Regner med lønna ikke er så verst, og vet ikke om de er allergiske mot noe, men har litt lyst å legge ned en sjokolade med et lite kort en gang. Har selv vært renholder et par somre, men da ville jeg bare være i fred og gjøre jobben min 😂 Anonymkode: daebd...d91 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #20 Skrevet 14. mars 2019 Nordmenn er litt sånn, de sier ikke hei om de oppfatter noen som "utenfor" deres sosiale gruppe. Unntaket er om man møter noen på fjellet. Renholdere havner gjerne i den kategorien for mange. Så er det også noen som er beskjedne og ikke liker si hei og hilse på alle. Anonymkode: ce3c2...7ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå