Gå til innhold

Hvor mye mat i løpet av en dag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går og er redd for at jeg spiser for mye eller for lite hele tiden(ja, det er kanskje irrasjonelt), og det er alltid i bakhuet. Det gjør at jeg spiser veldig forskjellig mengde mat hele tiden og jeg tviler på at det er sunt. Jeg har problemer med å forstå hvor mye en posjon er blant annet. Jeg er 173 cm høy og 63 kg for øyeblikket, er i ganske lite aktivitet. Noen som er i ca samme mål som meg som kan fortelle meg hva du spiser iløpet av en dag eller noen som har peil på kosthold?:vetikke:

Selv spiser jeg veldig varierende mengde så det er vanskelig å komme med et eksempel, men det kan være alt fra en eller 3 brødskiver til frokost og ingen lønsj noen ganger og noen ganger spiser jeg masse lønsj og kan spise meg sprengmett på middag eller bare brødskiver. Jeg er nok litt matblind. Sultfølelsen min er også ganske rar, kan gå en dag og glemme å spise eller være sulten hver tredje time.

Anonymkode: 96340...09c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En porsjon er det du forsyner deg med. Det går fint å spise som du gjør. Eller spis litt mindre når du tror du spiser for mye, og litt mer når du tenker du spiser for lite, hvis du heller vil det. Uansett jevner det seg ut over tid. 

En av mine psykologer sa til meg en gang, da jeg uttrykte bekymring over at jeg spiste ujevnt: Spiser du hver dag? Da er det ingen fare. Det har jeg mint meg selv på hver gang jeg begynner å overtenke matinntaket mitt. Det hjelper meg utrolig bra.

Anonymkode: f1932...020

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...