Gå til innhold

Oppdretter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når bør jeg nevne for oppdretter at vi kun ønsker å hente valpen når den er åtte uker pga. lang reisevei? Det tar ti timer hver vei og derfor jeg ønsker dette og jeg stoler på oppdretter velger riktig valp til meg. Men er redd for om oppdretter velger da å ikke selge til oss og heller til andre. Er dette veldig viktig å si med en eneste gang eller når alt er på vei. Vi venter på at tispa skal begynne å få løpetid i løpet av sommeren.

Anonymkode: eae84...f27

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør dere?

Anonymkode: eae84...f27

AnonymBruker
Skrevet

Hmm, vanskelig dette. Har du snakket med oppdretter på telefon? Dette kan føre dere nærmere hverandre, og gjøre at dere har en personlig relasjon. Da blir du med en gang tatt mer på alvor. Jeg tenker du kan også spørre om h*n ser på det som et problem allerede nå, at dere ikke kan dra mer enn én gang. Oppdretter kan jo nekte å overrekke valpen til dere, dersom h*n ser at dere mangler noe av det h*n ser etter i en valpekjøper, men det kan være like mye dere som ikke vil dra hjem med en valp. 

Har dere hilst på oppdretter ved andre anledninger? Hilst på mor eller far til kullet? Eventuelt halvsøsken? 

Jeg har to hunder nå. Den ene bodde 40 minutter unna, og jeg var på besøk hver uke fra de var 3-8 uker. Det var ikke før 3. gang jeg var der at vi fikk vite om vi ble "godkjent". Den andre hunden min hentet jeg i Stockholm da hun var 8 uker. Hadde fulgt kullet helt fra parring, men hadde ikke mulighet til å ta en svipptur til Stockholm. Hadde tett kontakt med oppdretter over telefon. Vi kunne begge funnet på å trekke oss da dagen kom, men vi følte begge det var riktig. Eneste var at vi ble der et par timer lenger, for å bli kjent, og ta igjen for besøkene vi gikk glipp av. 
Jeg vil ikke si jeg har et bedre forhold til den første hunden, som jeg besøkte mange ganger. Det er nok mest forholdet mellom valpekjøper og oppdretter, som spørsmålet ditt også gikk på, som er det viktigste.

Jeg synes du skal forklare det tidlig, og si det som det er, så får oppdretter velge hva h*n tenker om det. Det lover jo godt at dere har dialog allerede nå.

Ønsker deg masse lykke til<3

Anonymkode: 3229c...a58

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...