AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #1 Del Skrevet 12. mars 2019 Jeg har prøvd å lete meg litt fram, men finner dessverre ikke svarene selv.. Er per i dag sykemeldt fra arbeidsplass, var i drøftelsesmøte i dag og det ser ut til at mitt arbeidsforhold opphører dagen før permisjonsdato, eller en måned før permisjon, alt avhengig av sluttavtale. Når permisjonen starter, har jeg ikke lenger noen arbeidsforhold. Mitt spørsmål er da; Har jeg krav på permisjon uten å ha fast jobb, og har jeg krav på foreldrepenger? Håper noen kan gi meg riktig svar på dette. Anonymkode: 767ca...52b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bella90 Skrevet 12. mars 2019 #2 Del Skrevet 12. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har prøvd å lete meg litt fram, men finner dessverre ikke svarene selv.. Er per i dag sykemeldt fra arbeidsplass, var i drøftelsesmøte i dag og det ser ut til at mitt arbeidsforhold opphører dagen før permisjonsdato, eller en måned før permisjon, alt avhengig av sluttavtale. Når permisjonen starter, har jeg ikke lenger noen arbeidsforhold. Mitt spørsmål er da; Har jeg krav på permisjon uten å ha fast jobb, og har jeg krav på foreldrepenger? Håper noen kan gi meg riktig svar på dette. Anonymkode: 767ca...52b Ja, så lenge du har hatt inntekt i 6 måneder de siste 10 månedene, og at denne inntekten tilsvarer minst 48 441 kr i året, så har du rett på foreldrepenger Sykepenger er likestilt med arbeidsinntekt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #3 Del Skrevet 12. mars 2019 Tusen takk for svar For meg så gir det ikke helt mening at jeg har krav på "permisjon" uten å ha en jobb å ta permisjon fra... Anonymkode: 767ca...52b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bella90 Skrevet 12. mars 2019 #4 Del Skrevet 12. mars 2019 Det har ingenting å si at arbeidsforholdet er opphørt. Det som teller noe er tiden før permisjonsstart, at man har tjent opp nok. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bella90 Skrevet 12. mars 2019 #5 Del Skrevet 12. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar For meg så gir det ikke helt mening at jeg har krav på "permisjon" uten å ha en jobb å ta permisjon fra... Anonymkode: 767ca...52b Jeg har vært i samme situasjon. Det blir litt rart å kalle det permisjon ja, men det er bare et navn. Man har fortsatt de samme rettighetene Og da kan man i permisjonstiden søke seg til annen jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #6 Del Skrevet 12. mars 2019 Og permisjon er igjen til senere likestilt med arbeid😉 så om du ikke for jobb med en gabg permisjonen er slutt, har du da krav på dagpenger! ☺️ Anonymkode: d9cf8...807 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #7 Del Skrevet 12. mars 2019 TUSEN TAKK for alle svar Dette varmet og beroliget et nervøst hjerte Anonymkode: 767ca...52b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 13. mars 2019 #8 Del Skrevet 13. mars 2019 7 hours ago, AnonymBruker said: Tusen takk for svar For meg så gir det ikke helt mening at jeg har krav på "permisjon" uten å ha en jobb å ta permisjon fra... Anonymkode: 767ca...52b Det er foreldrepenger du har rett på. Hvorfor skulle det gi mening å nekte deg en rett du har tjent deg opp til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #9 Del Skrevet 13. mars 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar For meg så gir det ikke helt mening at jeg har krav på "permisjon" uten å ha en jobb å ta permisjon fra... Anonymkode: 767ca...52b Det er jo for å beskytte sånne som deg som mister jobben rett før/i permisjonen Er forøvrig ikke «permisjon» du får heller, du får foreldrepenger 😀 Anonymkode: 9504d...a2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #10 Del Skrevet 13. mars 2019 Igjen, takk for svar Anonymkode: 767ca...52b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 13. mars 2019 #11 Del Skrevet 13. mars 2019 Tenk på motsatt situasjon. Personen ikke hadde noen som helst jobb og inntekt, men fikk arb.kontrakt dagen før hun skulle i permisjon. Mener du at hun skal få utbetalt 100% lønn/foreldrepenger hun har aldri tjent, mens du ikke skal få noe selv om du betalte skatt i god tid frem til permisjonsstart? Selvfølgelig har du opparbeidet deg rett til foreldrepenger. Du går over til dagpenger hvis du er ferdig i permisjon og ikke har funnet jobb innen den tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå