Gå til innhold

Hvordan få slutt på "dessverre"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Livet er så kjedelig og "dessverre" hele tiden. Man må hele liten lære seg å akseptere at slik fungerer det ikke. Hele tiden skal du ut av bobla di, selv om du fant en ny boble. Du skal lære det bobla til alle negative. Men de lever en slik gørr kjedelig negativ boble. Hvorfor er alt kjedelig? Jeg er faen meg talentløs og lavinnteligent som ikke klarer det jeg vil. Jeg vil ikke bli kjendis. Ikke faen om jeg vil skal prøve meg i Hollywood men likevel er det "dessverre" som kjedler her synes jeg. Realiteten er kjedelig. Hvordan i huleste er det så mange som får til så mye, mens likevel er det mange som "bare" må klare seg med lavtlønnsjobben fordi de ikke får noe annet. Jeg er sikker på at det finnes veier, eller flaks. Håpet om flaks er så stort. Men intelligensen er for lav til at man finner åpningen. Flaksen kommer heller aldri, fordi livet er for gørr kjedelig.

"Kanskje du bare har høye forventninger til livet?" Sier NOEN, men jeg vet da ikke hva som er lave og høye forventninger. Noen fornøyde sjeler lever et liv jeg synes virker kjedelig, men det er de som skal være fornøyd ikke jeg. Jeg lever en gang, kan jeg ikke få ha høye forventinger for meg selv? Hvis det er høye forventinger da. 

Det verste jeg hører er "gresset er ikke grønnere på den andre siden". De sier jo indirekte at du ikke skal handle, men være der du er vant med. De vet da vel ingenting som det kan bli bedre for noen å flytte, starte et nytt forhold eller skifte jobb. Har folk problemer med forandringer? Eller "velkommen til virkeligheten" når noe negativt har skjedd eller noe ikke gikk som ønsket. Hvorfor er det bare velkommen til virkeligheten når det er noe negativt? Går de som føler seg misslykket venter på at andre også skal fordi de selv ikke klarte det? 

Og så er det alltid noen her inne (folk har for høy sosial intelligens til å si dette i det virkelige liv) "du er ikke så spesiell som du selv tror". Man tror jo man er spesiell bare ved å gjøre ting som kanskje er litt utenfor "normalen" jo. det virker som folk bare sitter og venter på at man skal dette på rævva når man går mot strømmen, fordi det er så mange som har "vært der før". Husker tråden til hun som skulle gifte seg med han tyrkeren blandt mange eksempler, jeg kan  garantere at folk håper det skal gå skeis, for folk vil ha rett, folk føler seg ikke viktige dersom de tar feil hele tiden og det vil ødelegge selvtilliten. Og igjen, denne teite "du er ikke sp spesiell som du tror du er" betyr egentlig "du er ikke bedre enn meg" den har bare blitt pakket inn. 

Anonymkode: 068e6...27a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

At gresset ikke er grønnere på andre siden kan man aldri vite fordi man kan ikke spå i framtiden. Man må nesten bare prøve og se. Prøve og feile. Men ved å bli i det samme og ikke bevege seg utenfor ringen kan med tiden bli kjedelig. Ta en sjanse og prøv å finne ut hva som er utenfor sirkelen. Utforsk hva som finnes der ute. Godt innelegg!

Anonymkode: f56ca...f8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...