Gå til innhold

Opptatt 8-åring...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ei jente i 2. klasse som er veldig sosial. Hun er veldig glad i å ha besøk og å være på besøk. Vi bor på bygda, så her blir de stort sett med hjem fra skolen/SFO, og da blir de som regel hele ettermiddagen frem til rundt kl. 18.30. I helgene er det også ofte besøk en av dagene, og innimellom overnatting.

Jeg bare lurer litt på her, da jeg fikk en kommentar, om det blir for mye?

Hun har besøk eller er på besøk 2-3 dager i uka. Hun er på trening én dag. Hun er en del ute og "farter". Men, blir det for mye syns dere? Hun selv gjør ikke noe av det. Men, fikk litt å tygge på da jeg fikk en kommentar på at det var veldig mye som foregikk.

Anonymkode: 1071f...0c3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du merker om hun trives. Og om hun trives så er det vel greit?

Anonymkode: c8b79...a82

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da vi var barn, var vi ute/opptatt HELE tiden! 

Anonymkode: 52c7a...800

• Liker 2
Skrevet

Jeg mener at det er slik en 8 åring skal leve. Hun sier vel i fra om det blir for mye? :)

AnonymBruker
Skrevet

Så mange rare temaer som tas opp. Vi bor i Norge skjønner jeg 😂 

Anonymkode: 52af9...f93

AnonymBruker
Skrevet

Ja, vi selv som barn var ute "hele" tiden men vi hadde også ofte hjemmeværende mødre som dermed var mer tilstede, og mange gikk ikke på SFO da så tiden med foreldrene var større enn i dag.

Når man nå går på SFO får barna lekt mye der så jeg tenker at dette erstatter litt hjemmebesøk i ukedagene. Vi prøver å ha en fast familiedag i uka (fredag) men også en dag med mer rolig innelek i ukedagene. Vår jente blir overstimulert så vi må skjerme litt. Er de med noen hjem fra skolen henter jeg seinest kl 18 for å få noe tid sammen på kvelden før jeg ser ikke barna om morgenen. Jeg vil også følge med på lekser så å være med hjem fra skolen mange ganger i uka hadde jeg ikke likt.

Vil tippe min 7-åring leker med andre barn ca 3 dager (1-2 av disse i helgen) i uka etter skolen og går en dag på fritidsaktivitet. Jeg tenker at familietur også er viktig. 

Det blir oftere om sommeren, men da er det mer utelek i gata og ikke dette med å bli med hjem. Jeg foretrekker det for da har jeg litt mer tilsyn og de går mer til og fra, kommer inn for å hente vann ol.

Anonymkode: a8bf4...629

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det er for mye hvis hun trives med det. Det er omtrent det samme for min 7-åring, men han har jo full mulighet til å velge å bare være hjemme uten besøk en ettermiddag hvis han er sliten.

Anonymkode: bae14...52b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...