AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #1 Skrevet 12. mars 2019 Hvorfor er det slik at enklelte sosiale ting går i arv? Selvom det ikke er gener. For eksempel jeg så på et program om tenåringssmødre. Der hadde over halvparten tennåringsmødre og bestemødre selv. Så det samme på unge Mørdre serien som gikk på TV Norge før i tiden. Tror absulutt ikke at mødrene til disse døtrene sier «Drit i prevansjon» og ikke har det som mål og ønske at det skal skje med døtrene, men likevevel skjer det. Men hvorfor ? det er jo ikke «genetisk» å bli ung mor? mange som oppvokser i alkoholiserte hjem, blir alkoholikere selv. Selvom de selv har opplevd negative sider med alkohol, velger de samme sti selv. det sies at om ens foreldre ikke har utdannelse, er det mindre sansynlig at du får det også. Lav utdannelse går i arv. DETTE SKJER IKKE HVER GANG. Men det skjer. Og jeg lurer på hvorfor det er slik. Det er jo ikke genetisk arv på en måte Anonymkode: 2eaa0...bc2
abc123detvardet Skrevet 12. mars 2019 #2 Skrevet 12. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke genetisk arv på en måte Mye genetikk ikke avgjør. Miljøet du er i spiller en rolle. 2
BMW 5-serie 535D Skrevet 13. mars 2019 #3 Skrevet 13. mars 2019 Jeg drikker mye men det gjør/gjorde ikke mine foreldre
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #5 Skrevet 13. mars 2019 De har gått eller går på livets harde skole. Sier seg selv at hvis man er født inn i den skolen så kommer man seg så å si aldri ut. Livets harde skole = 0 utdanning, trygdemottaker, ung enslig mor, alkoholiker, narkoman. Anonymkode: 65a21...c40
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #6 Skrevet 13. mars 2019 Alkoholisme er jo en arvelig sykdom. Det har ikke med sosial arv å gjøre. Anonymkode: 5f907...0c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå