Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg? Gammelt servise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har funnet et gammelt servise under opprydning i en leilighet som jeg trenger hjelp til å finne noe info om... Jeg har ikke funnet noe på nett eller andre steder om serviset, så dette er mitt siste forsøk... Håper noen her inne vet noe om det.

Serviset er av keramikk og merket M.G.A, denne merkingen er gjort med hånd, da den er litt forskjellig fra gjenstand til gjenstand.

Mvh Elmer

image.thumb.png.cf76a19d360314ec5c7c438efd90829e.pngimage.thumb.png.cf8270b8526613a78db917b19f7cb5c1.pngimage.thumb.png.2666571a9b9f77aea5f89e21642dbda9.pngimage.png.b60ac3827b8275328c70e7fbbc5dbb2e.png

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den signaturen ligner veldig på det som kjennetegner keramikk fra italienske mazzotti giuseppe albisola (M. G. A.)

Se ett av bildene med signatur på her: https://mercatosolidale.manitese.it/shop/oggettistica/versatoio_mga_albisola/ (eller google "Cheramic signed with M. G. A.", som jeg gjorde)

Mazzotti Giuseppe Ceramiche Albisola har egen Facebook-side, så du kan jo sende dem fotoene og spørre pent om de vet om dette er noe de har laget.

Men man kan heller ikke se bort fra at serviset ditt er en etterligning; M.G.A. har laget noe som ligner i Art Deco-stil, men det er ikke helt maken..: link. og link. Men serviset ditt kan jo være noe de har laget i nyere tid (50-60-70), som en etterligning

Anonymkode: 2300d...41c

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for utmerket informasjon! Nå er jeg trolig et langt skritt nærmere!

Hvis det er noen andre som kan dra kjensel på serviset, så mottas enda mere informasjon imot med takk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...