AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #1 Skrevet 12. mars 2019 Hva tenker du om folk som jobber i barnevernet - slik på generelt grunnlag? Holder på å utdanne meg innen feltet men føler på at det er mange negative holdninger til denne yrkesgruppen. Kjedelig å gå i møte 40 år med hets også pga yrkesvalg. Jeg har alltid interessert meg for faget osv, så har ikke tenkt så mye på denne siden av yrket. Så ble litt overrasket over enkeltes utsagn når jeg har fortalt om fremtidig yrke. Anonymkode: 2807b...cb7
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #2 Skrevet 12. mars 2019 Så lenge du går inn i det, med tanken at du skal gjøre det som er best for barna, så synes jeg det er bra at du ønsker det. Det er bare mange barnevernsansatte som er helt på trynet (og mange, mange flotte barnevernsansatte, også, bli en av dem!) Så lenge du er ærlig og ett menneske som virkelig vil hjelpe, så er det bare supert at du ønsker dette her. Jeg har mine problemer med barnevernet, men er helt for ett barnevern. Det trenger vi. Anonymkode: 282b2...681
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #3 Skrevet 12. mars 2019 De som hetser barnevernet er jo som regel ikke akkurat overklassen i samfunnet, om man kan si det slik... så klart får barnevernet hets av noen narkomane foreldre som ikke vet hvordan de skal ta vare på barna sine, for å sette det på spissen. Skjønner du? Anonymkode: 9451f...ade 1
Million Skrevet 12. mars 2019 #4 Skrevet 12. mars 2019 Synes det er beundringsverdig at du vil gjøre en innsats for de som trenger det - barna i samfunnet vårt. Stå på, og ikke bry deg om hva folk som ikke har peiling mener. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #5 Skrevet 12. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: De som hetser barnevernet er jo som regel ikke akkurat overklassen i samfunnet, om man kan si det slik... så klart får barnevernet hets av noen narkomane foreldre som ikke vet hvordan de skal ta vare på barna sine, for å sette det på spissen. Skjønner du? Anonymkode: 9451f...ade For det er ingen barnevernsbarn som har sitt å si, neida.. Anonymkode: 282b2...681
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #6 Skrevet 12. mars 2019 Liker de ikke, mange uskyldige barn som blir frattat av «gode familier». Naboen min sin unge ble frattat, og det var falsk anklage. Nå skal barnevernet i retten for å ha beskyldt familien for usanne ting. Anonymkode: cabd3...877
Gjest Mocchhaa Skrevet 12. mars 2019 #7 Skrevet 12. mars 2019 7 minutter siden, AnonymBruker said: De som hetser barnevernet er jo som regel ikke akkurat overklassen i samfunnet, om man kan si det slik... så klart får barnevernet hets av noen narkomane foreldre som ikke vet hvordan de skal ta vare på barna sine, for å sette det på spissen. Skjønner du? Anonymkode: 9451f...ade Utfordrer deg til å si det samme, uten AB.
Gjest NotYou Skrevet 12. mars 2019 #8 Skrevet 12. mars 2019 (endret) Du tar en tøff jobb som ikke alltid gir deg så mye tilbake. Jeg har mange år som ansatt barneverntjenesten selv. Jeg har jobbet med familier som har takket meg for hjelp, og jeg har jobbet med familier som har truet meg på livet. En jobb som har gitt meg veldig mye erfaring og utvikling. Det viktigste er respekt, ærlighet og saksbehandling etter lovverket. Bli skikkelig god på loven. Det er en trygghet både for deg og familien. Jeg gikk alltid i møtet med familien med tanker og håp om problemløsning og samarbeid. De fleste foreldre elsker barna sine, og ønsker de alt vell. Når man jobber i bvtj må man ha forståelse for at foreldre utøver foreldrerollen på ulikt vis. Og heldigvis er de aller fleste sakene mye mindre heavy enn de man leser om i media. Mange melder selv og ønsker hjelp også Edit; Og en ting til - det kan være greit å søke jobb i tjenester utenfor din egen kommune. Jeg var veldig glad jeg ikke jobbet med saker fra egen kommune. (Spesielt om kommunen er liten). Er jo veldig greit både for den ansatte, og for familien, å slippe å treffes på matvarebutikken hver uke Endret 12. mars 2019 av NotYou
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #9 Skrevet 12. mars 2019 https://www.nrk.no/hordaland/_-den-dagen-barnevernet-hentet-meg_-var-den-beste-i-mitt-liv-1.14447105 https://www.aftenposten.no/meninger/sid/i/Po27/Barnevernet-reddet-livet-mitt https://www.aftenposten.no/norge/i/wOvnG/--Barnevernet-reddet-meg Vi trenger barnevernet! Anonymkode: 0b0ea...1ca
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #10 Skrevet 12. mars 2019 Jeg er utdannet barnevernspedagog, men angret på utdanningen etter at jeg var i praksis. Fullførte studiet, men kommer aldri til å jobbe i barnevernstjenesten. Er barnevernspedagog på papiret, men har valgt en annen retning i arbeidslivet Anonymkode: 1325c...670 1
Infinitum Skrevet 12. mars 2019 #11 Skrevet 12. mars 2019 En i nærfamilie er det og har bare møtt respekt mtp yrkesvalg. Hva slags krets henger du i?
Gjest Mass Skrevet 13. mars 2019 #12 Skrevet 13. mars 2019 (endret) Jeg hadde heller tenkt mer på hvordan det var for deg å være i yrket enn å dømme deg for det. Må jo tenke at man velger det yrket for å hjelpe barn og familier som trenger hjelp. Jeg tror det er et yrke man utvikler seg mye i og så trenger du jo ikke jobbe i bv i 40 år. Kommer du til et punkt hvor du kjenner at du trenger en forandring, så finnes det jo andre retninger du kan ta. Enten som pedagog eller en annen yrkesretning. Endret 13. mars 2019 av Mass
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2019 #13 Skrevet 18. mars 2019 Jeg utdanner meg også innen dette, og er ikke sikker på om jeg er sterk nok til å jobbe i barneverntjenesten. Fullt mulig jeg kommer til å prøve meg etterhvert, men det er jo også mulig å jobbe som miljøterapeut på skoler og institusjoner også. Jeg synes det å jobbe i barnevernet høres veldig spennende ut, men jeg vet ikke om jeg klarer å legge fra meg jobben og ikke ta all hetsen personlig. Men snill, lyttende og ydmyk er jeg, så jeg tror jeg hadde passa bra til jobben på den siden! Anonymkode: a2c62...4b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå