Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde du som referanse blitt irritert hvis du ble oppringt flere ganger på kort tid, for samme person? 

Jeg søker ny jobb og har fortalt dette til nåværende arbeidsgiver. Har også to andre referanser jeg kan bruke. 

Har fått intervju neste uke, men det er et vikariat. Dukker det opp en fast stilling vil jeg heller ha den. Så derfor kan jeg måtte spørre referansene flere ganger på kort tid. 

Hva tenker dere? Blir de litt lei etter telefon nr to? 

For arbeidsgiveren min så er det jo mye ekstra arbeid med at jeg slutter. Må skaffe en ny ansatt og i tillegg være referanse 🙈

Anonymkode: a2a8e...6e3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vel, når de sier de vil være referanse så er det jo fordi de vet du søker jobb. Da er det jo naturlig at det kan bli flere telefoner. Men du kan alltids gi de en heads up når du vet det blir aktuelt. Mange arbeidsgivere ringer ikke referanser før de er helt i siste rundene med intervjuer.

Anonymkode: ca6fb...973

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spør den du søker hos om en heads up hvis mulig, slik at du selv kan gi heads up til de som står som referanser. Det virker mer ryddig. Det er ikke alle arbeidsgivere som respekterer det (og en del ringer også folk man ikke har satt opp), men man får jo ikke gjort så mye mer enn det. 

Anonymkode: c609d...c17

AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig! 😊

Anonymkode: 9695e...076

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...