Gå til innhold

Mangel i nybygg , holde tilbake penger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har kjøpt leilighet i nybygg,og etterhvert funnet en del feil og mangler. Utbygger har ordnet opp i det meste,men noen ganske dyre utbedringer gjenstår. Jeg er selvsagt redd for at utbygger enten ikke ordner opp, eller ordner opp på en måte som ikke gir den kvaliteten på boligen som den burde ha. 

Hele kjøpesummen er innbetalt,men en viss andel står på konto i garantitiden. Har jeg mulighet til å ta kontakt med advokaten som har stått for oppgjøret og si at f eks kr 150 000 skal holdes tilbake frem til alle feil og mangler er tilfredsstillende utbedret,og holde fast på dette også om ett års befaring passeres uten at ting er ordnet?

Anonymkode: c287b...a1a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må lese kontrakten og se hva den sier. Den sier nok at det må være en vesentlig mangel. Hva som er vesentlig bør du nok snakke med en advokat om. Jeg ser for meg at vesentlig betyr at f.eks badet ikke kan brukes før det er fikset. At gipsen har sprukket opp er ikke vesentlig.

Jeg har samme problem her. Her står det ingen penger på noe konto, og jeg har ikke mulighet til å kreve dagbøter heller. Har en hel hems som er skjev, men må vente til de finner ut at de orker å komme innom. Alternativet er å kjøre sak mot dem. Da er det greit om man er flere sammen, har du sjekket om de andre har samme problemer som dere? 

Anonymkode: f6048...7ec

AnonymBruker
Skrevet

Du har i utgangspunkt rett til å holde tilbake så mye av vederlaget som er nødvendig for å sikre at kravet blir dekket, se bustadsoppføringsloven paragraf 31. 

Anonymkode: 8f842...cad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...