AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #1 Skrevet 12. mars 2019 Hva gjør jeg når veninnen min ikke forstår at jeg trenger alenetid? Har sagt det til henne flere ganger, hun blir som regel sur, eller sier at hvis jeg skal slappe av eller ikke har noe annet å gjøre så kan jeg like gjerne være med henne. Hvorfor? Flere som har det sånn? Anonymkode: f39f5...4f7
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #2 Skrevet 12. mars 2019 Slutt med å svare eller forklare når hun ikke skjønner beskjeden. Begrens å treffe henne til steder utenfor ditt hjem. Anonymkode: e4469...6b8 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #3 Skrevet 12. mars 2019 Gud så slitsomt. For mange er det ikke det samme å slappe av sammen med andre, mens for andre er det helt uforståelig at man ønsker tid til ingenting. Mine venner forstår meg godt når jeg sier jeg trenger å hvile alene, men om de ikke hadde gjort det hadde jeg sagt jeg har andre planer. Så hadde de ikke fått vite at mine planer var alenetid til å gjøre ingenting. Så hadde jeg foreslått "hva med torsdag?" 😊 for å ikke vite uinteressert i kontakten, for det er jeg jo ikke. Anonymkode: 2b351...b6d 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #4 Skrevet 12. mars 2019 Hadde en venninne som var slik, jeg måtte kutte ut og jeg vet det var en venninne før som kuttet henne ut pga dette bla annet. Anonymkode: 021b6...ded
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #6 Skrevet 12. mars 2019 Folk har ulik terskel for hvor mye kontakt de har behov for med andre. Så mye som det har vært fokusert på introverte/ekstroverte de siste årene er det nesten snålt at hun ikke har fått med seg dette. Mens venninnen din kan/vil ha noen rundt seg absolutt hele tiden, har du antakeligvis behov for alenetid for ikke å bli utslitt. Jeg er introvert og har i alle fall behov for å være alene. Jeg liker mennesker, og jeg liker å være sammen med vennene mine: det er bare det at hvis jeg ikke får hvile litt alene blir jeg totalt utslitt. Enkelte jeg kjenner er motsatt: de får energi av å være sammen med andre, istedenfor å bli sliten av det. Jeg måtte bli ganske gammel før jeg forsto selv hva det handlet om. Dermed var også vennene mine modne nok til å forstå hva jeg mente da jeg forklarte det. Jeg sa noe slikt som dette: Jeg er veldig glad i alle vennene mine. Jeg liker veldig godt å være sammen med dere, men jeg trenger tid for meg selv hver dag. Ellers blir jeg utslitt. Det handler IKKE om at jeg er sur på noen, men at jeg er slik skrudd sammen at jeg må «på lading» innimellom, og den «ladingen» er at jeg er for meg selv . Anonymkode: e149f...b8c 5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #7 Skrevet 13. mars 2019 Når du vil være alene, ikke svar henne, skru av mobil og sånn og vær alene. Om hun senere sier hva skjedde med deg så sier du trengte space fra omverden. Anonymkode: 27e48...a47
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #8 Skrevet 13. mars 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør jeg når veninnen min ikke forstår at jeg trenger alenetid? Har sagt det til henne flere ganger, hun blir som regel sur, eller sier at hvis jeg skal slappe av eller ikke har noe annet å gjøre så kan jeg like gjerne være med henne. Hvorfor? Flere som har det sånn? Anonymkode: f39f5...4f7 Har du sagt i fra om det? Husk, vi mennesker forstår svært lite av andre sine behov. Tror alle vil det samme som oss. På seg selv kjenner man ingen andre... Anonymkode: e02c3...c34 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #9 Skrevet 13. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du sagt i fra om det? Husk, vi mennesker forstår svært lite av andre sine behov. Tror alle vil det samme som oss. På seg selv kjenner man ingen andre... Anonymkode: e02c3...c34 Jeg ga beskjed til min venninne at jeg ikke orket ikke å skype så sent på kvelden lengre da jeg enedelig hadde fått jobb. Det kunne hun ikke forstå, og kjefta på meg pga det i mndvis Jeg ga henne beskjed kvelden før første dag på jobbet at det ikke passet å ringe meg første dag på jobb, gjett hva, hun ringte meg for det. Det skal virkelig ikek være slik at man må ha telefonen avslått fordi man blir nedringt, slutt klarte jeg ikke mer, etter å snakket og snakket med henne om dette, at jeg ba henne til å dra til helvete og blokkerte henne, fordi ingenting funket. Utrolig synd fordi hun hadde sine gode sier, men hun klarte ikke å respektere andre sine grenser! Anonymkode: 021b6...ded
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #10 Skrevet 13. mars 2019 Og vi var i begynnelsen av 30 åra.. Anonymkode: 021b6...ded
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #11 Skrevet 13. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ga beskjed til min venninne at jeg ikke orket ikke å skype så sent på kvelden lengre da jeg enedelig hadde fått jobb. Det kunne hun ikke forstå, og kjefta på meg pga det i mndvis Jeg ga henne beskjed kvelden før første dag på jobbet at det ikke passet å ringe meg første dag på jobb, gjett hva, hun ringte meg for det. Det skal virkelig ikek være slik at man må ha telefonen avslått fordi man blir nedringt, slutt klarte jeg ikke mer, etter å snakket og snakket med henne om dette, at jeg ba henne til å dra til helvete og blokkerte henne, fordi ingenting funket. Utrolig synd fordi hun hadde sine gode sier, men hun klarte ikke å respektere andre sine grenser! Anonymkode: 021b6...ded Det er ikke lett nei, men et vennskap skal være gjensidig. Respekt begge veier, man må høre på hva den andre parten sier. Å godta behovet man har, ellers går det ikke. Jeg har bygd opp så mange kvinner i forbindelse med coaching, blir skremt når jeg hører hvordan de lever. Samt det de kaller for venner, det er nesten sjokkerende hvor dårlig sosiale evner mange kvinner har gjennomsnittlig. Du gikk til skrittet å be henne dra til helvete, men det kom jo av fustrasjonen av å ikke bli hørt. Så kan forstå den, selv ville jeg bare sagt fra på en ordentlig måte. Stillt ultimatum, enten hører på hva jeg sier om mine behov eller så kan vi ikke ha kontakt lenger. Anonymkode: e02c3...c34 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #12 Skrevet 13. mars 2019 Kan legge til at jeg ikke har på lyd på min tlf utenfor arbeidstid. Da kan man svare eller ringe tilbake selv om man ønsker det. Anonymkode: e02c3...c34 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #13 Skrevet 13. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: selv ville jeg bare sagt fra på en ordentlig måte. Stillt ultimatum, enten hører på hva jeg sier om mine behov eller så kan vi ikke ha kontakt lenger. Anonymkode: e02c3...c34 Og hvor mange ganger tror jeg ikke gjorde det? Anonymkode: 021b6...ded 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #14 Skrevet 13. mars 2019 Så slitsomt. Jeg har mobilen min på ikke-forstyrr hele tiden. Da kan jeg selv ringe tilbake det som var viktig. Selv fikk jeg overraskelsesbesøk på jobb fordi jeg aldri svarte på telefon🙄 Da eksploderte jeg. Enkelte kjenner bare ikke sin besøkelsestid. Anonymkode: 27478...cf5 2
Gjest O.G. Skrevet 14. mars 2019 #15 Skrevet 14. mars 2019 På 12.3.2019 den 16.45, AnonymBruker skrev: Hva gjør jeg når veninnen min ikke forstår at jeg trenger alenetid? Har sagt det til henne flere ganger, hun blir som regel sur, eller sier at hvis jeg skal slappe av eller ikke har noe annet å gjøre så kan jeg like gjerne være med henne. Hvorfor? Flere som har det sånn? Anonymkode: f39f5...4f7 Ekstroverte mennesker forstår ikke det der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå