Gå til innhold

Hvilke sanger bruker dere i tillegg til salmer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle skal sikkert ha en eller to salmer i vielsen, men hvilke sanger skal dere bruke i tillegg? F.eks som solosang. Jeg har lurt på "Mitt hjerte er ditt" og " Å kunne æ skrive".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er litt usikre. Har tenkt litt på Fields of gold i det siste..Tror vi kanskje ender på den.

Skrevet

Vi skal vel og merke ikke gifte oss i kirken, men vi har bestemt at vi skal ha solosang, en venninne akk. av piano. Hun skal synge Edvard Grieg; Jeg elsker deg.

Den syns vi er så vakker, og stemningsfull.

:hjerter: syns den er kjempe romantisk, og tror at den kan gi den rette stemning på den store dagen...

Skrevet

"Up where we belong" og "come what may" :)

Skrevet
Vi er litt usikre. Har tenkt litt på Fields of gold i det siste..Tror vi kanskje ender på den.

Ja! Samme her. Fields of gold er fantastisk nydelig. Har dere hørt Eva Cassidy sin tolkning? Den er også utrolig nydelig.

Ellers har vi Hellbillies (!) med Den finast' e veit som alternativ. OG Rufus Wainwright med Hallelujah... vi har mange egentlig :)

Skrevet

"Fields of gold" er flott...og "Mitt hjerte er ditt" er jo veldig treffende!

Vi skal ha "You raise me up" (Josh Groban), sunget av ei venninne!!! :wink:

Gleeeeeeeeder meg! :hjerter: Den er jo bare sååå nydelig!

Skrevet

Nei, vi skal ikke ha en eneste salme i vielsen.

Et par av de sangene vi skal bruke er Lou Reeds 'a perfect day' og To Rustne Herrers 'en helt vanlig kveld'. Tekster som sier mye om livet og hverdagen uten å være for svulstige og voldsomme :)

Skrevet

Vi skal ha en klassisk fiolinist som solist i kirken, sammen med orgelet. Altså instrumental musikk. Det ene solostykket blir Vaaren av Grieg, det andre har vi ikke bestemt oss for ennå, men Ave Maria er et alternativ.

Hun skal synge Edvard Grieg; Jeg elsker deg.

Den syns vi er så vakker, og stemningsfull.

:hjerter: syns den er kjempe romantisk, og tror at den kan gi den rette stemning på den store dagen...

Har du teksten til denne? Er det evt noe sted man kan finne/høre denne på nett?

Skrevet

Vi skal synge Cat Stevens; Morning has broken, i tillegg til en salme, (den er bare nyyyyyyyydelig!) og så skal ei vi kjenner synge You've got a friend med Carol King :)

Gjest Brud2005
Skrevet
"Fields of gold" er flott...og "Mitt hjerte er ditt" er jo veldig treffende!

Vi skal ha "You raise me up" (Josh Groban), sunget av ei venninne!!!  :wink:  

Gleeeeeeeeder meg! :hjerter: Den er jo bare sååå nydelig!

joho! Det gleder jeg meg til å høre, Vic, når jeg er i kirken på "nedtrappingen"! :klem:

Skrevet

Vi hadde "No one like you" og "O mio babbino caro". Begge er på den lyseblå cd'en til Sarah Brightman. Tror den heter Timeless eller noe sånn. Den siste sangen finnes jo forresten på flere cd'er, selvfølgelig. :wink:

Skrevet
Nei, vi skal ikke ha en eneste salme i vielsen.

:)

Trodde man MÅ ha salmer , jeg.....

Gjest Betty Boop
Skrevet
Vi skal synge Cat Stevens; Morning has broken' date=' i tillegg til en salme, (den er bare nyyyyyyyydelig!) og så skal ei vi kjenner synge You've got a friend med Carol King :)[/quote']

Morning Has Broken er vel strengt tatt en salme!

Skrevet

I tillegg til salmene No livnar det i lundar og Deilig er jorden skal vi ha One hand, One heart fra West Side story som solo-nummer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...