Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 12. mars 2019 #21 Skrevet 12. mars 2019 Så grusomt. Er så glad for at du oppdaget det slik at katten ikke må gå gjennom det samme flere ganger. Så snille dere er som tok den inn i huset, og bra den har roet seg fra den verste skrekken. Dere er gode. Jeg ville faktisk anmeldt til politiet uansett. Slike mennesker fortjener fengselsstraff. Makan
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #22 Skrevet 12. mars 2019 Men katten må jo på do. Du har vel ikke dokasse med kattesand inne? Da må du jo slippe den ut igjen. Da kan den jo gå hjem igjen, eller enda verre; stikke av og bli borte. Anonymkode: d515a...962 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #23 Skrevet 12. mars 2019 En ting jeg reagerer på her: Hvorfor skriver du flere ganger at du må "vente til mannen din kommer"? Deretter skriver du at når "mannen" kom hjem, mente han at det ikke skulle anmeldes. Veldig merkelig. Hvorfor er du så opptatt av hva "mannen" mener? Anmeld! Drit i hva han sier. Forøvrig er er det fint at katten nå har det bra. Anonymkode: 042d5...284 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #24 Skrevet 12. mars 2019 38 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Så grusomt. Er så glad for at du oppdaget det slik at katten ikke må gå gjennom det samme flere ganger. Så snille dere er som tok den inn i huset, og bra den har roet seg fra den verste skrekken. Dere er gode. Jeg ville faktisk anmeldt til politiet uansett. Slike mennesker fortjener fengselsstraff. Makan Ja jeg er veldig glad for at jeg kom hjem akkuratt da jeg gjorde så jeg fikk det med meg. Takk ❤ Vi kommer ikke til å politianmelde det nå når vi har en avtale. Jeg tviler dessverre også på at de hadde fått straff, de hadde vik bare nektet og saken ble henlagt. Men om de skaffer seg et dyr så vi ser det blir det anmeldelse samme dag eller dagen etter. 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men katten må jo på do. Du har vel ikke dokasse med kattesand inne? Da må du jo slippe den ut igjen. Da kan den jo gå hjem igjen, eller enda verre; stikke av og bli borte. Anonymkode: d515a...962 Jeg har vært på Europris å kjøpt kattedo og kattesand, samt vann og matskål og mat både tørrfôr og våtfor. Så katten blir ikke slippet ut på en god stund så den nå skal vite at det er her den skal bo og ikke hos naboen. 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: En ting jeg reagerer på her: Hvorfor skriver du flere ganger at du må "vente til mannen din kommer"? Deretter skriver du at når "mannen" kom hjem, mente han at det ikke skulle anmeldes. Veldig merkelig. Hvorfor er du så opptatt av hva "mannen" mener? Anmeld! Drit i hva han sier. Forøvrig er er det fint at katten nå har det bra. Anonymkode: 042d5...284 Jeg kan ikke bare ta avgjørelser uten at jeg har snakket med mannen min om det, han var ogsp direkte på å anmelde men så fikk han en idé om at han heller sier det direkte til de og at vi tar katten direkte. Hadde de nektet det ville de blitt anmeldt eller at vi kontaktet mattilsynet, jeg er enig i og tror at dette var den beste løsningen som kunne skje. Jeg tror ikke en anmeldelse hadde gitt noe resultat, tror dessverre den ville blitt henlagt på bevisets stilling da kun jeg var vitne. Så jeg og mannen var helt enige på begynnelsen om at vi skulle anmelde, det kom sikkert litt dumt ut fra meg på akkuratt det på forrige svar. Anonymkode: 0ff37...fba
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #25 Skrevet 13. mars 2019 5 hours ago, AnonymBruker said: Ja jeg er veldig glad for at jeg kom hjem akkuratt da jeg gjorde så jeg fikk det med meg. Takk ❤ Vi kommer ikke til å politianmelde det nå når vi har en avtale. Jeg tviler dessverre også på at de hadde fått straff, de hadde vik bare nektet og saken ble henlagt. Men om de skaffer seg et dyr så vi ser det blir det anmeldelse samme dag eller dagen etter. Jeg har vært på Europris å kjøpt kattedo og kattesand, samt vann og matskål og mat både tørrfôr og våtfor. Så katten blir ikke slippet ut på en god stund så den nå skal vite at det er her den skal bo og ikke hos naboen. Jeg kan ikke bare ta avgjørelser uten at jeg har snakket med mannen min om det, han var ogsp direkte på å anmelde men så fikk han en idé om at han heller sier det direkte til de og at vi tar katten direkte. Hadde de nektet det ville de blitt anmeldt eller at vi kontaktet mattilsynet, jeg er enig i og tror at dette var den beste løsningen som kunne skje. Jeg tror ikke en anmeldelse hadde gitt noe resultat, tror dessverre den ville blitt henlagt på bevisets stilling da kun jeg var vitne. Så jeg og mannen var helt enige på begynnelsen om at vi skulle anmelde, det kom sikkert litt dumt ut fra meg på akkuratt det på forrige svar. Anonymkode: 0ff37...fba Ehm...så dette hadde blitt henlagt, men du vil anmelde at noen skaffer seg dyr..? Anonymkode: 7c203...c44 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #26 Skrevet 13. mars 2019 Dere skal anmelde om de får seg dyr igjen? Dere er med på å la sånne folk holde på. Det der er bare feigt. Anonymkode: 955c8...7be
Clefable Skrevet 13. mars 2019 #27 Skrevet 13. mars 2019 TS, vær så snill og anmeld dem. Det verste som kan skje er at det blir henlagt, men det er viktig at man forstår alvoret av slik mishandling av dyr. Politiet registrerer jo også alt av saker, og jo flere saker, jo mer er det mulig å få i budsjett for å håndtere dem. Det er viktig å sette slikt på agendaen, siden mishandling av dyr dessverre så ofte blir oversett. Ellers kjempebra av deg at du tar deg av katten. 1
Kittykat Skrevet 13. mars 2019 #28 Skrevet 13. mars 2019 Jeg hadde anmeldt dem, uten tvil. Hvem vet hva de har gjort med tidligere kjæledyr, hvis de har hatt andre før, vel og merke.... Disse dyremishandlerne fortjener å bli straffet og aldri mer få lov til å ha kjæledyr. Så ja, jeg synes du skal anmelde dette. Det er det eneste riktige her. Du ble vitne til at en forsvarsløs katt ble holdt i nakkeskinnet, slått i hodet og kastet ut i hagen! Hadde jeg vært vitne til noe sånt, så hadde jeg klikket i vinkel og neppe klart å kontrollert meg selv 🤬 Da hadde det vært meg som hadde havnet i fengsel for å si det sånn.... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå