AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #1 Skrevet 12. mars 2019 Jeg tar denne anonym da jeg ikke vil bruke mitt nicknavn om noen her inne kjenner meg. Idag når jeg kom hjem fra jobb hørte jeg et forferdelig rabalder og kjefting hos naboen, trodde paret kranglet med hverandre men så gikk døren opp og katten i huset ble bært i nakkeskinnet og slått hardt i hodet og ble kastet flere meter ut i hagen. Jeg ble så sjokkert så jeg ikke trodde det jeg så, trodde rett og slett at jeg drømte det jeg så. Katten ble selvfølgelig livredd og løp rett over til en annen nabo og under en busk. Det er en snill og trofast katt som ofte har vært utenfor hos oss å fått kos mange ganger. Jeg fulgte godt med utenfor tiden etter og så katten i veien, jeg puset da på den men katten var såklart veldig redd og skremt men heldigvis klarte jeg å få den til meg så nå er den inne hos oss. Den er utrolig redd og kryper omtrent bortover når den går, trist å se hvordan katten nå har det, at noen klarer å gjøre slik mot dyr forstår jeg ikke. Heldigvis at jeg sluttet tidlig på jobb så jeg kom akkuratt hjem når det skjedde så jeg så hva som ble gjort, og at jeg nå kan hjelpe katten, vil absolutt ikke at den skal tilbake dit igjen. Mannen min kommer snart hjem fra jobb så jeg får høre med han hva vi skal gjøre med saken, jeg vil kontakte dyrebeskyttelsen om dette, for det som ble gjort er langt over akseptabel oppførsel. Men jeg er redd for hva som kan skje med naboforholdet om jeg kontakter dyrebeskyttelsen, ikke før at jeg vil snakke med de osv men redd for om de kan gjøre hevn på noe, for slike som gjør slik med dyr kan gjøre alt mulig 😟 De hadde også klippet værhårene til katten, om de har gjort det idag eller tidligere vet jeg ikke. Jeg blir så lei meg når jeg tenker på alt denne katten muligens har gått igjennom før det jeg så idag, stakkars stakkars katt 😰 Anonymkode: 0ff37...fba 2
Badesåpe Skrevet 12. mars 2019 #2 Skrevet 12. mars 2019 Dyrebeskyttelsen kan ikke gjøre noe. Anmeld til politiet og ikke la katten gå tilbake dit..! 10
solmåneogstjerner Skrevet 12. mars 2019 #3 Skrevet 12. mars 2019 Ring mattilsynet, ikke dyrebeskyttelsen. Mattilsynet fungerer som et slags dyrepoliti. De har makt til å ta med dyret, og gi straff i form av bøter. Dyrebeskyttelsen er en privat organisasjon som ikke har noe fullmakt. Veldig bra at du følger med! 8
boblevann Skrevet 12. mars 2019 #4 Skrevet 12. mars 2019 Meld til mattilsynet (det kan også gjøres anonymt). Tror jeg rett og slett hadde stjålet katten altså. Enten hatt den hos meg eller levert den inn til dyrebeskyttelsen eller andre organisasjoner. Sikkert ikke lov, men jeg hadde aldri levert pusen tilbake. 7
Kontormus Skrevet 12. mars 2019 #5 Skrevet 12. mars 2019 Det kan hende Dyrebeskyttelsen, eller en annen organisasjon nær deg vil Politianmelde hvis du kvier deg. De kan også legge beslag i katten på bakgrunn i mishandel 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #6 Skrevet 12. mars 2019 4 minutter siden, Badesåpe skrev: Dyrebeskyttelsen kan ikke gjøre noe. Anmeld til politiet og ikke la katten gå tilbake dit..! Trodde det var de jeg skulle melde fra til, takk for info. Å slippe ut katten herfra er totalt uaktuelt, men venter til mannen min kommer så hører jeg med han hvem vi bør kontakte. 2 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Ring mattilsynet, ikke dyrebeskyttelsen. Mattilsynet fungerer som et slags dyrepoliti. De har makt til å ta med dyret, og gi straff i form av bøter. Dyrebeskyttelsen er en privat organisasjon som ikke har noe fullmakt. Veldig bra at du følger med! Takk for info. Heldigvis at jeg kom akkuratt da dette skjedde så jeg fikk sett det og redder en katt fra terror. 1 minutt siden, boblevann skrev: Meld til mattilsynet (det kan også gjøres anonymt). Tror jeg rett og slett hadde stjålet katten altså. Enten hatt den hos meg eller levert den inn til dyrebeskyttelsen eller andre organisasjoner. Sikkert ikke lov, men jeg hadde aldri levert pusen tilbake. Takk for info. Ja noe gjør jeg, den slippes ikke ut døren her uten at mattilsynet eller politiet henter den, katten skal aldri tilbake til de. Anonymkode: 0ff37...fba 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #7 Skrevet 12. mars 2019 7 minutter siden, Kontormus skrev: Det kan hende Dyrebeskyttelsen, eller en annen organisasjon nær deg vil Politianmelde hvis du kvier deg. De kan også legge beslag i katten på bakgrunn i mishandel Jeg får høre med mannen min når han kommer fra jobb om hva vi gjør. Men det som er helt sikkert er at den katten ikke skal slippes herfra uten at den er i trygge hender. Anonymkode: 0ff37...fba
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #8 Skrevet 12. mars 2019 Fy faen 😡😡😡 At det går an!! Hadde det vært meg, ville jeg tatt katten, og holdt den inne hos meg til jeg fant en løsning. Jeg hadde også skjelt ut naboene og spurt hva i helvete feiler dem. Hadde gitt faen, jeg vil ikke ha et godt forhold til, eller snakke til, slike personer uansett. Hadde ikke sagt hei til slike dyremishandlere. Det er vel ikke så mye de kan gjøre mot deg? Kaste egg på vinduet ditt? Jeg tipper at de bare kommer til å overse deg, eller noe slikt. Stakkar, stakkar pus. Anonymkode: d4742...026 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #9 Skrevet 12. mars 2019 Dessverre er katter mindre verdt enn hunder når det gjelder slike saker. Ring Mattilsynet, og ta vare på katten så lenge. Anonymkode: aef61...1d3 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #10 Skrevet 12. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fy faen 😡😡😡 At det går an!! Hadde det vært meg, ville jeg tatt katten, og holdt den inne hos meg til jeg fant en løsning. Jeg hadde også skjelt ut naboene og spurt hva i helvete feiler dem. Hadde gitt faen, jeg vil ikke ha et godt forhold til, eller snakke til, slike personer uansett. Hadde ikke sagt hei til slike dyremishandlere. Det er vel ikke så mye de kan gjøre mot deg? Kaste egg på vinduet ditt? Jeg tipper at de bare kommer til å overse deg, eller noe slikt. Stakkar, stakkar pus. Anonymkode: d4742...026 Eh, jo det er mye de kan gjøre, brenne ned huset, knuse vinduer, og banke opp ts eller andre i familien, så nei ts ikke konforter de og snakk om det. Gjør alt det andre også holder du deg unna de, og de holder seg unna deg,. Anonymkode: 8fd8b...308 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #11 Skrevet 12. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Eh, jo det er mye de kan gjøre, brenne ned huset, knuse vinduer, og banke opp ts eller andre i familien, så nei ts ikke konforter de og snakk om det. Gjør alt det andre også holder du deg unna de, og de holder seg unna deg,. Anonymkode: 8fd8b...308 Man er jammen paranoid hvis man tror at folk vil finne på å gjøre dette hvis man ringer Mattilsynet og får katten til et trygt sted. Anonymkode: d4742...026 3
boblevann Skrevet 12. mars 2019 #12 Skrevet 12. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Man er jammen paranoid hvis man tror at folk vil finne på å gjøre dette hvis man ringer Mattilsynet og får katten til et trygt sted. Anonymkode: d4742...026 Mye rare folk der ute, så helt utenkelig er det ikke. Er de i stand til å bevisst mishandle et dyr kan de fint gjøre andre ting også. 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #13 Skrevet 12. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Man er jammen paranoid hvis man tror at folk vil finne på å gjøre dette hvis man ringer Mattilsynet og får katten til et trygt sted. Anonymkode: d4742...026 Det var min første tanke også. For en katt de ikke bryr seg om, liksom.... Anonymkode: f771e...c0e
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #14 Skrevet 12. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Man er jammen paranoid hvis man tror at folk vil finne på å gjøre dette hvis man ringer Mattilsynet og får katten til et trygt sted. Anonymkode: d4742...026 Ja, du har helt rett, man ser det i nyhetene, og i blogger og snakk med andre folk som opplever å bli voldtatt, blind vold ol. Kjempe paranoid å ta forbehøld at man ikke vet hva et annet menneske kunne finne på- Jeg klarer ikke å forstå hvorfor et menneske vil mishandle dyr, mishandle mennesker, men de finnes, naivt å tro noe annet, Anonymkode: 8fd8b...308 1
Gjest Warrior Skrevet 12. mars 2019 #15 Skrevet 12. mars 2019 Gi faen i naboforholdet. Anmeld svina! Drittsekker som er stygg med dyr vil du ikke ha et godt forhold til og de skal ikke få være voldelig uten å bli straffet for det.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #16 Skrevet 12. mars 2019 Ring de du må, ikke konfroter, spør de deg så svar naivt at du ikke visste det var deres katt ol, eller at det var ikke du som ringte, et eller annet troverdig forklaring så du og familien ikke kommer i bråk. Anonymkode: 8fd8b...308
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #17 Skrevet 12. mars 2019 10 minutter siden, boblevann skrev: Mye rare folk der ute, så helt utenkelig er det ikke. Er de i stand til å bevisst mishandle et dyr kan de fint gjøre andre ting også. Det er sant, men sjansen er så ekstremt liten. Jeg er selvsagt redd for at noe lignende kan skje meg en dag, men jeg kan bli gal i hodet hvis jeg går rundt og tenker på det. Å mishandle et dyr - som man sannsynligvis ikke blir straffet for (er vel veldig sjelden at folk faktisk får en bot. Boten er i de fleste tilfeller en symbolsk sum, i mine øyne) - er ikke det samme som et menneske (hvor man risikerer å havne i fengsel). Jeg tviler veldig sterkt på at naboene kommer til å gjøre noe mot TS - de blir sikkert sure, men det får de bare være. Jeg trekker meg tilbake, JEG ville helt sikkert skjelt de ut i rent raseri, jeg blir så forbannet på dyremishandlere. Men TS må gjøre det h*n er komfortabel med, men jeg synes det riktige å gjøre er i alle fall å ringe anonymt til noen som kan få katten vekk fra disse drittfolka! Anonymkode: d4742...026 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #18 Skrevet 12. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er sant, men sjansen er så ekstremt liten. Jeg er selvsagt redd for at noe lignende kan skje meg en dag, men jeg kan bli gal i hodet hvis jeg går rundt og tenker på det. Å mishandle et dyr - som man sannsynligvis ikke blir straffet for (er vel veldig sjelden at folk faktisk får en bot. Boten er i de fleste tilfeller en symbolsk sum, i mine øyne) - er ikke det samme som et menneske (hvor man risikerer å havne i fengsel). Jeg tviler veldig sterkt på at naboene kommer til å gjøre noe mot TS - de blir sikkert sure, men det får de bare være. Jeg trekker meg tilbake, JEG ville helt sikkert skjelt de ut i rent raseri, jeg blir så forbannet på dyremishandlere. Men TS må gjøre det h*n er komfortabel med, men jeg synes det riktige å gjøre er i alle fall å ringe anonymt til noen som kan få katten vekk fra disse drittfolka! Anonymkode: d4742...026 Nei, det er ikke en liten sjanse. Det er en stor sjanse for at disse folkene kan finne på noe. Ingen friske mennesker gjør noe slikt. Anonymkode: 8fd8b...308
Katten Skrevet 12. mars 2019 #19 Skrevet 12. mars 2019 Fysj!!! Bra det finnes mennesker som deg ts. Hold katten inne til den kan flyttes til noen andre snille mennesker, og anmeld de til politiet. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #20 Skrevet 12. mars 2019 Nå har min mann vært å snakket med naboene, han ble fly forbannet når han hørte hva de hadde gjort. Han sa direkte til de at slik er totalt uaktuelt å gjøre å at katten nå er hjemme hos oss så de slipper å eventuelt se etter den om en stund. Han sa at vi ikke skal anmelde de hverken til politiet eller mattilsynet så lenge de ikke skaffer seg en ny katt eller et annet dyr i fremtiden. De godtok det utrolig nok å forklarte at katten ikke hører på det de sier og aldri vil lære. Katten er 2 år fikk vi greie på, så det var grrit å få vite. Vi har litt lyst å beholde katten selv for vi har hatt lyst på en katt en god stund men pga at katten er vandt å være hos naboen bor nok vi altfor nærme til å kunne beholde katten, men vi får se. Katten har de uansett sakt fra seg så den skal og kan ikke komme dit igjen, men jeg har søsken som har små barn som også ønsker seg en katt, så det kommer til å løse seg. Må også presisere at jeg ikke vil ha et godt naboforhold med å være venner osv, men godt nok til å ikke hate hverandre å risikere ødelagte eiendeler osv. Men snakke sammen så mye kommer vi så absolutt ikke til å gjøre, men vi kommer til å følge godt med på de så de ikke får skaffet seg dyr og terrorisert de i fremtiden. Var kanskje ikke helt riktig av oss å gjøre dette på denne måten, men følte det var minst risiko for hevn enn om mattilsynet eller politiet dukket opp på døren demmes. Det viktigste for meg er at katten skal få et godt liv i fremtiden og forhåpentligvis kommer den seg over det ondskapsfulle som har skjedd med den å at den til slutt skal glemme alt de onde den har vært utsatt for. Det eneste jeg tenker på å er litt redd for er at disse naboene bare sa dette for så å anmelde oss for å stjele deres katt. Da kan vel muligens vi få straff for dette da vi ikke har noen beviser for at de sa fra seg katten? Vi tenkte dessverre ikke på å sette på lydopptak på telefonen osv da vi var så sinte, men vi håper det skal gå fint. Katten ligger nå på fanget til mannen å maler og ser ut til å kose seg bra og har kommet over den verste skrekken. Anonymkode: 0ff37...fba 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå