Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Har noen spørsmål ved ivf. Når dere har betalt for en runde og det blir flere som havner på frys - må dere da betale en like stor sum som for første forsøk for å sette de inn? Jeg skjønner ikke dette helt. Eller er det en mindre sum en betaler når man tar fra de på frys? 

Er det smertefult å ta ut egg samt å sette de inn igjen? 
Hvor mange forsøk måtte du igjennom for å få spiren til å sitte? 
Og er det noen her som har solskinnshistorier ifra Spiren Fertilitetsklinikk? 

På forhånd takk fra ei som sparer til IVF forsøk. :-) 

Anonymkode: 57343...128

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Disse tingene står på prislistene på nett :) 

Jeg har kjøpt en 3pakke på en annen klinikk, og betaler ekstra for det som kommer utenom (evt ICSI eller annet). 

For min del var det uaktuelt å vurdere enkeltforsøk, det blir ganske urealistisk om man ikke allerede har noen bak seg og av den grunn vil avgrense.

Uttak varierer, mens innsett kjenner man knapt.

Jeg har født barn, og vil si at uttak er som tja.....ganske mye mindre i smerteskala, men jeg gleder meg jo ikke akkurat. Dog varer det jo veldig kort.

Anonymkode: 05fde...d1e

Skrevet
På 12.3.2019 den 15.07, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Har noen spørsmål ved ivf. Når dere har betalt for en runde og det blir flere som havner på frys - må dere da betale en like stor sum som for første forsøk for å sette de inn? Jeg skjønner ikke dette helt. Eller er det en mindre sum en betaler når man tar fra de på frys? 

Er det smertefult å ta ut egg samt å sette de inn igjen? 
Hvor mange forsøk måtte du igjennom for å få spiren til å sitte? 
Og er det noen her som har solskinnshistorier ifra Spiren Fertilitetsklinikk? 

På forhånd takk fra ei som sparer til IVF forsøk. :-) 

Hei, 

Vi betalte for enkeltforsøk med IVF etter to misslykkede forsøk med inseminasjon. Fikk ut 14 egg, 9 ble befruktet og hele 6 av de ble til perfekte blastocyst ❤️ 

Uttaket gjorde ikke veldig vondt under selve prosessen, pga fin mix av smertestillende som jeg fikk både før og under uttaket 🙌🏼 De er veldig Okey med hvor mye smertelindring DU trenger... 

Vondt på ettermiddagen og dagen etterpå men helt overkommelig ☺️ 

Fikk satt inn ett blasto (kjente ingen ting av den prosessen) og har 5 på frys, betaler ca 1000,- i året for dette.. Vi har nå en veldig aktiv ettårig (Så ja, det gikk på første forsøk ❤️) så har ikke tenkt så mye på søskenforsøk ennå, men koster ca 10.000,- for å få satt inn et nytt egg i naturlig syklus. 

Og dette er en solskinnshistorie fra Spiren 🌱🌱💞  

Jeg ønsker deg masse lykke til og kan virkelig love deg at du er i de beste hender til den fantastiske gjengen nede på Spiren!!! 

AnonymBruker
Skrevet
På 14.3.2019 den 0.30, DrømmenOmEnBaby skrev:

Hei, 

Vi betalte for enkeltforsøk med IVF etter to misslykkede forsøk med inseminasjon. Fikk ut 14 egg, 9 ble befruktet og hele 6 av de ble til perfekte blastocyst ❤️ 

Uttaket gjorde ikke veldig vondt under selve prosessen, pga fin mix av smertestillende som jeg fikk både før og under uttaket 🙌🏼 De er veldig Okey med hvor mye smertelindring DU trenger... 

Vondt på ettermiddagen og dagen etterpå men helt overkommelig ☺️ 

Fikk satt inn ett blasto (kjente ingen ting av den prosessen) og har 5 på frys, betaler ca 1000,- i året for dette.. Vi har nå en veldig aktiv ettårig (Så ja, det gikk på første forsøk ❤️) så har ikke tenkt så mye på søskenforsøk ennå, men koster ca 10.000,- for å få satt inn et nytt egg i naturlig syklus. 

Og dette er en solskinnshistorie fra Spiren 🌱🌱💞  

Jeg ønsker deg masse lykke til og kan virkelig love deg at du er i de beste hender til den fantastiske gjengen nede på Spiren!!! 

Åååh, tusen takk for en så fin historie ❤️ Vi har vært igjennom 3 runder med inseminasjon uten hell, så sparer til IVF nå. Veldig veldig spent og håper det kan holde med en runde. 

Og tusen hjertlig takk for et fint og utdypende svar. :-) 

De på spiren er helt fantastiske - så er ikke i tvil hvem vi drar til for IVF også selv om inseminasjon ikke har fungert. Triveligere folk som er mer forståelsesfulle skal en lete lenge etter på et slikt sted tror jeg. 

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...