Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det bare meg, eller er det helt latterlig hyklersk hvordan mange kjendiser og politikere hyper miljøkrise og klimaendringer, prøver å tvinge folk til å slutte og kjøre bil til barenehage, SFO og jobb ved å kreve så mye bompenger at folk flest ikke har råd til å bruke bilen i hverdagen....Og vi blir fortalt for miljøfiendtlig det er å reise med fly, mens politikere og kjendiser og diverse andre rike, stadig vekk kjører bil og reiser på dyre reiser med fly...Også folk med god råd som ikke er kjendiser, som driver med virtue signaling på Facebook og instagram, at Trump er så fæl fordi han ikke er miljøvennlig nok etc., og så neste post er om en lang, dyr utenlandsferie de selv har vært på  -med fly, selvsagt.

Når skal folk få opp øynene for dette sinnssvake hykleriet og kvalme moralismen?

Anonymkode: d420c...a2d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Lei av å bli prata til av teslaeiere som ser ned på meg som kjører gammel bensinbil mens dem drar til New York i vinterferien og ellers tar seg all verdens helgeturer til London og gud vet hvor mens jeg ikke har reis med fly siden høsten 2011. Tror nok deres miljøavtrykk er litt større enn mitt..

Anonymkode: adf80...3ce

• Liker 1
Skrevet (endret)

Enig.

Verden (verdens ledere og politikere) brukte 14.000 milliarder norske kroner på militæret i 2017, istedenfor å investere det i miljøfremmende tiltak for å sikre at menneskene overlever som art.

Endret av Salvie
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lei av å bli prata til av teslaeiere som ser ned på meg som kjører gammel bensinbil mens dem drar til New York i vinterferien og ellers tar seg all verdens helgeturer til London og gud vet hvor mens jeg ikke har reis med fly siden høsten 2011. Tror nok deres miljøavtrykk er litt større enn mitt..

Anonymkode: adf80...3ce

Nettopp. De prøver å gi alle oss andre dårlig samvittighet mens deres eget miljøavtrykk er enormt i forhold til vanlige folk sitt. Gunhild Stordalen f.eks., som sier at vi må være mer miljøvennlige, f.eks. spise mindre kjøtt (ikke noe problem personlig, siden jeg er vegetarianer), men hun selv reiser på maaange flyreiser med privatfly hvert år (enda mer forurensende enn vanlige rutefly). 

Hvorfor får disse folkene oppmerksomhet, hvorfor skal de få lov til å late som om de er moralsk høyverdige når de er de som forurenser mest av alle? Sykt.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Salvie skrev:

Enig.

Verden (verdens ledere og politikere) brukte 14.000 milliarder norske kroner på militæret i 2017, istedenfor å investere det i miljøfremmende tiltak for å sikre at menneskene overlever som art.

Totalt bortkastede penger. Norges forsvar må legge ned våpnene innen 24 timer uansett om f.eks. Russland invaderer landet. Hele greia er latterlig. Som du sier, pengene kan heller brukes til miljøfremmende tiltak som gagner mange vanlige folk.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Alle kan bli bedre. Noen må uttale seg og mene noe på vegne av befolkningen og sette rammebetingelser og sette regler for at samfunnet skal kunne komme noen vei. Jeg skulle helst sett at politikere gjør en bedre innsats, men leter du lenge nok så kan du kritisere de fleste for valgene de tar. Jeg ser ikke noen grunn til at jeg ikke skal kunne skjerpe meg med mine forutsetninger bare fordi de som gjør en innsats politisk ikke er et forbilde. Når du leter etter argumenter på denne måten så virker det som du vil rettferdiggjøre dine dårlige miljøvalg i hverdagen på grunn av at andre gjør ting som er mye verre. Sånn kan man ikke tenke dersom man skal redde planeten, da kommer man ingen vei. Du kan kritisere hva andre gjør, men samtidig prøve å gjøre en innsats selv, uten å ha en holdning med "hvorfor skal jeg skjerpe meg når en politiker eller kjendiser ikke gjør det"? Du kan i stedet tenke at du gjør en mye bedre innsats og sette press for at kjendiser og politikere også må skjerpe seg.

Endret av missmcbeal
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Totalt bortkastede penger. Norges forsvar må legge ned våpnene innen 24 timer uansett om f.eks. Russland invaderer landet. Hele greia er latterlig. Som du sier, pengene kan heller brukes til miljøfremmende tiltak som gagner mange vanlige folk.

De største nasjonene kommer aldri til å gå til krig med hverandre uansett. "Alle" har atomvåpen og alle er fullstendig klar over at det å benytte seg av de i en verdenskrig ville vært slutten for oss alle. Derfor blir det bare en styrkekonkuranse der musklene vises frem, for ingen kommer til å slå det første slaget.

Skrevet

Du har helt rett Ts. Noe av det mest idiotiske og belærende jeg ser. Folk som forteller andre hva de bør og ikke bør, for så å gjøre det samme i mye større grad selv.

Alle bør gjøre sitt, og ihverfall ikke preke til andre før de gjør minimum det samme selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...