AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #21 Del Skrevet 12. mars 2019 Jeg var slik til jeg sluttet å røyke. Anonymkode: b920f...a3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #22 Del Skrevet 12. mars 2019 Jeg er aldri snørrete med mindre jeg er syk, kan ikke huske sist jeg snøt meg. Anonymkode: 913a1...e48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aiba Skrevet 14. mars 2019 #23 Del Skrevet 14. mars 2019 Må alltid snyte meg ved sterk mat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 14. mars 2019 #24 Del Skrevet 14. mars 2019 På 12.3.2019 den 14.17, AnonymBruker skrev: Men jeg FØLER meg jo ikke syk? Har ingen følelse av forkjølelse i kroppen liksom. Bare litt snørr og noen nys. Jeg tror ikke jeg er kronisk forkjølet egentlig. Det bare produseres mer snørr enn vanlig kanskje? Lurte på om andre har det likedan, uten å være eller føle seg syke. TS Anonymkode: 18b8a...7cd Jeg er sånn. Er riktignok allergisk (pollenallergi) men den slår bare ut om våren, som en ekstra bonus liksom. Det jeg har kommet til ved googling (som man som kjent ikke skal bedrive når det er snakk om medisinske ting) er at jeg har kronisk betent neseslimhinne. Jeg har alle symptomper, inkludert lett for å blø neseblod pga. skorpedannelse. Skorpene rives løs når jeg pusser nesa. Er visst ikke noe å gjøre med det annet enn å smøre med salve for å holde det mykt så man slipper neseblødningen i det minste. Det jeg har oppdaget er at jeg blir mye bedre dersom jeg er på ferie i varme strøk med høy luftfuktighet. Da oppfører snyteskaftet seg nesten normalt. . Som student var jeg en uke i Japan og den uka var jeg nesten kleenexfri. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #25 Del Skrevet 14. mars 2019 På 12.3.2019 den 15.30, AnonymBruker skrev: Om det blåser eller er litt kaldt ute så renner nesen ned en gang!!! Og ikke bare litt heller. Jeg forstår ikke hva det er! Det er så dritt irriterende fordi det renner blankt vannete snått nedover nesen 24/7. Det skjer når jeg er ute. Kun da. Jeg tror jeg har kulde allergi. Halsen tetter seg av kald drikke og får mye slim. Og hendene mine er ubrukelig om det er litt kaldt ute. De stivere helt til. Kanskje det er kukdeallergi som gjør det med nesen min og. Gjør det det på deg inne? Har noen opplevd dette jeg beskriver foresten?? Jeg har ikke påvist kulde allergi. Jeg har bare settet sammen brikkene selv egentlig. Kan legen teste om jeg har kilde allergi? Anonymkode: b62cb...aa3 Har det sånn jeg også. Kleenex er like nødvendig som mobil og lommebok hvis jeg skal noe. Blir gal av det blanke snørret som størkner som hvit skorpe nederst i neseboret hvis jeg ikke snyter/tørker kontinuerlig. Ikke påvist kuldeallergi, men ikke testet heller (visste knapt at det var en ting.) Er forøvrig allergisk mot pels, aner ikke om det er noen sammenheng. Anonymkode: edd0c...299 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #26 Del Skrevet 14. mars 2019 På 12.3.2019 den 21.27, AnonymBruker skrev: Jeg var slik til jeg sluttet å røyke. Anonymkode: b920f...a3a Jeg sluttet å røyke for mange år siden, så det er nok ikke det. I tillegg var jeg tett før jeg begynte å røyke også, i barneårene. Men det høres ut som "vasomotorisk rhinitt", for det stemte så utrolig bra når jeg leste om det. Er uansett så vant til å ha det sånn, det er liksom normalen for meg, så jeg tenker egentlig ikke noe over det i hverdagen. Det er bare sånn jeg er, liksom. TS Anonymkode: 18b8a...7cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #27 Del Skrevet 14. mars 2019 På 12.3.2019 den 21.23, missmcbeal skrev: Jeg las forresten en sak om en dame her i Norge som var konstant plaget av kronisk bihulebetennelse, mange år senere fikk hun endelig kommet seg til en spesialist som fant et gammelt kreklingbær eller hva det var i nesen hennes. Når hun fikk fjernet det så forsvant alle plagene. Så kanskje vi alle egentlig har et fremmedlegeme liggende i nesen en plass. Ser for meg at det ligger en liten perle der fra da jeg var liten og var litt uforsiktig Takk for innspill. Men hadde jeg hatt noe fremmedlegeme i nesa, hadde jo snørret vært grønt (som i infeksjoner). Og dette fremmedlegemet hadde nok blitt oppdaget tidligere, da jeg har hatt flere røntgenundersøkelser av nesa i forbindelse med infeksjoner. Hadde en periode for noen år siden da jeg var syk støtt og gikk mye på pencillin og antibiotika. Alltid luftveisinfeksjoner (lunger, nese, hals). Men det har ikke plaget meg på flere år. Nå er det bare det evinnelige blanke, tynne snørret. Går og snufser som en gal på gata nå når det er kaldt ute, for da renner det hele tiden. Kan jo ikke gå med lommetørkle/Kleenex oppi nesa hele veien heller. TS Anonymkode: 18b8a...7cd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #28 Del Skrevet 14. mars 2019 Jeg går og snyter meg flere ganger daglig, nyser ett par ganger om dagen kanskje - året rundt. Har tenkt at det er normalt for meg. Er omtrent aldri tett i nesa. Bare hvis jeg har brygga på meg en forskjølelse(som er lenge siden nå). Anonymkode: 4b42d...395 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #29 Del Skrevet 14. mars 2019 Jeg vet ikke hva som er sykelig eller ei, men jeg har en del kollegaer som nyser og snyter seg gjennom hele arbeidsdagen. Selv er jeg bare tett i nesen ved forkjølelse, og nyser sikkert ikke mer en en gang i mnd eller to, om jeg tenker meg om. Anonymkode: 79208...852 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #30 Del Skrevet 14. mars 2019 Jeg og! ! Aah trodde jeg var alene. Det begynte i begynnelsen av 20årene. Ingen påviste allergier. Jeg nyser og nyser og nyser og nyser. Så begynner det å renne, så nyser jeg av dét óg. Har alltid lommetørkle i vesken eller jakken, for det kan FOSSE ut vann på noen sekunder hvis det oppstår en kløe/river i nesen. Har vært hos fastlege, ØNH-lege, tatt mr av bihulene... Det er så grusomt!! På jobb er jeg i kontakt med personer hele tiden og jeg kan ikke bare diskré snyte meg når jeg bruker hendene til å støtte eldre folk... Har begynt å heve hodet opp mot taket liksom for at tyngdekraften skal føre bihulejuicen ned i halsen istedenfor ut i ansiktet mitt.. for en problemstilling 😅 Jeg har en far som når han først begynner å nyse, så nyser han konstant, og mer brutalt for hvert nys fram til han snyter seg. (En underholdene prosess for oss andre, det tar han jo gjerne en stund før han orker å gå for å snyte seg.) Men så er han ferdig med nysingen idét han har snytt seg. Men jeg ? Jeg nyser like ofte iløpet av en dag, som jeg feks. Klør meg. Spredt utover dagen - og på det verste er det sikkert snakk om desiliter blankt væske fra bihulene. Enkelte dager er så plagsomme at jeg likestiller det med å ha migrene; totalt hemmende. Nesen min er rød og sår, og det hindrer meg mentalt å hele tiden være redd for "uhell". Har resept på en nesespray som faktisk fungerer til en viss grad. Hadde jeg bare husket å ta den hver eneste dag.. Men det gjør jeg ikke. Og når jeg plutselig kommer på at det har gått noen dager siden jeg brukte den - så går det alltid mange dager med forverrede symptomer før den reduserer de... Så kvir meg alltid til den uken hvor jeg må venne nesen til sprayen igjen, for det er så fælt fra før av. MEN! Jeg har merket at det er enkelte ting som alltid framprovoserer nysing hos meg. (Sånn. I tillegg til alle de andre nysene mine for dagen); feks kaffe! Flere ? Anonymkode: 3e6b1...9c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #31 Del Skrevet 16. mars 2019 Ab9c5: Hva heter den nesesprayen? Er helt desperat etter noe som kan hjelpe. Er så hemmet av dette, tør ikke spise middag med folk lenger fordi jeg synes det er så ekkelt å måtte snyte meg ved bordet flere ganger iløpet av et måltid. Pluss at jeg også alltid får mye snørr i halsen som må harkes opp. Det er så innmari flaut, og overhodet ikke sosialt akseptert med sånne problemer. Anonymkode: cda72...8ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #32 Del Skrevet 17. mars 2019 Som nevnt lenger opp: c-vitamin hjelper. Begynn med vanlig dose og øk gradvis. Det er ikke farlig å ta for store doser c-vit, men det kan gi diare, så man må venne kroppen til det. Jeg har hatt kronisk rennende nese i maaaange år og dette er eneste som hjelper. Det har vært ekstra ille ved kulde, varm/spicy mat, men det har vært ille uansett egentlig. Har alltid hatt Kleenex i lomma. Etter jeg begynte på fitline sitt optimalsett har jeg glemt å ta c-vit ved siden av, men nesa er like fin. Jeg bruker også utroligsalven i nesa ved sårdannelse, som jeg har sliti mye med. Også mye tett i nesa. Blir sikkert aldri 100 % frisk fra det, men fra å være sterkt plaget er jeg nå svært mildt plaget. Anonymkode: ebcbe...b92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #33 Del Skrevet 24. juli 2024 Løste det seg ts? Slitt med det samme i mange år Anonymkode: a1133...902 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #34 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Løste det seg ts? Slitt med det samme i mange år Anonymkode: a1133...902 Flaks at jeg tilfeldigvis så dette svaret ditt i min 5 år gamle tråd! Men nei, det har ikke løst seg. Nesen er akkurat likedan nå, fem år etterpå. Renner snørr (blankt) ofte, tett ofte, må snyte meg ofte og nyser noe hver dag. TS Anonymkode: 18b8a...7cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #35 Del Skrevet 24. juli 2024 Piller du deg i nesa? Hadde ikke jeg pillet meg i nesa, ville jeg å gått rundt og snytet meg hele tiden. Bare å svelge egoet , alle piller i nesa Anonymkode: efc0d...255 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #36 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Piller du deg i nesa? Hadde ikke jeg pillet meg i nesa, ville jeg å gått rundt og snytet meg hele tiden. Bare å svelge egoet , alle piller i nesa Anonymkode: efc0d...255 Hvis man er 5 ja Anonymkode: a1133...902 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #37 Del Skrevet 24. juli 2024 Sånn er det her også, masse helårs allergier. Konstant snufsen. Anonymkode: d1bbf...437 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå