AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #1 Del Skrevet 12. mars 2019 Det er anbefalt å fortsette amming fremfor å gi mme ved snusing. Så hvor farlig kan det da være? Det er da ikke farlig å gi mme? Anonymkode: 68833...45d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #2 Del Skrevet 12. mars 2019 Ammingen reknes som såpass mye bedre enn MME at det trumfer det aller meste. Det er bedre å ta morfin og la barnet amme, enn det er å kutte ut ammingen for å verne barne mot å få i seg opiater. Hvor farlig det er med nikotin i morsmelken vet vi ikke. Nikotin har en kompleks virkning på nervesystemet, og vi vet ikke hvordan dette påvirker spedbarn, som har et nervesystem som er i voldsom utvikling fra dag til dag. Hvis man kan, så prøv å innta nikotinet lengst mulig vekk fra ammetidspunktet, men hvis man ikke kan, så gir man bryst uansett. Anonymkode: 9dd53...e14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvie Skrevet 12. mars 2019 #3 Del Skrevet 12. mars 2019 Du kan lese om det her: https://ammehjelpen.no/artikkel/33/Royking-og-snus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 12. mars 2019 #4 Del Skrevet 12. mars 2019 Det er jo ikke farlig, med mindre du samsover med barnet. Det er jo nettopp derfor anbefalingen er slik, fordi det ikke er farlig. Men det er mindre optimalt enn å IKKE snuse og likevel amme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotYou Skrevet 12. mars 2019 #5 Del Skrevet 12. mars 2019 Alle med vettet i behold tar seg sammen nok til å unngå røyk og snus i både svangerskap og ammeperiode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #6 Del Skrevet 12. mars 2019 2 minutter siden, NotYou skrev: Alle med vettet i behold tar seg sammen nok til å unngå røyk og snus i både svangerskap og ammeperiode. Hei, flott om du kan svare på innlegget. Dine syn på dette er totalt irrelevant. Anonymkode: 68833...45d 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvie Skrevet 12. mars 2019 #7 Del Skrevet 12. mars 2019 13 minutter siden, Albbas skrev: Det er jo ikke farlig, med mindre du samsover med barnet. Det er jo nettopp derfor anbefalingen er slik, fordi det ikke er farlig. Men det er mindre optimalt enn å IKKE snuse og likevel amme. Det er høyere innhold av nikotin i morsmelken enn i kroppen til mor som snuser/røyker. Helt heldig kan vel ingen påstå at det er, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotYou Skrevet 12. mars 2019 #8 Del Skrevet 12. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: S Hei, flott om du kan svare på innlegget. Dine syn på dette er totalt irrelevant. Anonymkode: 68833...45d Du skjønner ikke at svaret mitt sier at det er farlig. Nikotin oppkonsentreres i melka, så baby får mer nikotin enn moren selv. Nikotinforgiftning er helt reelt, og ingen burde ta sjansen på dette med de minste barna. Dessuten må man skrive sånn på slike innlegg. Jeg syns det burde vært forbudt med røyking/snusing ved svangerskap og amming, og mener at samfunnet bør si i fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #9 Del Skrevet 12. mars 2019 Akkurat nå, NotYou skrev: Du skjønner ikke at svaret mitt sier at det er farlig. Nikotin oppkonsentreres i melka, så baby får mer nikotin enn moren selv. Nikotinforgiftning er helt reelt, og ingen burde ta sjansen på dette med de minste barna. Dessuten må man skrive sånn på slike innlegg. Jeg syns det burde vært forbudt med røyking/snusing ved svangerskap og amming, og mener at samfunnet bør si i fra. Og jeg er enig, men lurer på om det er noe forskning på at det er farlig. Og vi får jo i oss så mye avfallsstoffer ellers og(oster, brus, lett-produkter, passiv forurensing Osv) Det er jo nå bevist at alkohol og amming ikke er skadelig i det hele tatt, selvom vi lenge har trodd det også. Er dette også bare en hype? Anonymkode: 68833...45d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotYou Skrevet 12. mars 2019 #10 Del Skrevet 12. mars 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og jeg er enig, men lurer på om det er noe forskning på at det er farlig. Og vi får jo i oss så mye avfallsstoffer ellers og(oster, brus, lett-produkter, passiv forurensing Osv) Det er jo nå bevist at alkohol og amming ikke er skadelig i det hele tatt, selvom vi lenge har trodd det også. Er dette også bare en hype? Anonymkode: 68833...45d Salvie ga deg jo en link. Leste du der? Og hvor er forsknings som fastslår at alkohol ikke er farlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #11 Del Skrevet 12. mars 2019 3 minutter siden, NotYou skrev: Salvie ga deg jo en link. Leste du der? Og hvor er forsknings som fastslår at alkohol ikke er farlig? Jeg har lest, ja. Sjekk folkeopplysningen på NRK ang amming, der avkreftes det at noe av alkoholen kommer over i melka. Anonymkode: 68833...45d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotYou Skrevet 12. mars 2019 #12 Del Skrevet 12. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lest, ja. Sjekk folkeopplysningen på NRK ang amming, der avkreftes det at noe av alkoholen kommer over i melka. Anonymkode: 68833...45d Da kan du jo se hva som f.eks skjer om en får nikotinforgiftning. Skal sjekke det på nrk senere, men at allohol akreftes som farlig under amming ville jeg vært meget skeptisk til. Ingen bør oppfordre til å tenke at alkohol er ufarlig. Om noen år er det advarsler om hvor farlig det er igjen, og da har mange sikkert allerede tatt sjansen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #13 Del Skrevet 12. mars 2019 1 minutt siden, NotYou skrev: Da kan du jo se hva som f.eks skjer om en får nikotinforgiftning. Skal sjekke det på nrk senere, men at allohol akreftes som farlig under amming ville jeg vært meget skeptisk til. Ingen bør oppfordre til å tenke at alkohol er ufarlig. Om noen år er det advarsler om hvor farlig det er igjen, og da har mange sikkert allerede tatt sjansen. Se dokumentaren, norske leger som presenterer den. Anonymkode: 68833...45d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #14 Del Skrevet 12. mars 2019 6 minutter siden, NotYou skrev: Da kan du jo se hva som f.eks skjer om en får nikotinforgiftning. Skal sjekke det på nrk senere, men at allohol akreftes som farlig under amming ville jeg vært meget skeptisk til. Ingen bør oppfordre til å tenke at alkohol er ufarlig. Om noen år er det advarsler om hvor farlig det er igjen, og da har mange sikkert allerede tatt sjansen. Det er jo høyst logisk, alle med normal iq skjønner jo følgende: Mors promille vil være samme promille som morsmelken (samme i blod og melk). Dvs, om mor har en promille på 1, så vil morsmelken inneholde 0,1 % alkohol. Langt under hva som regnes for alkoholfritt (alkoholfritt defineres som under 0,7%). Dvs, for å få morsmelk som inneholder alkohol etter den definisjonen så må mor ha promille på 7. Med andre ord, død for lenge siden. At babyen kan reagere på liten alkoholmengde kan skje, men da er det veldig mye annet som er farlig. Mange matvarer inneholder alkohol, uten at vi holder dem unna babyer av den grunn. Har du en promille på 2, så er du rimelig dritings. Og til og med da så inneholder ikke morsmelken mer enn 0,2% alkohol. Anonymkode: 2951a...fe1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #15 Del Skrevet 12. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er jo høyst logisk, alle med normal iq skjønner jo følgende: Mors promille vil være samme promille som morsmelken (samme i blod og melk). Dvs, om mor har en promille på 1, så vil morsmelken inneholde 0,1 % alkohol. Langt under hva som regnes for alkoholfritt (alkoholfritt defineres som under 0,7%). Dvs, for å få morsmelk som inneholder alkohol etter den definisjonen så må mor ha promille på 7. Med andre ord, død for lenge siden. At babyen kan reagere på liten alkoholmengde kan skje, men da er det veldig mye annet som er farlig. Mange matvarer inneholder alkohol, uten at vi holder dem unna babyer av den grunn. Har du en promille på 2, så er du rimelig dritings. Og til og med da så inneholder ikke morsmelken mer enn 0,2% alkohol. Anonymkode: 2951a...fe1 Bra oppsummert Anonymkode: 68833...45d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #16 Del Skrevet 12. mars 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo høyst logisk, alle med normal iq skjønner jo følgende: Mors promille vil være samme promille som morsmelken (samme i blod og melk). Dvs, om mor har en promille på 1, så vil morsmelken inneholde 0,1 % alkohol. Langt under hva som regnes for alkoholfritt (alkoholfritt defineres som under 0,7%). Dvs, for å få morsmelk som inneholder alkohol etter den definisjonen så må mor ha promille på 7. Med andre ord, død for lenge siden. At babyen kan reagere på liten alkoholmengde kan skje, men da er det veldig mye annet som er farlig. Mange matvarer inneholder alkohol, uten at vi holder dem unna babyer av den grunn. Har du en promille på 2, så er du rimelig dritings. Og til og med da så inneholder ikke morsmelken mer enn 0,2% alkohol. Anonymkode: 2951a...fe1 Her var det litt rot. Du roter med prosent og promille her. 0.2 % alkohol er mye alkohol. 0.2 promille derimot er ikke så mye. Anonymkode: b0dae...209 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #17 Del Skrevet 12. mars 2019 Venninna mi, som røyker, fikk beskjed om at hvis hun tok en røyk/snus rett etter amming er det ikke så stor grad av nikotin i morsmelken, hvis hun da kun gjorde det en gang mellom hver amming. Selv sluttet jeg først å snuse når jeg lå på sykehuset rett etter fødsel, da jeg glemte det helt bort. Det er aldri for sent å slutte. Det er best med morsmelk i starten, men ikke et krav. Anonymkode: 07ff1...14c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #18 Del Skrevet 16. mars 2019 Er det virkelig SÅ forbanna vanskelig å slutte med snus eller røyk?! Anonymkode: 9b6af...c79 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå