Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Fast ansatt som helsefagarbeider. Arbeidsgiver vil at jeg skal ta videreutdanning. Det er en 2årig utdanning ved siden av jobben. Nettbasert og samlinger. Da stiger jeg 20 000 i lønn i følge tariff.

Men ærlig talt synes jeg det er for lite for å binde meg til en såpass lang utdanning. Vet ikke om jeg kanskje har gått over i annen jobb innen 2 år.

Kan jeg forsøke å forhandle lønn? Men det er slett ikke vanlig på min arbeidsplass. Er ansatt i kommunen.

Vet man er pålagt å holde seg oppdatert og tilegne seg ny kunnskap. Men så lang utdanning for 20 000 frister ikke.

Anonymkode: 3555a...547

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig for både HFA og spl. Vet om mange spl på min arbeidsplass (kommune) som har tatt videreutdanning, de har også bare steget 20.000 i lønn. Så hvor mye det nytter å diskutere lønn, tviler jeg på 😛 Men du må endelig prøve! 

Enig i at det er latterlig lavt for 2-3 år med mye stress og ekstraarbeid. 

Anonymkode: 956bf...50c

AnonymBruker
Skrevet

De ber deg jo ta utdannelsen for å sikre at de ansatte har riktig kompetanse. Ved å takke nei til dette så setter du deg selv på sidelinja på arbeidsplassen. 

Anonymkode: f1301...a9a

AnonymBruker
Skrevet

Er bare 2 av de andre helsefagarbeiderne som har videreutdanning. De mangler folk hele tiden og noen har vært ansatt i 30 år uten utdanning i det hele tatt. Så står ikke i fare for å miste jobb eller bli nedprioritert akkurat.. 

Får prøve på en liten lønnsforhandling. 

Ts.

Skrevet

Jeg ville tatt videreutdannelsen.

Når du allerede er i et lavtlønnet yrke burde 20 000 i året være relativt mye. Husk også at du vil få videre lønnsøkning etter hvert som ansienniteten stiger. 

Selv om du bytter arbeidsplass innehar du kompetansen til en evt ny arbeidsplass. 

Er du godt kjent med yrket er videreutdanning ikke så veldig stress - du "lærer" det du allerede gjør i praksis. 

Attpptil er det betalt av arbeidsplassen, som gjør at du får det gratis. 

Kunnskap takker jeg aldri nei til, spesielt når det er sponset av arbeidsplass. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Jeg ville tatt videreutdannelsen.

Når du allerede er i et lavtlønnet yrke burde 20 000 i året være relativt mye. Husk også at du vil få videre lønnsøkning etter hvert som ansienniteten stiger. 

Selv om du bytter arbeidsplass innehar du kompetansen til en evt ny arbeidsplass. 

Er du godt kjent med yrket er videreutdanning ikke så veldig stress - du "lærer" det du allerede gjør i praksis. 

Attpptil er det betalt av arbeidsplassen, som gjør at du får det gratis. 

Kunnskap takker jeg aldri nei til, spesielt når det er sponset av arbeidsplass. 

Men her er det ikke sponset av arbeidsplass. De sa jeg kunne søke fagforbundet om stipend..

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men her er det ikke sponset av arbeidsplass. De sa jeg kunne søke fagforbundet om stipend..

Da får du dekt utgifter til lesedager, fri til eksamen etc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...