Gå til innhold

Hvor ille er dette påleggsvalget?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har de siste ukene fått helt dilla på crabsticks og har spist det på rundstykke og grovt brød med litt smør, dill, persille og agurk på toppen til frokost hver dag. 

Ja, jeg og de aller fleste vet nok at crabsticks ikke inneholder krabbe, men en fiskefarse og ca 40% hvit fisk(sikkert vassild) Det er omtrent samme prosentinnhold som i en gjennomsnittlig fiskegrateng. Så hvor ille er det egentlig som pålegg? Jeg er lei ost og egg og syltetøy og ønsker ikke spise kjøttpålegg. Når jeg sjekker saltinnholdet har crabsticks 10 gram mindre salt per 100 gram enn gilde kokt skinke. Proteininnholdet er ikke supert men greit nok. Det positive er jo at det er et veldig magert produkt og fisk er jo uansett bra for en. Så hvor usunt er det å spise dette til frokost daglig? Vet det ikke er like sunt som makrell i tomat. Men det burde jo være betraktelig bedre enn servelat og skinke?

Anonymkode: f0cd1...49d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker det du ramser opp om crabsticks er bra nok. Hadde heller bekymret meg for fargestoffene og noen av de kunstige tilsetningsstoffene.

Men spise det mye i en periode, er vel ingen problem. Spise det mye alltid, ville jeg nok ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...