AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #1 Skrevet 12. mars 2019 Ønsker å ha ETT kredittkort i backup og for å samle poeng. Anonymkode: 4748f...937
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #2 Skrevet 12. mars 2019 Alle kredittkort er trygge. Brukerne derimot varierer veldig. Anonymkode: 08583...8e3 9
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #3 Skrevet 12. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle kredittkort er trygge. Brukerne derimot varierer veldig. Anonymkode: 08583...8e3 Ok - hva regnes som lav rente da ? Anonymkode: 4748f...937
Mrs Robinson Skrevet 12. mars 2019 #4 Skrevet 12. mars 2019 Alle kredittkort er trygge så lenge du betaler ned i tide. Jeg bruker ya bank og ikano visa. Er veldig fornøyd 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #5 Skrevet 12. mars 2019 Akkurat nå, Mrs Robinson skrev: Alle kredittkort er trygge så lenge du betaler ned i tide. Jeg bruker ya bank og ikano visa. Er veldig fornøyd Takk Hva regnes som lav rente ? Anonymkode: 4748f...937
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #6 Skrevet 12. mars 2019 1 minutt siden, Mrs Robinson skrev: Alle kredittkort er trygge så lenge du betaler ned i tide. Jeg bruker ya bank og ikano visa. Er veldig fornøyd Hvilke fordeler gir disse ? Anonymkode: 4748f...937
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #7 Skrevet 12. mars 2019 Jeg var lenge skeptisk til å få meg kredittkort, men nå har jeg ett fra norwegian jeg er fornøyd med så langt. Hatt det ett års tid. De har en nettbank jeg kan logge inn i og følge med på forbruket, og jeg samler poeng og får reiseforsikring om jeg betaler reisen med det. Når jeg får regning så er den bare å betale, evt, minstebeløpet. Men om du googler så får du gjerne en sånn sammenlignings oversikt over ulike kredittkort. Men siden du spør om rente; jeg tror at om jeg skulle gjort meg avhengig av å måtte vente til å betale tilbake til etter renta hadde begynt å løpe, så hadde jeg droppet kredittkort faktisk. Det kan veldig raskt komme ut av kontroll. Anonymkode: 59daa...71e 5
Million Skrevet 12. mars 2019 #8 Skrevet 12. mars 2019 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk Hva regnes som lav rente ? Anonymkode: 4748f...937 Ingen kredittkort har "lav" rente. De er dyre. Dersom du skal ha et kredittkort av den grunnen du nevner ovenfor (samle poeng), så går jo vinningen opp i spinningen om du bruker kreditten og utsetter f.eks. halve fakturaen til neste måned. Da begynner rentene å løpe, og disse "spiser jo opp" de eventuelle verdiene av poengene du har opparbeidet deg. Det som er fornuftig kredittkortbruk, er å bruke kort som gir fordeler ved det man handler (ulike kort, ulike fordeler, derfor har mange mennesker flere forskjellige kredittkort), og så betale HELE regningen når den kommer, uten å forskyve deler av beløpet til neste måned. Betaler man hele, blir det ingen renter, og da spiller det jo ingen rolle hva rentene er på det kredittkortet. Man benytter seg jo bare av kortet på en måte som gjør det gratis i bruk. Sjekk også at kortet du velger ikke har fakturagebyr (velg e-faktura) og ikke årsavgift. Sammenligning av ulike kredittkort og de beste: https://dinero.no/kredittkort/ Endret 12. mars 2019 av Million 2
Mrs Robinson Skrevet 12. mars 2019 #9 Skrevet 12. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk Hva regnes som lav rente ? Anonymkode: 4748f...937 Hva som regnes som lav rente er egentlig irrelevant, da du uansett IKKE skal ta opp kredittkort med mindre du har råd til å betale det ned i tide. De fleste kredittkort har i dag 30/45 dagers fri bruk før det må betales ned. Klarer du legge av nok penger til dette? 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvilke fordeler gir disse ? Anonymkode: 4748f...937 Hos begge er det gratis reiseforsikring om du betaler 50% med kredittkortet. Ya bank har fordeler som rullerer hver mnd: vanligvis 5/10 % cashback på elektronikk/matvarer/klær/bil etc. Eller så kan man velge 100 kr rabatt på spotify/hbo og flere strømmetjenester Ikano har fast rabatt på matbutikk og rabatt på Shell stasjoner 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #10 Skrevet 12. mars 2019 Siden du spør om rente på kredittkort, lurer jeg på om du forstår hva et kredittkort er ? Absolutt ingen burde velge kredittkort, hvis de velger utifra renten på det !! Kredittkort krever god økonomisk innsikt, og evne til å betale faktura før rentene begynner å løpe. Når det gjelder bonus, så kommer det helt an på hva som er viktig for deg. Men ettersom alle handler mat, ville jeg anbefale Ikano, som gir fast 1% rabatt på dagligvarer, pluss faste månedlige rabatter. Men først må du være sikker på at "å ha i bakhånd" ikke betyr "for å kunne bruke når jeg egentlig ikke har råd til det". Da har rabatten i kortet ingen som helst betydning, for et par dagers rente har mest sannsynlig spist opp fordelen. Anonymkode: 8055b...859 7
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #11 Skrevet 12. mars 2019 Renta skal du ikke lure så mye på TS, for det er som det blir sagt her, renta er høy uansett. Og skal du samle bonus skal du aldri pådra deg rente, Da er det jo bortkasta. Jeg har 6 eller 7 kort, jeg får mest ut av mitt Eurobonus. Anonymkode: c5a6a...0e8 4
L@dy Skrevet 12. mars 2019 #12 Skrevet 12. mars 2019 Jeg hadde rett og slett googlet kredittkort og gjort en vurdering på renter og betingelser på flere ulike kortleverandører. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #13 Skrevet 12. mars 2019 Sjekk her: https://dinero.no/kredittkort/ Anonymkode: c5a6a...0e8 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #14 Skrevet 12. mars 2019 Takk takk . Jeg spør bare om rente fordi HVIS uhellet er ute vil jeg ha det kortet m minst rente. fint m et kort som gir bonus for enten feks mat, eller samle poeng til reise. Har ikke bil og har ikke høyt forbruk:) Anonymkode: 4748f...937
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #15 Skrevet 12. mars 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk takk . Jeg spør bare om rente fordi HVIS uhellet er ute vil jeg ha det kortet m minst rente. fint m et kort som gir bonus for enten feks mat, eller samle poeng til reise. Har ikke bil og har ikke høyt forbruk:) Anonymkode: 4748f...937 Pluss reiseforsikring Anonymkode: 4748f...937
Million Skrevet 12. mars 2019 #16 Skrevet 12. mars 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk takk . Jeg spør bare om rente fordi HVIS uhellet er ute vil jeg ha det kortet m minst rente. fint m et kort som gir bonus for enten feks mat, eller samle poeng til reise. Har ikke bil og har ikke høyt forbruk:) Anonymkode: 4748f...937 Du får lese på den linken jeg og en annen har gitt deg lenger opp i tråden. Der er de ulike kortene listet opp. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #17 Skrevet 12. mars 2019 2 timer siden, Million skrev: Du får lese på den linken jeg og en annen har gitt deg lenger opp i tråden. Der er de ulike kortene listet opp. Ja tusen takk Anonymkode: 4748f...937
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #18 Skrevet 12. mars 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ønsker å ha ETT kredittkort i backup og for å samle poeng. Anonymkode: 4748f...937 Hva skal du bruke kredittkortet til? Hva er formålet? Ingen bør handle på nett uten å bruke kredittkort. Alle bør bruke kredittkort med vett og forstand, hvilket betyr betale fakturaen før rentene tar til å løpe. Hvilken bank du bruker er første vurdering. Hvilket kort banken din tilbyr, er neste vurdering. Gå inn og google beste kredittkort lav rente og se hva du får opp. Og lær deg til å gi mer info i hi om du vil ha bedre hjelp. Anonymkode: 25208...a07 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #19 Skrevet 12. mars 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk takk . Jeg spør bare om rente fordi HVIS uhellet er ute vil jeg ha det kortet m minst rente. fint m et kort som gir bonus for enten feks mat, eller samle poeng til reise. Har ikke bil og har ikke høyt forbruk:) Anonymkode: 4748f...937 Hvis uhellet er utw, så må du ha en buffer i bakhånd og ikke gamble med et kredittkort. Anonymkode: 25208...a07 2
ajarRun Skrevet 12. mars 2019 #20 Skrevet 12. mars 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Ønsker å ha ETT kredittkort i backup og for å samle poeng. Anonymkode: 4748f...937 Alle jeg har med belønning har skyhøye renter. Men betaler du hver måned spiller det ingen rolle. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå