Gå til innhold

Periodisk faste - erfaringer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid tenkt at periodisk faste, både 5:2 og 16:8 var litt sånn «syke» dietter som bare veldig overvektige gidder prøve, men en samtale med et familiemedlem som levde etter periodisk faste overbeviste meg til å prøve selv. 

Jeg har tidligere spist frokost, lunsj, middag og en liten kvelds (som regel bare en skål med frukt eller en liten yoghurt eller et par riskaker). Spiste sjelden mellommåltider, og har alltid blitt kjempesulten før hvert eneste måltid. 

Spiser nå mellom 12 og 20. 

Opplever at det er litt vanskelig å vende seg av å spise flere små måltider og har nok spist mindre enn jeg bør, som f.eks i går da det bare ble to måltider (tre knekkebrød og frukt til lunsj og en litt større middag) fordi jeg hadde et uventet ærend som varte utover spisevinduet. Turte ikke å bryte vinduet så siste måltid ble klokken 17. Jeg er i tillegg aktiv og trener som regel på kveldstid, men da rett før spisevinduet lukkes.

Så jeg håper noen her har erfaringer og kan gi meg noen tips.

Hvor stort spisevindu har dere, og hvordan fordeler dere måltidene? Hva gjør dere i helgene? Hvis jeg skal ha dette som livsstil vil jeg gjerne kunne forskyve vinduet til senere på dagen på lørdagen enn jeg gjør i ukedagene og søndag (f.eks. fra 14-15 til 22-23). Vil dette påvirket sultfølelsen de andre dagene? Evt. blir det veldig vanskelig å ikke ha det faste måltidet kl 12? Hvordan gjør dere det med trening? Jeg har tidligere forsøkt å trene på tom mage på morgenen, og det funket veldig dårlig for meg da, men det er kanskje annerledes når jeg er vant til å gå på tom mage? 

Alle erfaringer tas imot med stort takk 🙂

Anonymkode: 7dd5d...932

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et 8 timers spisevindu og starter med frokost, så lunsj etter tre timer og middag etter fem timer der igjen. Samme hver dag, såfremt det ikke er noe spesielt. Det er det å spise regelmessig som regulerer sultfølelsen. Spiser du for lite, så blir du selvfølgelig sulten. Jeg trener ikke, men hadde jeg trent, ville det ikke gjort noen forskjell. Åtte timers spisevindu er helt normalt. Det er ikke noe magisk, det er ingen portal som lukkes, spis når du vil. Man har energi selv om magen er tom.

Anonymkode: fd4cf...f6d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...