AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #1 Skrevet 12. mars 2019 Jeg er ikke på Facebook, instagram, elker snapchat, har aldri vært det, og har aldri hatt interesse for det. Jeg har kontakt med de menneskene jeg vil ha kontakt med enten ansikt til ansikt, eller via telefon, e-post eller brev, og det er nok for meg. Men det er ikke nok for andre! Veldig mange insisterer på å bruke tiden vi har sammen på å vise meg ting på mobilen. Feriebilder av mennesker jeg ikke har snakket med på 30 år, statusoppdateringer, ting de har lagt ut - jeg er ikke interessert. Jeg har sagt klart i fra hundrevis av ganger opp igjennom årene, men likevel fortsetter de å dra frem mobilen ved hver anledning for å vise meg noe. Helt ærlig tror jeg at de bruker meg som en unnskyldning for å holde seg konstant oppdaterte, at de får abstinenser når de har gått 30 minutter uten å sjekke sosiale medier. Men på den andre siden føler jeg at det er noe galt med meg, at de helst ville vært et annet sted, når de må stirre ned på mobilen de få gangene i året vi møtes. Andre som opplever det samme? Anonymkode: 2b073...039 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #2 Skrevet 12. mars 2019 Det verste er å bli oppdatert på personer du ikka har i livet ditt lenger eller bli oppdatert på personer som tydeligvis innynder seg hos din omgangskrets. Jeg har ikke facebook, snap eller messenger. Jeg har instagram men poster ingenting, og vurderer å slette den også. Altfor mye pågår via tlf nå til dags. Anonymkode: e3a5b...aa2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #3 Skrevet 12. mars 2019 Instagram virker så kjedelig Hva er poenget med Instagram? Anonymkode: 4d90a...9d5 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #4 Skrevet 12. mars 2019 jeg er ikke interessert å høre om at du ikke interesseres deg for SOME. Anonymkode: b7917...df3 9
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #5 Skrevet 12. mars 2019 Jeg har bare Facebook og Snapchat. Fb bruker jeg bare til å følge med på arrangementer. Snap bruker jeg for å kommunisere med venner. Anonymkode: 0df55...221
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #6 Skrevet 12. mars 2019 Jeg har face og insta. Koselig å følge med på venner og bekjente, spredt over hele verden. Nå har jeg nesten daglig kontakt med noen av dem, mye bedre enn å sende en mail i ny og ne. Men blandt de vennene jeg møter i virkeligheten, er det ikke vanlig å sitte med nesa i telefonen når vi er sammen. Og skulle noen glemme seg og gjøre det likevel, gir vi pent beskjed om at det ikke er greit. Det kan jo du også gjøre, Ts! Anonymkode: eca2e...8fe 1
Gjest Krampus Skrevet 12. mars 2019 #7 Skrevet 12. mars 2019 Har bare instagram. Men jeg har ikke noe imot når folk viser meg oppdateringer på deres telefon fra mennesker jeg kjenner hvis det har skjedd noe spesielt. Er greit å være litt oppdatert på hovedsakene i livene til folk 😄
somler Skrevet 12. mars 2019 #8 Skrevet 12. mars 2019 Merker jeg bruker alt for mye tid på facebook, slettet appen for noen uker siden og fått mye bedre tid! Men bomma på en fest jeg skulle til, og kom feil dag.. Veldig god investering i tid og ikke bruke tid på sosiale medier.
Gjest SeptemberRose Skrevet 12. mars 2019 #9 Skrevet 12. mars 2019 Er ikke på sosiale medier. Ble bruker på kg i januar i år, men vet faktisk ikke helt hvorfor. 🤣
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #10 Skrevet 12. mars 2019 Ha'kke facebook, insta, snap, twitter, fuglesang eller leamus. Opplever det du beskriver. Veldig fornøyd med de (få) jeg kan kontakte, eller som kan kontakte meg. Utenom det, har jeg generell liten interesse av hva folk har spist til middag, hvem som har trøkka ut en baby eller hvem som lå med hva. Sladder er vel noe alle må ha..? Anonymkode: ffbd7...9cd
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #11 Skrevet 13. mars 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Og skulle noen glemme seg og gjøre det likevel, gir vi pent beskjed om at det ikke er greit. Det kan jo du også gjøre, Ts! Anonymkode: eca2e...8fe Det gjør jeg hver eneste gang det skjer. Og hver eneste gang sier de "Du må bare se dette først ", " jeg vil bare vise deg hva x har skrevet". Det å ikke ville glo på en mobil når vi møtes blir ikke respektert. Anonymkode: 2b073...039
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #12 Skrevet 13. mars 2019 Folk som ikke er på sosiale medier er en elite, akkurat som veganere. Anonymkode: 9e499...1fa
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #13 Skrevet 13. mars 2019 Jeg bruker Kg, reddit. Gir blaffen hva folk jeg kjenner har spist til middag, eller at de har vært på den perfekte ferien. Eller at har noen meninger om ditt og datt. Anonymkode: b5aa0...b7e 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #14 Skrevet 13. mars 2019 Har aldri hatt facebook, messenger, Instagram osv. Men før jul lastet jeg ned snapchat. Der er bare lek for min del, og sender meldinger der som sms. Har kun folk jeg gidder å ha på lista mi, og det er ikke så mange. Anonymkode: 22640...a3e
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #15 Skrevet 13. mars 2019 Jeg har kun Instagram, og trives med det, hadde Snapchat for noen år siden, men blei så jævlig lei av konstante updates av måltider, selfies, babyer, whatever. Instagram er greit da jeg selv velger hvem jeg vil følge. Anonymkode: 92cec...e39
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #16 Skrevet 14. mars 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Folk som ikke er på sosiale medier er en elite, akkurat som veganere. Anonymkode: 9e499...1fa Mener du det? Jeg er ikke umiddelbart enig i det for egen del. Jeg tilhører ingen elite. Hvis jeg tilhører en gruppe er det heller de gammeldagse, de som liker at ting tar litt tid, og som ikke ser hensikten i å konstant være oppdatert om alt. Og i motsetning til det å være veganer, er det heller ingen ideologi som ligger bak valget om ikke å ha profil på diverse sosiale medier, kun mangel på interesse. Andre kan være på sosiale medier så mye de vil for min del, men hborfor må de tvinge meg til å ta del i det? Anonymkode: 2b073...039 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #17 Skrevet 14. mars 2019 Om noen år så er det nok flere som går vekk fra sosiale media, det er jo rett og slett skadelig for oss. Samme med barn som bruker nettbrett på skolen for å lære å lese og skrive.. Anonymkode: a64ca...092 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #18 Skrevet 14. mars 2019 Er glad for at jeg og min bestevenn ikke har insta eller snap. Ellers hadde vi lite å snakke om når vi treffes, hvis begge har oppdatert hva vi hadde gjort i det siste på sosiale medier. Anonymkode: aba97...1bd
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #19 Skrevet 16. mars 2019 Facebook er jo bare SÅ 2010 da!! Anonymkode: 6cc9b...3c5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #20 Skrevet 16. mars 2019 Jeg må ha FB pga jobb. Vakter osv oppdateres der, og får beskjeder der. Anonymkode: bdb08...9ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå