Mia00 Skrevet 11. mars 2019 #1 Skrevet 11. mars 2019 Hei alle katteelskere ❤️ Jeg har flyttet ut fra familien og vår huskatt der, og har nå i min nye leilighet fått meg ny, egen kattepus. Jeg drar hjem nesten hver helg med toget og pusen er såklart med og får leke med katten som er der hjemme. De to har nå blitt perlevenner. «Problemet» er da at nå etter så lang tid har de to kattene blitt så gode venner at når jeg kommer hjem til ensom leilighet igjen etter en helg med familien, så går pusen lenge og leter etter katten og hyler fælt. Er forferdelig å høre på, men gir seg alltid. Så er ikke all verdens.. Lurer derfor på om noen har erfaring med dette? Kan man ha «playdates» med katter og skille de så ofte? Noen tips til hva man kan gjøre når man kommer hjem med pusen som er ensom?
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #2 Skrevet 12. mars 2019 Hva med å skaffe en egen venn til pusen din? så slipper den å bli alene når dere drar hjem. Det er ikke mer jobb med to 😛 Anonymkode: 35a10...4e3 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #3 Skrevet 12. mars 2019 Jeg mener å ha hørt at dersom det ikke er en utekatt, så bør det være to for at de ikke skal bli ensomme. Anonymkode: fa8d8...67b
Mia00 Skrevet 12. mars 2019 Forfatter #4 Skrevet 12. mars 2019 Har hørt det samme, at det er en anbefaling å ha to. Men hun har det kjempefint alene. Ville bare ha svar på spørsmålet 😊 2 katter er ikke aktuelt akkurat nå..
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #5 Skrevet 12. mars 2019 Lek mer med katten hjemme, høres ut som den foretrekker være på besøk og hos den andre katten Anonymkode: c66c5...312 1
Mia00 Skrevet 12. mars 2019 Forfatter #6 Skrevet 12. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lek mer med katten hjemme, høres ut som den foretrekker være på besøk og hos den andre katten Anonymkode: c66c5...312 Hva mener du? Jeg er på jobb 8 timer om dagen, og leker selvfølgelig med katten hver eneste kveld og gir henne så mye kos hun vil ha. Snakker ikke om meg som eier her. Helgebesøk er temaet.
Diamant20 Skrevet 13. mars 2019 #7 Skrevet 13. mars 2019 Tror det beste alternativet her er å la pusen bli igjen der du bor eller at den flytter til familien din. Eventuelt må familiekatten flytte til deg. Tror ikke det er lurt å ha «playdates» for katter, for det finnes omtrent ingen mellomting mellom så ofte at det blir et savn og så sjelden at de ikke krangler desverre. Pus vil nok være ensom uansett så lenge den ikke får en venn. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå