AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #1 Skrevet 11. mars 2019 Vi har nylig fått oss kamera på nesten toåringen og babyen sitt rom, så da har jeg et spørsmål: Hvor lenge mener dere det er greit å overvåke barna når de sover på denne måten? Noen som har hatt det og sluttet med det? Hvor gamle var barna og var det åpenbart at det var på tide? De skal jo slippe å føle seg overvåket i eget hus syns jeg.. Anonymkode: dfc9c...442
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #2 Skrevet 11. mars 2019 Ikke i det hele tatt. De greiene der kan hackes sånn at gamle ekle Gunnar på 62 kan sitte og følge med fra over andre siden av gata. Synes ikke lyd er så farlig, men ville aldri i livet hatt et kamera av den typen der. Anonymkode: 63a2f...eed
Rotemor Skrevet 11. mars 2019 #3 Skrevet 11. mars 2019 Hadde aldri brukt kamera... Men brukte lyd til de var rundt to år dersom jeg var redd jeg ikke ville høre dem. Når de har fyllt to så kan de rope evt. Men det skal sies at jeg alltid har hatt soverom ganske nær barna.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #4 Skrevet 12. mars 2019 Kameraene våre er av typen overvåkingskamera og ikke så lette for Geir å hacke, dessuten er det ikke akkurat noe særlig spennende å se på.. Lurte på om noen ville reflektere rundt barnas rett til privatliv? Vi må sove i en annen etasje når babyen blir større Anonymkode: dfc9c...442
Gjest NotYou Skrevet 12. mars 2019 #5 Skrevet 12. mars 2019 Vi har kamera på 2åringen her. Alltid hatt. Om «Gunnar» hacker seg inn så får han gjøre det. Toåringen i nattpysj ved siden av pappan som sover kan umulig være så spennende.
Nerine_ Skrevet 12. mars 2019 #6 Skrevet 12. mars 2019 Er det en spesiell grunn til at dere har overvåkningskamera på rommet til barnet? 1
ablaze Skrevet 12. mars 2019 #7 Skrevet 12. mars 2019 Vi brukte babycall med video til nestemann kom. Kameraet sto på det tidspunktet på andre siden av rommet, så vi så egentlig ingenting - hadde ikke behov for det. Men vi brukte lyden som babycall. Grunnen var at vi da kunne ha døra igjen på barnerommet (ville ikke lære barnet at det måtte sove med døra åpen pga lys), mens vi kunne sitte i etasjen under og ha vanlig lyd på tv (slippe å lure på om baby var våken/gråt). Dersom barnet våknet kunne vi raskt være på plass slik at det var greiere å få det i søvn igjen (rakk ikke å skrike seg våken) Vi synes det var veldig praktisk og gjorde det samme med nestemann.
Gjest NotYou Skrevet 12. mars 2019 #8 Skrevet 12. mars 2019 7 minutter siden, Nerine_ skrev: Er det en spesiell grunn til at dere har overvåkningskamera på rommet til barnet? Vi har til det ene barnet fordi han har refluks. Han kan kaste opp mens han sover. Må kunne se på kamera om han begynner å brekke seg. I tillegg våkner han ca 5-7 ganger pr natt enda, men vi greier å berge noen av oppvåkningene av å se at han begynner å bli urolig. F.eks om han mister smokka, så kan vi snike oss inn å stappe den inn igjen før han våkner helt.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #9 Skrevet 12. mars 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har nylig fått oss kamera på nesten toåringen og babyen sitt rom, så da har jeg et spørsmål: Hvor lenge mener dere det er greit å overvåke barna når de sover på denne måten? Noen som har hatt det og sluttet med det? Hvor gamle var barna og var det åpenbart at det var på tide? De skal jo slippe å føle seg overvåket i eget hus syns jeg.. Anonymkode: dfc9c...442 Når ungene har språk og kan rope "Mamma, jeg er tørst", så er det vel ikke noe særlig poeng i å overvåke rommet med kamera lenger? Det er vel typisk sånn rundt tre års alder eller noe. Kamera kan være greit med noen eldre barn også (eldre enn 2-3). Har man problemer med at ungen kravler ut av sengen, slår på lyset og begynner å leke på rommet i all stillhet etter leggetid, kan det være greit med et kamera. Sånn at man kan se det fra stua og gå inn og få lagt barnet igjen. Anonymkode: 7d372...74c
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #10 Skrevet 12. mars 2019 7 timer siden, Nerine_ skrev: Er det en spesiell grunn til at dere har overvåkningskamera på rommet til barnet? Ingen spesiell grunn nei, men praktisk når jeg er alene på et rom med hylende baby, så kan jeg sjekke på 2åringen. Til babyen er det praktisk så jeg slipper å gå trappa for å sjekke at hun har nesa fri. Bruker det også ute på vogna når babyen sover så jeg slipper å gå ut å se om nabokatten lusker rundt. Anonymkode: dfc9c...442
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #11 Skrevet 12. mars 2019 11 hours ago, AnonymBruker said: Kameraene våre er av typen overvåkingskamera og ikke så lette for Geir å hacke, dessuten er det ikke akkurat noe særlig spennende å se på.. Lurte på om noen ville reflektere rundt barnas rett til privatliv? Vi må sove i en annen etasje når babyen blir større Anonymkode: dfc9c...442 Kanskje ikke så spennende for deg nei. Men hva om "Geir" i stedet er "Ola" på 21 og en kløpper i å finne ut om dere er hjemme eller ikke, eller når dere pleier å legge dere osv, sånn at et søtt lite innbrudd kan planlegges? Alt blir jo hørt eller sett hjemme hos dere i verste fall, noe som ikke er så kult. Anonymkode: 63a2f...eed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå