Gå til innhold

Delt omsorg og kommende skolegang......

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest gjesten

Heisann!

Er: pappa m/delt omsorg, skilt og har ny samboer som venter barn.

Jeg og min eks bor i samme by, hvor vår datter bor en uke på skift.... Hun er registrert på min adresse, uten at dette har noen betydning.

Utfordring: Min samboer ønsker å flytte nærmere foreldrene og vennene sine, ca 3 mil fra her vi bor nå, men i samme fylke. Min eks står hardnakket å at vår datter skal gå på en bestemt skole pga av at skolen i hennes øyne er den beste. Dette er selvfølgelig ikke jeg enig i og mener hun vil få en bedre utdannelse på en mindre skole....

Er det andre her med tilsvarende problem/utfordring???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Personlig mener jeg det er bedre å gå på en større skole som antakelig også har bedre kompetanse og mer mangfold. Tror nemlig ikke alltid småe forhold er så trygt og godt som det kan høres ut som, og tror f.eks mobbing er like ille der som ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fire barn og delt omsorg (1 uke her, 1 uke der) og bor 2 mil fra hverandre. Vi har barna på 2 forskjellige skoler. 2 på stor skole her og 2 på liten skole der. Uansett må jeg binge og hente når barna er hos meg og det samme må eks når de er hos ham.

For oss har det vært viktig å kartlegge barnas behov og ta den transport som måtte bli.

Kanskje dere må diskutere jentas behov. Det er ikke bestandig at alle barn trives best på liten skole eller at utdanningen er bedre. Vi har som sagt positive erfaringer med både stor og liten skole. Hadde vi bare hatt en valgmulighet hadde 2 av barna ikke trivdes så bra.

Hilsen Trille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke gjests innlegg.

Vår erfaring er ikke at en liten skole har mindre kompetanse. Tvert imot har mobbing vært mer synlig og undervisningen vært mer variert (tværfaglig, uteskole m.m.)

For 2 av barna ble miløet for lite. For lite utvalg av venneemner i samme aldersgruppe.

Hilsen Trille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etablert bomiljø med venner, fritidsaktiviteter, etc betyr mer enn valg av den ene skolen fremfor den andre.

Om din nye samboer er reelt interesert i at ditt barn skal få beholde nær kontakt med begge sine foreldre bør hun aksepterer at dere blir boende. I motsatt fall bør du overlate omsorgen til din ex slik at barnet får beholde mest mulig av tryggheten det har ved et etablert miljø.

Jeg er klar over at du ikke har nevnt noe om at barnet evt skal følge med dere på flyttelasset, men mener det er viktig at barnet får beholde mest mulig av tryggheten i et etablert miljø. En evt flytting bør derfor medføre at barnet blir boende hos mor (i dette tilfellet). Å påtvinge barnet et nytt nærmiljø nå mener jeg er galt av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...