Gå til innhold

Bryster med nye kuler/knudrete vev ett år etter amming.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes jeg kjenner noen kuler nå,som jeg ikke kan huske at var der før amming/graviditet...synes liksom at «vevet» (?) kjennes mer klumpete enn før enkelte steder. Er ikke tette melkekjertler tror jeg. Et knapt år siden jeg sluttet å amme.Blir litt redd merker jeg.

Hvordan kan man skille alke disse melkekjertelene fra noe farlig? Er 35. Uff,lurer på om jeg skal få meg henvisning til mammografi. Er jo snart i målgruppa😱

Noen som har opplevd det samme?

Anonymkode: 8098e...ece

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Opplevde det samme. Var på mammografi og tok også ultralyd og vevsprøve av kulen. Jeg ble en smule bekymret da jeg måtte ta prøve av kulen, for trodde jeg skulle få beskjed med en gang om at alt var fint. Men den var ufarlig, og var en "rar" melkekjertel. Men de ville jeg skulle komme tilbake flere ganger på kontroll, så jeg anbefaler å få det sjekket. Selv om det ikke var noe farlig her, så er det greit å vite at man har sjekket, bare sånn i tilfelle. 

Anonymkode: e9c8a...46f

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk deg. Brystkreft er ikke bare for gamle damer. Venninnen min fikk det da hun var 28...

Anonymkode: b700d...3e7

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde samme redsel og fikk det sjekket. Det var riktignok melkekjertler, men det var ingen som stilte spørsmål ved viktigheten av å følge det opp! Det går sikkert bra, men du må til legen😊

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk deg ja. Det er så viktig. Jeg fikk brystkreft som 30 åring. Hadde aldri trodd det skulle skje meg som var såpass ung...

Anonymkode: 7072e...eb3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...