Gå til innhold

Barneautisme

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har barn med barneautisme her ? Har en pre tenåring i huset, lurer på hvordan resten av puberteten/ungdomstiden blir, utragering etc, ingen autister er like, noen med erfaringer ?

Anonymkode: 520dc...80e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Håper det er noen andre her med erfaring som kan gi deg svar. Har selv en 4-åring som holder på å utredes nå.

Lykke til ❤️

Anonymkode: a5587...c33

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har barn med barneautisme her ? Har en pre tenåring i huset, lurer på hvordan resten av puberteten/ungdomstiden blir, utragering etc, ingen autister er like, noen med erfaringer ?

Min er i tenåra  jente.  Hun er ei rolig jente alltid vært det. Hatt sine meltdown  men siden vi har vært flinke og åpen om diagnosen . Har hun lært  hvordan hun skal takle frustrasjon.

Vi har også lært oss selv og henne.  At hvordan andre ser et normalt liv er ikke nødvendigvis et normalt liv for deg. . Ferier det er lov å tilbringe ferien hjemme. Man trenger ikke gjøre noe helle tiden. Bruk egen tid til å lade  opp og vær sosial etterpå.  Er hun sosial i to dager får hun lov å være begravd i pc i to dager. 

I starten kunne jeg ikke være streng men nå kan  jeg viss det trenges  for  hun har lært seh det. Dette funker.  Hun går på skole og jobber . Trives best med å jobbe. Liker å være aktiv ikke sitte stille.

Mental er hun sin alder muligvis litt umoden i  kjærlighet. Men dette intreserer ikke henne og muligvis aldri kommer til å gjøre det heller. Hun er for det meste lykkelig og det er viktigste. 

Anonymkode: cc141...445

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min er i tenåra  jente.  Hun er ei rolig jente alltid vært det. Hatt sine meltdown  men siden vi har vært flinke og åpen om diagnosen . Har hun lært  hvordan hun skal takle frustrasjon.

Vi har også lært oss selv og henne.  At hvordan andre ser et normalt liv er ikke nødvendigvis et normalt liv for deg. . Ferier det er lov å tilbringe ferien hjemme. Man trenger ikke gjøre noe helle tiden. Bruk egen tid til å lade  opp og vær sosial etterpå.  Er hun sosial i to dager får hun lov å være begravd i pc i to dager. 

I starten kunne jeg ikke være streng men nå kan  jeg viss det trenges  for  hun har lært seh det. Dette funker.  Hun går på skole og jobber . Trives best med å jobbe. Liker å være aktiv ikke sitte stille.

Mental er hun sin alder muligvis litt umoden i  kjærlighet. Men dette intreserer ikke henne og muligvis aldri kommer til å gjøre det heller. Hun er for det meste lykkelig og det er viktigste. 

Barneautisme eller asberger syndrom ?

Min har barneautisme, men samtidig har jeg store problemer å se for meg h#n i jobb noen gang

Ts

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min har barneautisme, men samtidig har jeg store problemer å se for meg h#n i jobb noen gang

Ts

Kan du forklare meg forskjellen på barneautisme og "vanlig" autisme? Har alltid lurt på dette...

Anonymkode: 7bc9b...6ee

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Diagnosen er autisme infetil  altså barne autisme.   Tror diagnosen heter sånn for at de har tydlig tegn pp diagnosen som barn. Ser ikke så stor forsell på den og asberger men er jo innen samme spekteret . Hun er høyt fungerende.  Sliter litt med dysleksi som er vanlig og add.  Men  hun elsker å jobbe   hater skole. Så hun har tilrettelagt undervisning i praktiske fag.   Barneskole var helt ille men  så kom ungdomskolen og du så hun trivdes.  Hun er fritatt karakterer så hun slipper det stresset . Og hun kommer nok ikke jobbe 100   men det er ok for henne. Hun har ikke de store krava.

AnonymBruker
Skrevet

Beklager om jeg kupper tråden, men er litt nysgjerrig.. Deres barn som har Asberger, kan det ses på barnet på en måte, er blikket spesielt eller vanlig? Er det som andre tenåringer, men bare at de er lite sosial, og f.eks fagvansker? Hva skiller egentlig Asberger og add f.eks? 

Anonymkode: 29622...39d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...