Sophie-Ann Skrevet 11. mars 2019 #1 Skrevet 11. mars 2019 Jeg jobber med å få sendt inn søknad om startlån og stusser veldig på at du ikke kan tjene mer enn litt over 500000kr, men likevel må tåle en rente på over 6%? Skjønner ikke hvordan det skal gå til? Noe som har fått som kan dele litt info?
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #2 Skrevet 11. mars 2019 Du får ikke så mye å kjøpe for da, så det er jo ikke noe gigantlån å holde styr på. En kompis av meg fikk 1,5 mill som maxsum og da klarer man å betale 6% på lånet om du tjener f.eks 480 000. Anonymkode: c8b48...e12
King in the North Skrevet 11. mars 2019 #3 Skrevet 11. mars 2019 Vel, skal du ha lån i vanlig bank må man tåle en rente på ca 7%. Er vel derfor de har liknende regler for startlån tenker jeg. Selv de som får hjelp til å få lån bør være i stand til å betale dem tilbake. < 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #4 Skrevet 11. mars 2019 Man trenger ikke ta hensyn til 6%-prosenten om en velger fastrenter i 10 år eller mer. Anonymkode: 5093a...d1b 1
VoodooChild Skrevet 12. mars 2019 #5 Skrevet 12. mars 2019 Jeg fikk ca. 2mill i lån med en inntekt (den gang) på ca 370K. Jeg fikk først avslag på lånesøknad. Fikk så utdelt en saksbehandler og hadde møte med henne. Jeg hadde forberedt et detaljert budsjett over mitt siste års utgifter og forbruk og hun ble enig i at jeg kunne betjene et lån. Jeg betalte da like mye i husleie som jeg kom til å gjøre på et boliglån+fellesutgifter. Vet ikke om det svarte på spm. ditt, men dette var hvertfall min erfaring.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #6 Skrevet 12. mars 2019 Lånet i seg selv blir muligens mye mindre dersom du passer inn under krav for å få tilskudd. Den endelige lånesummen skal du klare å betale med 6% økning i renter. Snakk med de som utgir lånet. Anonymkode: c112e...a79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå