AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #1 Skrevet 11. mars 2019 Tok en pause fra cerazette for 3 uker siden, ingen mens enda. Er det for tidlig å begynne på igjen? Må jeg vente helt til den kommer? Husker at man måtte vente med Yazmin, men husker ikke med disse og har ikke pakkningsvedlegget lengere. Har ikke hatt mensen på litt over et år, tok en pause for å ta mensen, men vet ikke helt.. føler meg sensitiv. Leser så mye inn på små ting og overtenker kjempemasse. Tror nesten jeg har det verre generelt, men vet ikke om det bare er fordi livet er noe dritt. Anonymkode: 74266...940
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #2 Skrevet 11. mars 2019 Så du har ikke tatt cerazette på 3 uker? Du vet at du får en betydelig høyere risiko for blodpropp av å hoppe av og på p-piller? Kanskje du skal snakke med legen din om riktig bruk av p-piller? Anonymkode: 93a11...2d3
aiba Skrevet 11. mars 2019 #3 Skrevet 11. mars 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du har ikke tatt cerazette på 3 uker? Du vet at du får en betydelig høyere risiko for blodpropp av å hoppe av og på p-piller? Kanskje du skal snakke med legen din om riktig bruk av p-piller? Anonymkode: 93a11...2d3 Cerazette er nærmere en minipille uten blodpropprisiko, den har ikke østrogen
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #4 Skrevet 11. mars 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du har ikke tatt cerazette på 3 uker? Du vet at du får en betydelig høyere risiko for blodpropp av å hoppe av og på p-piller? Kanskje du skal snakke med legen din om riktig bruk av p-piller? Anonymkode: 93a11...2d3 Nettop derfor jeg tar cerazette. Har migrene og fikk aura mens jeg gikk på Yazmin. Cerazette er en østrogenfri «minipille». Har gått på dem slavisk inntil nå i 2 år. Tenker å begynne å prøve på barn om 4-5 måneder, men så skjedde det ting og nå passer det ikke likevel. Tanken var at jeg skulle se hvor lang tid det tok før syklus ble normal eller eventuelt bare hoppe av. Anonymkode: 74266...940
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #5 Skrevet 11. mars 2019 25 minutter siden, aiba skrev: Cerazette er nærmere en minipille uten blodpropprisiko, den har ikke østrogen Cerazette er ikke en minipille. Cerazette har også en blodproppsrisiko og man skal absolutt ikke drive å hoppe av og på p-pillen Anonymkode: 93a11...2d3
RedRobin Skrevet 11. mars 2019 #6 Skrevet 11. mars 2019 (endret) Da jeg tok Cerazette tok jeg aldri pauser. Legen min sa at det var slik den skulle brukes. (Og jeg har lest at de pausene man ofte tar fra vanlige p-piller, gir en falsk blødning som ikke egentlig er mensen. Den er også helt unødvendig, og brukes mest fordi kvinner synes det er unaturlig å aldri blø.) Jeg ser at du hadde en god grunn til å slutte og deretter ville begynne igjen, da Jeg husker ikke hvor lang tid det tok å få mensen igjen da jeg sluittet, men ikke så veldig lang tid. Og mensen var annerledes enn før - kortere mens og kortere syklus. Helt greit for meg, men litt rart. Endret 11. mars 2019 av RedRobin 1
RedRobin Skrevet 11. mars 2019 #7 Skrevet 11. mars 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Cerazette er ikke en minipille. Cerazette har også en blodproppsrisiko og man skal absolutt ikke drive å hoppe av og på p-pillen Anonymkode: 93a11...2d3 Her er en artikkel om minipiller, en av de tre som blir nevnt er Cerazette: https://www.lommelegen.no/sex-og-samliv/artikkel/minipiller/68996236
aiba Skrevet 11. mars 2019 #8 Skrevet 11. mars 2019 Mange artikler på nett sier cerazette ikke gir blodpropprisiko
Duff Skrevet 12. mars 2019 #9 Skrevet 12. mars 2019 2 timer siden, aiba skrev: Mange artikler på nett sier cerazette ikke gir blodpropprisiko Det sier min gynekolog også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå