Gå til innhold

Hvis man tar 1-2 timer sykt barn på en dag, regnes det som hel dag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har sykt barn nå og har ikke barnepass før kl 11 i morgen. Hvis jeg tar 2 timer sykt barn, regnes det som en hel dag?

Anonymkode: 49803...06d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Møtt på jobb regnes som møtt på jobb :) 

Anonymkode: d700e...b73

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det tror jeg bare din arbeidsgiver kan svare på, hva som er normalen der. Hadde blitt hjemme hele dagen med barnet da i så fall. Ingen grunn til å "gi vekk" en sykedag mot to timer.

Ring jobben tidlig i morgen og spør.

Anonymkode: 5e6b4...9e7

• Liker 2
Gjest Albbas
Skrevet

Kommer an på arbeidsgiver. Hos oss regner de time for time, noe som er lurt for da er det jo faktisk et poeng i å skaffe barnepass. 

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på arbeidsgiver. Hos meg, i kommunen, er det time for time. Samboer, privat sektor, der mister du en dag eller må ta de timene uten lønn evt

Anonymkode: 4650d...ca2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i privat sektor og har fleksitid, så her kunne jeg bare avspasert de to timene (eller jobbet dem inn igjen)

Anonymkode: 36d5a...478

Gjest NotYou
Skrevet

Her er møtt på jobb nok. Dersom jeg drar pga egen sykdom eller barns sykdom kl 10, så går det på velferd hos oss.

AnonymBruker
Skrevet

Her hos oss (staten) holder det også å ha møtt på jobb. Hvis jeg kommer på jobb, og skolen ringer og jeg må hente sykt barn en time etter, slipper jeg å ta det av sykt barn-dagene.

Anonymkode: 151db...030

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobber på sykehus og her gjelder det for hel dag med mindre vi heller tar det ut i avspasering.

Anonymkode: dc2f1...744

Gjest Albbas
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Her hos oss (staten) holder det også å ha møtt på jobb. Hvis jeg kommer på jobb, og skolen ringer og jeg må hente sykt barn en time etter, slipper jeg å ta det av sykt barn-dagene.

Anonymkode: 151db...030

Jobber også i staten men vi trekker timer på sykt barn i sånne tilfeller. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på arbeidsgiver. Hos meg, i kommunen, er det time for time. Samboer, privat sektor, der mister du en dag eller må ta de timene uten lønn evt

MIn kommunale arbeidsgiver har ulik praksis fra sted til sted - og tilogmed på avdelingsnivå.

Min første plass gikk på halve dager (eller hel) - min andre telte time for time, og så byttet jeg avdeling og plutseig trakk de en hel dag for fravær på 2 timer.

Anonymkode: 7d53d...a1e

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har de ikke rett på sykt barn-dager? Jeg trodde det var et gode for alle?

Anonymkode: 7d53d...a1e

AnonymBruker
Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Har sykt barn nå og har ikke barnepass før kl 11 i morgen. Hvis jeg tar 2 timer sykt barn, regnes det som en hel dag?

Anonymkode: 49803...06d

I utgangspunktet ja, men det kan hende du kan lage en avtale med arb.giver om å bruke bare halve dagen f.eks.

Anonymkode: f8770...3f3

Skrevet (endret)

Spør arbeidsgiveren din.

Endret av Grønt blad
AnonymBruker
Skrevet

Som lærer regnes det som hel eller halv sykt barn-dag. Har jeg to timer undervisning, men er borte hele dagen, blir det altså en hel dag (selv om det betyr at all planlegging og retting jeg normalt ville gjort, må gjøres på kveldstid)...

Anonymkode: 07de7...966

AnonymBruker
Skrevet

Hos min arbeidsgiver i det private regnes timene. Veldig greit når barnehagen ringer, eller at man kan dele dagen mellom foreldrene og ikke måtte jobbe inn de 3-4t man var hjemme, uten at det regnes som full dag. 

Anonymkode: 138d0...8cb

AnonymBruker
Skrevet

Her må du nok høre med arbeidsgiver.

Hos oss er det slik at dersom man går før lunsj så telles det som en hel dag med egenmelding/sykt barn. Går man etter lunsj telles det ikke i det hele tatt, så hvordan det blir for deg når du kommer etter 11 er uvisst. Dersom en ansatt hos meg hadde hatt dette dilemmaet hadde jeg gitt vedkommende to valg: Enten ta en hel syk barn dag og bli hjemme hele dagen eller bli trukket i avspasering for timene du er borte. 

Anonymkode: e3bf4...53c

Skrevet

Hos oss begynner vi til litt ulik tid, men dersom man har vært på jobb i 3,5-4 timer og så går, teller ikke dagen som syk / sykt barn. Vi er allikevel såpass runde i kantene at dersom man vet at barnet er sykt dagen etter også, men man kan dele dagen med mannen feks, så skriver vi en hel sykt barn-dag på en av datoene istedenfor å skrive to halve feks.... 

Mener selvfølgelig at man skal bruke både egenmelding og sykt barn-dager når det trengs, men det er jo veldig greit å kunne slå sammen to halve dager til en istedenfor å bare bli hjemme hele dagen fordi man uansett blir trukket en hel dag.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...