Gå til innhold

Bestå muntlig praksis naturfag uten praksis-delen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar påbygg naturfag på nettet, og siden det er muntlig praksis består en eksamen av tre deler: En forberedt del, uforberedt, og et forsøk.. 

Hva om jeg gjør det helt greit på de to første, men feiler helt på forsøket?

Jeg har ikke råd til lab-kurs, så kan ikke annet enn å bare se på forsøkene som er med i hver enkel leksjon.. 

Noen som har tatt denne eksamen og ikke gjort praktiske forsøket? 

Målet mitt er kun å bestå så jeg får generell studiekompetanse.. 

Anonymkode: 3227a...1e5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok dette da jeg skulle forbedre karakteren min. Du får karakter ut fra helheten av alle oppgavene, Jeg kunne mye om 2 av oppgavene, mens den tredje kunne jeg ikke så mye om. Som regel klarer man eller husker litt. 

Nå er det lenge siden jeg har tatt opp dette faget, så kan jo hende det er annerledes nå. Lykke til :) 

Anonymkode: 41525...3d0

Skrevet

Jeg tok også påbygg i naturfag på nettet ifjor. Gjorde det gjennom Sonans. Personlig syns jeg lab-kurset var helt bortkastet. Vi fikk se forsøkene og gjøre dem selv, men vi lærte ikke noe mer enn vi gjorde av forelesningene på nettet.

Hvis jeg har forstått det riktig så er det litt forskjellig hvordan de ulike fylkene gjennomfører muntlig-praktisk eksamen. Jeg tok den i Akershus og fikk galvanisk element som forsøk. Jeg trengte bare å tegne og forklare forsøket på tavlen.

Gjør du et godt helhetlig inntrykk så går det nok helt fint. Sensorene er der for å hjelpe deg! Hvis de merker at det er ting du ikke kan godt så skal de ikke spørre masse om det bare for å trekke deg ned, men heller fokusere på det du faktisk klarer.

Lykke til! :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! :)

Da stresser jeg ikke så alt for mye med det og fokuserer på å fordype meg i resten isteden.  Takk igjen! :) 

Anonymkode: 3227a...1e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...