Gå til innhold

Far fikk brynene til 6-åring vokset

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min på 6 år fortalte meg etter samvær hos far at hun fikk brynene sine vokset hos frisøren.  Hun har litt tettvokste bryn, men hun har selv aldri klaget på dette. Derfor er jeg rimelig sikker på at det er far som må ha spurt frisør om dette.  Hun sa at opplevelsen var ubegagelig, og at hun ikke ønsker å gjøre det igjen. Syns det er alt for tidlig og helt feil å gjøre et lite barn oppmerksom på et "problem" som i utgangspunktet ikke er et problem.  

Hvordan skal jeg reagere på dette?

Anonymkode: 5ecb1...dee

Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

En frisør ville aldri vokset en 6 åring.

Endret av AthenaRavenLuna
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke trolling.  Datteren min fortalte dette selv.  Har et veldig anspent forhold til bf som gjør direkte kommunikasjon mellom oss vanskelig på nåværende tidspunkt. Han har derfor ikke blitt konfrontert med dette enda. 

Håper noen kan svare på hvordan de hadde reagert i en tilsvarende situasjon.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Hvor kommer barnets far fra?

Anonymkode: b5f49...4af

• Liker 1
Skrevet

Hvis dette stemmer, så ville jeg spurt far åpent om hva han ønsker å oppnå med å voksen en 6-årings øyenbryn. 

Som voksen er det foreldrenes ansvar å legge til rette for at barna får et godt selvbilde og god selvtillit. Ved å vokse et så lite barn sender far signal om at "hun må vokse brynene for å være vakker". Er det denne verdien far ønsker å videreformidle til barnet sitt? 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor kommer barnets far fra?

Vi er norske begge to.

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er ikke trolling.  Datteren min fortalte dette selv.  Har et veldig anspent forhold til bf som gjør direkte kommunikasjon mellom oss vanskelig på nåværende tidspunkt. Han har derfor ikke blitt konfrontert med dette enda. 

Håper noen kan svare på hvordan de hadde reagert i en tilsvarende situasjon.

Ts

Datteren din fortalte dette til deg ja, dette var ikke noe du så selv da hun kom hjem fra samvær, som du skrev i hovedinnlegget? Særlig.

Anonymkode: 2cd82...e63

• Liker 13
Skrevet

Kjeder du deg, TS?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mamma nappet brynene mine (veldig lite altså) fra jeg var ganske liten. Tok ikke skade av det i det hele tatt. Jeg har aldri vært spesielt utseendefokusert av den grunn. Det er kanskje ikke helt uvanlig å nappe bryn på barn? Hadde ikke gjort det på mitt barn tror jeg, med mindre de var veldig dominerende 

Anonymkode: 48e47...197

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Datteren din fortalte dette til deg ja, dette var ikke noe du så selv da hun kom hjem fra samvær, som du skrev i hovedinnlegget? Særlig.

Hun har nokså lyse bryn, så jeg la ikke merke til med en gang. Men da jeg la merke til det, spurte jeg henne, og så fortalte hun det.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hun har nokså lyse bryn, så jeg la ikke merke til med en gang. Men da jeg la merke til det, spurte jeg henne, og så fortalte hun det.

Ts

Sææærlig

• Liker 4
Skrevet
11 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Hvis dette stemmer, så ville jeg spurt far åpent om hva han ønsker å oppnå med å voksen en 6-årings øyenbryn. 

Som voksen er det foreldrenes ansvar å legge til rette for at barna får et godt selvbilde og god selvtillit. Ved å vokse et så lite barn sender far signal om at "hun må vokse brynene for å være vakker". Er det denne verdien far ønsker å videreformidle til barnet sitt? 

Jeg er helt enig med deg, ville aldri gjort det selv.

Far er forfengelig og har overfladiske verdier. Han er også en person som det er nesten helt umulig å ha en voksen og saklig samtale med. Derfor er det vanskelig å konfrontere ham.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mamma nappet brynene mine (veldig lite altså) fra jeg var ganske liten. Tok ikke skade av det i det hele tatt. Jeg har aldri vært spesielt utseendefokusert av den grunn. Det er kanskje ikke helt uvanlig å nappe bryn på barn? Hadde ikke gjort det på mitt barn tror jeg, med mindre de var veldig dominerende 

Anonymkode: 48e47...197

Takk for svar, godt å høre at du ikke tok noe skade her.

I dette tilfellet var det ikke dominerende, og barnet er redd for smerte, så jeg kan aldri tenke meg at hun har ytret ønske om dette selv.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Lucy in the sky skrev:

Far er forfengelig og har overfladiske verdier. Han er også en person som det er nesten helt umulig å ha en voksen og saklig samtale med. Derfor er det vanskelig å konfrontere ham.

Ble han plutselig slik, etter at dere fikk barn?

• Liker 2
Skrevet (endret)

Vi ble sammen og fikk barn da jeg var veldig ung. Tok meg dessverre en stund før jeg oppdaget disse sidene ved ham. Jeg gikk fra ham ikke så lenge etter at datteren vår ble født.

Endret av Lucy in the sky
Skrivefeil
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Lucy in the sky skrev:

Få hjelp av familievernkontoret til å konfrontere han.

• Liker 1
Skrevet (endret)
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Få hjelp av familievernkontoret til å konfrontere han.

Takk, jeg vil bare forsikre meg at det er god grunn til å konfrontere.  Tatt i betraktning at såpass mange tror at jeg troller, er det vel grunn til å anta at folk støtter meg i at dette overhodet ikke var greit gjort av far.

Endret av Lucy in the sky
Skrivefeil
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Lucy in the sky skrev:

dette overhodet ikke var greit gjort av far.

Enig :) 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...