AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #1 Skrevet 11. mars 2019 Hei. Jeg og samboeren har et barn sammen på 8 1/2 år. Vi har snakket om å få flere barn, han vil gjerne fortest mulig, men jeg vil vente en stund til jeg er ferdig med studier og har fått jobb. Det vil si at det skjer snarest om 2 år og da vil sønnen vår være 10 år. Jeg har jo mange ganger tenkt at det er litt "synd" at vi har ventet så lenge med nr 2, i og med at de da ikke kommer til å leke (som noenlunde jevngamle) sammen. Er det flere med stor aldersforskjell mellom søsken som vil fortelle litt om hvordan relasjonen dem imellom har vært? Anonymkode: d888d...c74
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #2 Skrevet 11. mars 2019 Jeg har 14 år mellom mine jenter, og de har et veldig godt forhold. Anonymkode: 3383e...5c0
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #3 Skrevet 11. mars 2019 Jeg tror det kommer helt an på personene. Det er 3 år mellom meg og søster, 6 år mellom meg og bror, jeg har like godt forhold til begge. De to har også like godt forhold med 9 år mellom. Kjæresten min har ikke særlig søskenforhold med sin 12 år yngre lillesøster, slik som har med sin 3 år yngre lillebror. Men samtidig har jeg en venninne med en 4 år eldre storebror, de har ikke et særlig godt forhold (ingen sure miner, men snakker lite sammen. Ingen spesielle minner sammen osv). Men igjen har mitt søskenbarn et kjempegodt forhold til sin 12 år eldre søster. Så etter hva jeg har sett er det så forskjellig. Noen tette er gode venner, andre ikke. Noen med mange år mellom har godt forhold, andre ikke. Men for å være ærlig synes jeg det virker som om de med mange år mellom seg oftest har godt forhold. (Men selv har jeg to år mellom mine. De er 0 og 2, så vet jo ikke med dem helt enda). Anonymkode: 05dd9...5a5
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #4 Skrevet 11. mars 2019 Jeg har to eldre søsken som er 7 og 12 år eldre enn meg. (Jeg er 28 nå). Vi har lite kontakt. Men det varierer nok Anonymkode: d4a47...aef
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #5 Skrevet 11. mars 2019 Det er 13 år mellom meg og broren min, han er mer som en slags onkel for meg, vi har ikke delt noen barndom. Helt ok, men vi føler oss nok begge som enebarn. Anonymkode: 0ee60...d17
moho Skrevet 11. mars 2019 #6 Skrevet 11. mars 2019 Aldersforskjellen betyr forskjellige ting på forskjellige steder i livet. Nå som voksen har jeg et nært forhold til min åtte år yngere søster, mye fordi vi er på samme sted med småbarn og jobbliv. Tidligere i livet var jeg nærere min noe eldre bror, fordi vi reiste mye. Har selv barn med stor alderforskjell også, de to med ti år i mellom var på et tidspunkt nærere hverandre enn de to som er tett i alder.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #7 Skrevet 11. mars 2019 Kjærsten min sin pappa stakk av da han var 5. Fant seg ny dame og fikk barn, han har 2 som er 9 og 11 år yngre enn min kjærste. De har et supert forhold selvom stemora hans er et mareritt. For noen år siden fikk de enda ett barn det er 17 nesten 18 år mellom kjærsten min og den søstrene. Han fikk vite det gjennom Facebook, han hadde ikke anelse om at stemora var gravid engang, da han ikke fikk være der fast lenger etter han fylte 8 år. De har ikke noe forhold, de få gangene vi møter hun er hun alltid usikker og tørr ikke snakke med han. Så det varierer jo veldig. Selvom han har hatt et dritt forholdt til sin gen ppp og stemor er forholdet til de mellomste søsknene helt bra selv med stor aldersfoskjell Anonymkode: 3cb2b...1e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå