AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #1 Del Skrevet 11. mars 2019 Hva er, ingrediensmessig, forskjellen mellom karbonade, hamburger og kjøttkake? Anonymkode: b8761...88b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 11. mars 2019 #2 Del Skrevet 11. mars 2019 Ifølge denne artikkelen "Hvis du lurer på hva som er forskjellen på karbonader, kjøttkaker og hamburgere så er det som følger. Karbonader og kjøttkaker er nesten like, mens hamburger er noe helt annet. Den skal være laget av ferskt kvernet kjøtt. Den har gjerne ikke tilsatt noe annet enn salt og pepper, og kan være medium stekt. Til hamburgeren hører også garnityrer, sprøstekt bacon, moden ost og ferskt brød." 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #3 Del Skrevet 11. mars 2019 Kjøttkaker lager man av kjøttdeig. Karbonader av karbonadedeig. Hamburgere som jeg lager hjemme, lager jeg av karbonadedeig. Anonymkode: af86b...ac8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #4 Del Skrevet 11. mars 2019 Kommer an på hva deigen tilsettes. Men bruker over meg beskriver det riktig. Og alltid storfekjøtt til hamburgere. Anonymkode: 138a8...9d0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #5 Del Skrevet 11. mars 2019 Jeg vet ikke med sikkerhet. Men hamburgere og kjøttkaker lager jeg ganske likt, men har ofte mer krydder i hamburgeren og kjøttkaker kokes jo i saus istedenfor å stekes. Karbonader blir lagt av karbonadedeig, og med annet tilbehør. Anonymkode: 0e229...7b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #6 Del Skrevet 11. mars 2019 For egen del: Hamburger - rent kvernetvstorfekjøtt og krydder Karbonader - farse av karbonadedeig, potetmel, melk og krydder Kjøttkaker - farse av kjøttdeig, egg, vann og krydder Anonymkode: 0c106...4c2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #7 Del Skrevet 11. mars 2019 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke med sikkerhet. Men hamburgere og kjøttkaker lager jeg ganske likt, men har ofte mer krydder i hamburgeren og kjøttkaker kokes jo i saus istedenfor å stekes. Karbonader blir lagt av karbonadedeig, og med annet tilbehør. Anonymkode: 0e229...7b5 Man steker kjøttkakene før man har dem i sausen. Anonymkode: 0e263...95e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #8 Del Skrevet 11. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Man steker kjøttkakene før man har dem i sausen. Anonymkode: 0e263...95e Tja, jeg bruner de fort i pannen, men de trekker seg ferdige i sausen. Anonymkode: 0e229...7b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #9 Del Skrevet 11. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja, jeg bruner de fort i pannen, men de trekker seg ferdige i sausen. Anonymkode: 0e229...7b5 Det er jo fremdeles ikke sånn at de kokes i sausen i stedet for å stekes - det er i tillegg til. Stor forskjell på sluttresultatet. Anonymkode: 7822a...567 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 11. mars 2019 #10 Del Skrevet 11. mars 2019 1 time siden, Million skrev: Ifølge denne artikkelen "Hvis du lurer på hva som er forskjellen på karbonader, kjøttkaker og hamburgere så er det som følger. Karbonader og kjøttkaker er nesten like, mens hamburger er noe helt annet. Den skal være laget av ferskt kvernet kjøtt. Den har gjerne ikke tilsatt noe annet enn salt og pepper, og kan være medium stekt. Til hamburgeren hører også garnityrer, sprøstekt bacon, moden ost og ferskt brød." Uenig, karbonader og kjøttkaker er ikke det samme! 😛 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kjøttkaker lager man av kjøttdeig. Karbonader av karbonadedeig. Hamburgere som jeg lager hjemme, lager jeg av karbonadedeig. Anonymkode: af86b...ac8 Både karbonader og kjøttkaker bør lages av 50/50 karbonadedeig/kjøttdeig for å få en god blanding mellom fett og kjøtt. Kaker laget av kun karbonadedeig blir ofte tørre. Både karbonader og kjøttkaker lages her med 50/50 kjøtt, løk, potetmel, melk, egg og krydder. Mens karbonader blir trykket i en flat, oval form og stekt ferdig i panne, blir kjøttkakene laget med høy, oval form, stekes raskt i panne og trekkes ferdig i brun saus. Selv om det er samme oppskrift kan ikke det ene erstatte det andre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå