Gå til innhold

Har det blitt en jævla motesak å si til andre at de ikke skal gjøre seg til offer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det blir klin umulig å konfrontere folk til slutt fordi de har hengt seg opp i at andre "gjør seg til offer"  og jeg føler dette har blitt en motesak rett og slett. Folk skal liksom være så sterke og være først ute med å "ha skjønt det". 

Jeg konfronterer altså ei om at jeg tok for mye hensyn til hennes følelser og at det ikke har gagnet meg på noen som helst måte.. Men nå vil hun ikke høre fordi hun mest sannsynlig har flere artikler om "slik takler du folk som gjør seg til offer"  osv. 

Så til alle som ikke helt gjør som de vil... Vær egoistisk. Man har ikke noe igjen for å ta hensyn til andre i lengden. 

Anonymkode: 84b1f...65b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

:klo:

Anonymkode: 1fbb6...f65

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:klo:

Anonymkode: 1fbb6...f65

Altså.... Folk virker til å ha hengt seg opp i at det ikke er lov å gjøre seg til offer. Slik at de ikke kan konfronteres på en måte..de mener jeg gjør meg til offer fordi jeg beskriver det slik jeg føler det. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er sjelden du får den responsen du ønsker, når du konfronterer folk. Men noen ganger er det viktig å stå opp for deg selv likevel! Velg "kampene" dine med omhu.

Anonymkode: 6aa45...866

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er sjelden du får den responsen du ønsker, når du konfronterer folk. Men noen ganger er det viktig å stå opp for deg selv likevel! Velg "kampene" dine med omhu.

Anonymkode: 6aa45...866

Vedkommende hører, men virker som hun vil bli ferdig med det så fort som mulig. Hun vil liksom ikke høre om det og begynner heller å bable om at det er jeg som gjør meg til offer... Men denne offergreia har blitt en moresak. Føler mange har blitt opptatt av at de liksom skal være så kule og sterke. Virker som hun ikke vil høre hva jeg egentlig ønsker og derfor heller spiller på at det er jeg som gjør meg til offer.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du har rett, ts. Ofte er folk altfor raske til å klage over at folk blir krenka eller gjør seg til offer. Uenig? åååh, krenka! Synes ikke det er greit? åååh, automatisk at man gjør seg til et offer. 

Anonymkode: eaec4...d2b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å heller bare avfeie henne og følelsene hennes neste gang dere er i en situajson der du må ta masse hensyn til hennes "følsomme vesen". Bare be henne kutte ut dramaet der og da? 

Anonymkode: 1e526...1a5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å heller bare avfeie henne og følelsene hennes neste gang dere er i en situajson der du må ta masse hensyn til hennes "følsomme vesen". Bare be henne kutte ut dramaet der og da? 

Anonymkode: 1e526...1a5

Ja da. Men saken er at jeg har mye grunn til å være sint for dette. For å lette på trykket så må hun konfronteres. Jeg blir bare litt bitter for at jeg kanskje mistet noe..

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså.... Folk virker til å ha hengt seg opp i at det ikke er lov å gjøre seg til offer. Slik at de ikke kan konfronteres på en måte..de mener jeg gjør meg til offer fordi jeg beskriver det slik jeg føler det. 

Sikkert et nytt «moteord». 

Anonymkode: 98e3d...4ef

AnonymBruker
Skrevet

Om du har valgt å gå i for lang tid å latt henne overkjøre deg.. Det er on you. Og fortid. Men nå som du er obs på det så ta tak fra i dag. Ikke fra ifjor osv. Jeg hadde også blitt irritert over mennesker som sutrer over ting de ikke har tatt ansvar for tidligere for så å få utbrudd for alt..

Tåler du ikke menneske så kutt henne ut. Veldig enkelt 

Anonymkode: c9f03...697

• Liker 5
Gjest 007_008_007
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det blir klin umulig å konfrontere folk til slutt fordi de har hengt seg opp i at andre "gjør seg til offer"  og jeg føler dette har blitt en motesak rett og slett. Folk skal liksom være så sterke og være først ute med å "ha skjønt det". 

Jeg konfronterer altså ei om at jeg tok for mye hensyn til hennes følelser og at det ikke har gagnet meg på noen som helst måte.. Men nå vil hun ikke høre fordi hun mest sannsynlig har flere artikler om "slik takler du folk som gjør seg til offer"  osv. 

Så til alle som ikke helt gjør som de vil... Vær egoistisk. Man har ikke noe igjen for å ta hensyn til andre i lengden. 

Takket være partier som Frp & co har det blitt slik. Nå er det in å snakke rett fra levra uten å bry seg om hvordan andre kan føle. Det er in å rakke ned på de som ikke har det lett, selv psykiske lidelser blir det harselert med. Alle er opptatte av ytringsfrihet og tror at de dermed har klippekortet til å utbasunere det de har på hjertet. 

AnonymBruker
Skrevet

Nå må du holde opp med det der, og oppføre deg som en voksen person.

Anonymkode: 714d4...57a

• Liker 1
Skrevet

Så du er for snill, lar andre utnytte deg, blir veldig sint over det og det må gå ut over andre? 

Jeg er en av de som mener at man må ta ansvar for seg selv og sin egen lykke/trivsel. Hvis det gjør deg sint å være for snill må du slutte å være for snill. 

Jeg har lite til overs for folk som sier ja, ja, ja og så syter over at de stiller alltid opp, gjerne bak ryggen til den de stiller opp for uten å føle de får noe i retur. Det er lov å si nei. Det er lov å si "jeg kan hjelpe deg men da må du xxx" 

Så ja, jeg synes du gjør deg selv til et offer. Det er en situasjon du har skapt selv og nå er skuffet over at du har skapt. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Absol skrev:

Så du er for snill, lar andre utnytte deg, blir veldig sint over det og det må gå ut over andre? 

Jeg er en av de som mener at man må ta ansvar for seg selv og sin egen lykke/trivsel. Hvis det gjør deg sint å være for snill må du slutte å være for snill. 

Jeg har lite til overs for folk som sier ja, ja, ja og så syter over at de stiller alltid opp, gjerne bak ryggen til den de stiller opp for uten å føle de får noe i retur. Det er lov å si nei. Det er lov å si "jeg kan hjelpe deg men da må du xxx" 

Så ja, jeg synes du gjør deg selv til et offer. Det er en situasjon du har skapt selv og nå er skuffet over at du har skapt. 

Amen!!

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vedkommende hører, men virker som hun vil bli ferdig med det så fort som mulig. Hun vil liksom ikke høre om det og begynner heller å bable om at det er jeg som gjør meg til offer... Men denne offergreia har blitt en moresak. Føler mange har blitt opptatt av at de liksom skal være så kule og sterke. Virker som hun ikke vil høre hva jeg egentlig ønsker og derfor heller spiller på at det er jeg som gjør meg til offer.. 

Hun manipulerer deg ved å snu det om til deg istedenfor å ta ansvar for eiga oppførsel. ER det hva du prøver å si?

AnonymBruker
Skrevet

Noe lignende har jeg også opplevd!                         

Hun påstår noe som er 100 % feil. Men hvis jeg sier at det hun tror er helt feil, så forsøker hun å snu hele situasjonen på hodet. Da er det liksom JEG som viss nok skal ha påstått det tullet hennes. Samtidig som hun selv viss nok er så forbanna flink og flott hele tiden, og aldri tar feil om noe som helst...           

Anonymkode: 1878f...ac5

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du har valgt å gå i for lang tid å latt henne overkjøre deg.. Det er on you. Og fortid. Men nå som du er obs på det så ta tak fra i dag. Ikke fra ifjor osv. Jeg hadde også blitt irritert over mennesker som sutrer over ting de ikke har tatt ansvar for tidligere for så å få utbrudd for alt..

Tåler du ikke menneske så kutt henne ut. Veldig enkelt 

Jeg vil heller si at hvert menneske har et ansvar for å ikke overkjøre andre. Og om du har overkjørt andre må du tåle å høre det når de blir lei.

Anonymkode: 338c3...c49

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, Absol skrev:

Det her er et klassisk eksempel på løgner man kan lage for seg selv for å leve med egen oppførsel. "Jeg kan ta all æren for jobben Kari egentlig gjorde på jobb, Kari får selv ta ansvar hvis hun vil ha noe av æren for jobben hun gjorde" ser du ikke at en slik tankegang kan overføres til alle mulig slags situasjoner, også i situasjoner der man i virkeligheten oppfører seg skikkelig dritt?

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det her er et klassisk eksempel på løgner man kan lage for seg selv for å leve med egen oppførsel. "Jeg kan ta all æren for jobben Kari egentlig gjorde på jobb, Kari får selv ta ansvar hvis hun vil ha noe av æren for jobben hun gjorde" ser du ikke at en slik tankegang kan overføres til alle mulig slags situasjoner, også i situasjoner der man i virkeligheten oppfører seg skikkelig dritt?

Mye kan, det betyr ikke at det gjør det.

Jeg tar ikke ære for ting andre gjør, men om de ikke selv tar æren, så vil ikke jeg høre på sutr over at de ikke fikk æren selv. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det slik at alt for mange gjør seg selv til offer uten at de er et offer.

Anonymkode: 7cf88...640

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...