Gå til innhold

Reserve bestemor, ikke snakket om forventinger enda.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Et ektepar har besvart en annonse igjennom avisen hvor vi søker ekstra besteforeldre, fordi mangler en del familie. 

Vi har møttes to ganger, og praten har gått i ett. En gang var dama på besøk her, en annen gang tur med mennene også tilstede. 

Kontakten vår startet med en mail, og jeg sendte også mail om hvordan jeg følte første møte gikk. 

Turen vi gikk sammen ble avsluttet med at hun sa hun håpte vi sees igjen, og at de tar kontakten, jeg har analysert dette mye.

Bør jeg sende en melding å spør hva mannen tenker om oss, at mannen min likte dem ,og hva de tenker de forventinger av relasjonen videre??

Anonymkode: 35fe7...7c9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble usikker fordi noen jeg fortalte dette til sa at jeg burde spør de om forventinger, og at jeg også bør ta kontakt , og ikke nødvendigvis dem.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun sier at de skal ta kontakt, hadde jeg kanskje avventet en uke eller to, og hvis du ikke hører noe, kan du vel gå ut fra at det ikke blir noe mer. Men det er jo en litt pussig kommentar fra hennes side, tatt i betraktning hva det gjelder. En annen ting er at jeg synes det er litt rart at dere ikke har vært innom temaet forventninger til relasjonen ennå når dere har møttes to ganger? Synes jo også at du skal kunne ta kontakt, det blir veldig spesielt hvis det kun er hun som skal ta kontakt, da høres det ut som at alt skal skje på deres/hennes premisser, men det er jo mulig det bare er en talemåte.

Anonymkode: fd7a1...e25

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du kan sende en liten melding kanskje, si at du vet at hun sa at de ville ta kontakt og at du ikke vil mase... Men at du bare ville si at du opplever de som ekte og omsorgsfulle mennesker og at du håper dere får ha dem i livet deres fremover. Så kan du sende et bilde av barnet ditt kanskje? Hvis det er besteforeldre de ønsker å bli så ønsker de jo en relasjon til barnet. Da vil de også sette pris på et bilde. Kanskje kommer det en invitasjon, kanskje en høflig avvisning. Man skal ikke presse seg på men man kan jo heller ikke være redd for å være seg selv i en relasjon som skal være familiær. 

Anonymkode: f2641...822

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du kan sende en liten melding kanskje, si at du vet at hun sa at de ville ta kontakt og at du ikke vil mase... Men at du bare ville si at du opplever de som ekte og omsorgsfulle mennesker og at du håper dere får ha dem i livet deres fremover. Så kan du sende et bilde av barnet ditt kanskje? Hvis det er besteforeldre de ønsker å bli så ønsker de jo en relasjon til barnet. Da vil de også sette pris på et bilde. Kanskje kommer det en invitasjon, kanskje en høflig avvisning. Man skal ikke presse seg på men man kan jo heller ikke være redd for å være seg selv i en relasjon som skal være familiær. 

Anonymkode: f2641...822

Bilde? Sendte melding da.

AnonymBruker
Skrevet

Sendte mail. Takket for turen, skrev at mannen min likte dem. Jeg skrev at det kanskje ikke er sikkert de har på det enda, men hva de så for seg rundt forventinger når de besvarte annonsen. 

Har ikke fått svar! Jeg tenker at det er jo ikke en profesjonell setting, og om de skal gå inn i familiær rolle for oss, så må man jo være åpen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sendte mail. Takket for turen, skrev at mannen min likte dem. Jeg skrev at det kanskje ikke er sikkert de har på det enda, men hva de så for seg rundt forventinger når de besvarte annonsen. 

Har ikke fått svar! Jeg tenker at det er jo ikke en profesjonell setting, og om de skal gå inn i familiær rolle for oss, så må man jo være åpen.

Det hørtes ryddig ut :)

Personlig tror jeg kanskje jeg hadde brukt organisasjoner til sånt, bare for å unngå veldig sprikende forventninger og kanskje urealistiske forventninger (og kjipe folk).

Er litt lettere om folk har gått på et kurs som frivillig, tenker jeg. 

Anonymkode: 877b6...f02

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det hørtes ryddig ut :)

Personlig tror jeg kanskje jeg hadde brukt organisasjoner til sånt, bare for å unngå veldig sprikende forventninger og kanskje urealistiske forventninger (og kjipe folk).

Er litt lettere om folk har gått på et kurs som frivillig, tenker jeg. 

Anonymkode: 877b6...f02

Vi ønsker besteforldre, og en gjensidig relasjon. Ikke noen som på en måte kommer som en tjeneste (selv om det er frivillig), og også i en begrenset periode. 

Skjønner hva du mener da.. Vi har møtt en dame tidligere, men hun var her hos meg bare en gang, så ble det unnskyldninger som til slutt endte med at hun hadde funnet ut av hun ikke hadde tid. 

Skrevet

Jeg tenker at det alltid er viktig å snakke om forventninger tidlig. Både deres forventninger og forventninger til disse besteforeldrene. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Skeivskank skrev:

Jeg tenker at det alltid er viktig å snakke om forventninger tidlig. Både deres forventninger og forventninger til disse besteforeldrene. 

Da håper jeg de er åpne mtp mailen jeg sendte.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da håper jeg de er åpne mtp mailen jeg sendte.

Det håper jeg også. Men om åpenhet er noe du forventer men ikke blir møtt med så er jo kanskje det et hint om at de ikke er de rette.

AnonymBruker
Skrevet

Er du fra sør i landet? Har nemlig sett en annonse her i lokalavisen og på lokalbutikken. Har vurdert å gjøre det samme, men ikke tatt steget enda. 

Anonymkode: 07ffa...e56

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du fra sør i landet? Har nemlig sett en annonse her i lokalavisen og på lokalbutikken. Har vurdert å gjøre det samme, men ikke tatt steget enda. 

Vil helst ikke utale meg om hvor jeg er fra. Anbefalder å prøve i avisen, eller snakke med helsestasjonen. 

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil helst ikke utale meg om hvor jeg er fra. Anbefalder å prøve i avisen, eller snakke med helsestasjonen. 

Det skjønner jeg :) hadde bare vært så vittig om det var de samme. Vurderte en stund å sende en mail for å høre hvordan de gikk frem, og om de fikk noe respons og anbefalte det. 

Har vurdert å skrive til allers/hjemmet, men ikke tenkt på lokalavisen. 

AnonymBruker
Skrevet

Når skrev du mailen? Du bør gi dem iallefall 5 dager på å tenke seg om. Men du må nok se det slik at siden de er så treige, så er de nok ikke overivrige. 

Husk at det er flere muligheter.

Jeg har bedt om besøksvenn via Røde Kors til meg og barnet mitt, håper at det kan bli en fin relasjon. Hvis ikke...så kommer jeg nok på sikt til å flytte hjemover.

Ellers er Home Start også en plass man kan høre om det fins noen. De har også kurs, og politiattest. Det er kun for 6 mnd i gangen, men hvis kjemien er vidunderlig, så vil jo ikke det formelle utgangspunktet stoppe dere fra å treffe hverandre.

Anonymkode: f4119...431

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det skjønner jeg :) hadde bare vært så vittig om det var de samme. Vurderte en stund å sende en mail for å høre hvordan de gikk frem, og om de fikk noe respons og anbefalte det. 

Har vurdert å skrive til allers/hjemmet, men ikke tenkt på lokalavisen. 

Synes du skal gjøre det, altså både sende de en mail, og kontakte Hjemmet. 

Mennesker bør være mer åpne ovenfor hverandre.

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når skrev du mailen? Du bør gi dem iallefall 5 dager på å tenke seg om. Men du må nok se det slik at siden de er så treige, så er de nok ikke overivrige. 

Husk at det er flere muligheter.

Jeg har bedt om besøksvenn via Røde Kors til meg og barnet mitt, håper at det kan bli en fin relasjon. Hvis ikke...så kommer jeg nok på sikt til å flytte hjemover.

Ellers er Home Start også en plass man kan høre om det fins noen. De har også kurs, og politiattest. Det er kun for 6 mnd i gangen, men hvis kjemien er vidunderlig, så vil jo ikke det formelle utgangspunktet stoppe dere fra å treffe hverandre.

Anonymkode: f4119...431

Fikk svar, den var svært positiv. De hadde bedrevet oppussing siste dagene.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...